Tutaj jesteś:
Samochód
Volkswagen Golf II CL (Function)
- Kupione używane w 2010
- Auto obejrzano 1062 razy
- Online od 13 lat, 10 miesięcy i 6 dni
- Auto polubiono 81 razy
Nazwa auta:
II CL (Function)
Marka:
Volkswagen
Model:
Golf
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.6 D
Moc silnika:
55 KM
Rocznik:
1988
Jak wielu uważam, że Golf na drugiej generacji się skończył. Co tu wiele pisać o nim, większość go dobrze zna. Mój golfik został kupiony 6 maja 2010 roku i od tamtego dnia praktycznie podarowałem mu "drugie życie",gdyż jestem jego 5 właścicielem, a ostatni właściciel dobijał go na budowach do dowozu narzędzi,pracowników, cementu, przyczep z betoniarką itp. Kupiłem go z myślą, że będzie to auto przejściowe, ale już po miesiącu zakochałem się w nim i ta sympatia do niego trwa do dziś, o czym świadczy mój wkład finansowy w jego niezawodność ;) Ogromna zaleta, to ekonomia spalania (5l /100km), ale niestety kosztem mocy, 55KM rozwijane w długim czasie (19 sec do 100km/h). Auto w swej konstrukcyjnej prostocie jest idealne do serwisowania samemu w celu zdobycia doświadczeń w zakresie mechaniki i napraw :) Podstawową wadą każdej dwójki jest okropnie twarde zawieszenie, wyczuwające nawet przejechanie po patyku, oraz brak jakiegokolwiek wygłuszenia drzwi, progów, bagażnika (tylko nieliczne wersje posiadają wygłuszenie bagażnika). W tytule napisałem (CL(Function)), ponieważ kupiłem go w wersji podstawowej CL, a po remoncie jego wyposażenie zostało zmodyfikowane do wersji Function. W ciągu prawie dwóch lat:
-wymieniona została maglownica (przekładnia kierownicza)
-końcówki drążków i sworznie wahaczy
-uszczelka pod głowicą, misy olejowej
-przeguby
-szczęki hamulcowe, tarcze, klocki, hamulec ręczny
-pompa wody
-sprzęgło
-wtryski + węże
-poduszki pod silnikiem
-malowanie przednich błotników (inne kolory) pod kolor reszty nadwozia, wymiana tylnej klapy (stukniętej i gnijącej) na zdrową w kolorze reszty nadwozia
-przebudowany został dolot powietrza do filtra (powietrze jest ssane prosto z grila, im szybsza jazda, tym większy nadmuch, zauważalna poprawa przyspieszeń od momentu 90km/h w górę)
-remont instalacji elektrycznej i konserwacja wszystkich wtyków + wymiana nadpalonych
-wygłuszenie ściany działowej komory silnika i kabiny, drzwi, ścian bocznych, bagażnika i tylnej klapy (gdzie silnik wycieraczki)
-wymiana przedniego zawieszenia
-zmiana kół z 13 na 14
-lusterko wsteczne klejone do szyby
-zmiana grila (z dwóch lamp na cztery (GTD/GTi))
-montaż wyposażenia z wersji Function (filtr kabinowy, daszek/spojler tylnej klapy, boczne kierunkowskazy, plastikowe osłony na nadkola
To te modyfikacje, które najbardziej pamiętam, nie licząc filtrów i rozrządu ;) na remont czeka teraz blacha (progi, podłoga od zewnątrz) Wiem,że to wszystko jest nieopłacalne i nigdy się nie zwróci mi przy późniejszej sprzedaży, ale poprostu, jak wspominałem, kocham to auto ;) myślę, że spokojnie następne 10 lat przejeździ, jeśli się będzie traktowało go z sercem.
więcej »
-wymieniona została maglownica (przekładnia kierownicza)
-końcówki drążków i sworznie wahaczy
-uszczelka pod głowicą, misy olejowej
-przeguby
-szczęki hamulcowe, tarcze, klocki, hamulec ręczny
-pompa wody
-sprzęgło
-wtryski + węże
-poduszki pod silnikiem
-malowanie przednich błotników (inne kolory) pod kolor reszty nadwozia, wymiana tylnej klapy (stukniętej i gnijącej) na zdrową w kolorze reszty nadwozia
-przebudowany został dolot powietrza do filtra (powietrze jest ssane prosto z grila, im szybsza jazda, tym większy nadmuch, zauważalna poprawa przyspieszeń od momentu 90km/h w górę)
-remont instalacji elektrycznej i konserwacja wszystkich wtyków + wymiana nadpalonych
-wygłuszenie ściany działowej komory silnika i kabiny, drzwi, ścian bocznych, bagażnika i tylnej klapy (gdzie silnik wycieraczki)
-wymiana przedniego zawieszenia
-zmiana kół z 13 na 14
-lusterko wsteczne klejone do szyby
-zmiana grila (z dwóch lamp na cztery (GTD/GTi))
-montaż wyposażenia z wersji Function (filtr kabinowy, daszek/spojler tylnej klapy, boczne kierunkowskazy, plastikowe osłony na nadkola
To te modyfikacje, które najbardziej pamiętam, nie licząc filtrów i rozrządu ;) na remont czeka teraz blacha (progi, podłoga od zewnątrz) Wiem,że to wszystko jest nieopłacalne i nigdy się nie zwróci mi przy późniejszej sprzedaży, ale poprostu, jak wspominałem, kocham to auto ;) myślę, że spokojnie następne 10 lat przejeździ, jeśli się będzie traktowało go z sercem.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Ford Fiesta Niunia ;p
Wcześniej jeździł:
Volkswagen Golf II CL (Function), Peugeot 106 Żabcia :), Ford Fiesta złom,węchikuł czasu
Komentarze (8)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy






Też mam staruszka'ostatnio łapię się na tym,że gadam do niego,szczególnie jak coś padnie przy nim...