Tutaj jesteś:
Samochód
Toyota Auris Hybrid TouringSports
- Kupione nowe w 2014
- Auto obejrzano 2356 razy
- Online od 11 lat, 10 miesięcy i 8 dni
- Auto polubiono 64 razy
Nazwa auta:
Hybrid TouringSports
Marka:
Toyota
Model:
Auris
Generacja:
II
Nadwozie:
Touring Sports
Silnik:
Hybrid 135
Moc silnika:
136 KM
Przebieg:
58 854 km
Rocznik:
2014
Auris Hybrid Touring Sports 2014
kupiony z myślą o oszczędnościach na paliwie.
SPALANIE:
========================================
W/g producenta:
Miasto - 3,7 l/100km (3,9 bo koła 17")
Trasa - 3,6 l/100km
Moje obserwacje (wskazania komputera)
Miasto w dzień - 4,5 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Miasto nocą - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 60-90 km/h - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 90-140 km/h - 5,7 l/100km (trasa Łódź-Warszawa autostrada)
Ale który producent podaje realne spalania ?
W/g wyliczeń na podstawie tankowań wydaje mi się iż wskazania komputera pokładowego zaniżone są o 0,3 l/100km
========================================
DYNAMIKA JAZDY:
========================================
Przyspieszenie na światłach w trybie POWER - świetne
Przyspieszenie w trakcie wyprzedzania - świetne - 70 do 120km/h w trakcie wyprzedzania momentalne.
W trakcie przyspieszania czuć pomoc silnika elektrycznego szczególnie jeśli mamy naładowaną baterię.
========================================
AKCESORIA POKŁADOWE:
========================================
Światła Bi-ksenonowe - bardzo jasne ale nagle kończy się obszar świecenia (światła mijania)
Światła drogowe - niesamowicie jasne, świecą tyle ile oczy sięgają
Automatyczne światła drogowe - niezbyt dobry system. Czasem nie gasi świateł gdy ktoś jedzie z przeciwka. Często nie gasi gdy z nad wzniesienia wychyla się ciężarówka. Gdy są zgaszone niechętnie się zapalają. Wystarczy oświetlenie u kogoś w ogrodzie i już traktują to jako pojazd z przeciwka.
Podgrzewane fotele przetestuję zimą :-) ale troszkę dziwne to uczucie jak grzeje człowieka z zadek :-)
========================================
KOMFORT JAZDY:
========================================
Na zakrętach ładnie trzyma pewnie dzięki niskiemu środkowi ciężkości przesuniętemu troszkę do tyłu dzięki akumulatorowi pod tylnymi siedzeniami.
Dziury niestety mocno czuć zapewne w wyniku kół 225/45 R17. Na zimę mam przygotowane 205/55 R16 zobaczymy czy się polepszy. (piszę że mocno czuć w stosunku do Skoda Octavia 1998 195/65 R15 którą wcześniej jeździłem).
Kupując wersję z 225/45 R17 nie można założyć 195/65 R15 na których jest mniejsze spalanie ze względu na większe tarcze hamulcowe z przodu. 205/55 R16 jeszcze się mieszczą.
Ruszanie na silniku elektrycznym zwłaszcza przy wyłączonym radiu powala wszystkich :-) Dźwięk jest taki jak by się jechało najnowszym tramwajem :-) Przy większych prędkościach słychać opory toczenia opon dość głośno ale to pewnie złudzenie bo z początku (przy ruszaniu) jest kompletna cisza :-)
Silnik spalinowy słychać w zależności od przyspieszenia. Jeśli chcemy szybko przyspieszyć obroty wchodzą dość wysoko (nie wiem ile bo nie ma obrotomierza :-) i utrzymują się tam aż zmniejszy się przyspieszenie. Potem jest już cisza. Jest to dziwne uczycie zwłaszcza na początku po przejściu ze zwykłej benzyny
========================================
Więcej już wkrótce...
Pozdrawiam
więcej »
kupiony z myślą o oszczędnościach na paliwie.
SPALANIE:
========================================
W/g producenta:
Miasto - 3,7 l/100km (3,9 bo koła 17")
Trasa - 3,6 l/100km
Moje obserwacje (wskazania komputera)
Miasto w dzień - 4,5 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Miasto nocą - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 60-90 km/h - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 90-140 km/h - 5,7 l/100km (trasa Łódź-Warszawa autostrada)
Ale który producent podaje realne spalania ?
W/g wyliczeń na podstawie tankowań wydaje mi się iż wskazania komputera pokładowego zaniżone są o 0,3 l/100km
========================================
DYNAMIKA JAZDY:
========================================
Przyspieszenie na światłach w trybie POWER - świetne
Przyspieszenie w trakcie wyprzedzania - świetne - 70 do 120km/h w trakcie wyprzedzania momentalne.
W trakcie przyspieszania czuć pomoc silnika elektrycznego szczególnie jeśli mamy naładowaną baterię.
========================================
AKCESORIA POKŁADOWE:
========================================
Światła Bi-ksenonowe - bardzo jasne ale nagle kończy się obszar świecenia (światła mijania)
Światła drogowe - niesamowicie jasne, świecą tyle ile oczy sięgają
Automatyczne światła drogowe - niezbyt dobry system. Czasem nie gasi świateł gdy ktoś jedzie z przeciwka. Często nie gasi gdy z nad wzniesienia wychyla się ciężarówka. Gdy są zgaszone niechętnie się zapalają. Wystarczy oświetlenie u kogoś w ogrodzie i już traktują to jako pojazd z przeciwka.
Podgrzewane fotele przetestuję zimą :-) ale troszkę dziwne to uczucie jak grzeje człowieka z zadek :-)
========================================
KOMFORT JAZDY:
========================================
Na zakrętach ładnie trzyma pewnie dzięki niskiemu środkowi ciężkości przesuniętemu troszkę do tyłu dzięki akumulatorowi pod tylnymi siedzeniami.
Dziury niestety mocno czuć zapewne w wyniku kół 225/45 R17. Na zimę mam przygotowane 205/55 R16 zobaczymy czy się polepszy. (piszę że mocno czuć w stosunku do Skoda Octavia 1998 195/65 R15 którą wcześniej jeździłem).
Kupując wersję z 225/45 R17 nie można założyć 195/65 R15 na których jest mniejsze spalanie ze względu na większe tarcze hamulcowe z przodu. 205/55 R16 jeszcze się mieszczą.
Ruszanie na silniku elektrycznym zwłaszcza przy wyłączonym radiu powala wszystkich :-) Dźwięk jest taki jak by się jechało najnowszym tramwajem :-) Przy większych prędkościach słychać opory toczenia opon dość głośno ale to pewnie złudzenie bo z początku (przy ruszaniu) jest kompletna cisza :-)
Silnik spalinowy słychać w zależności od przyspieszenia. Jeśli chcemy szybko przyspieszyć obroty wchodzą dość wysoko (nie wiem ile bo nie ma obrotomierza :-) i utrzymują się tam aż zmniejszy się przyspieszenie. Potem jest już cisza. Jest to dziwne uczycie zwłaszcza na początku po przejściu ze zwykłej benzyny
========================================
Więcej już wkrótce...
Pozdrawiam
Blog auta (2)
Dodano: 10 lat temu, przez
mummy
Witam,
Chciałem pokazać co można zrobić mając adapter OBD2-Bluetooth (ok 30zł) oraz smartfon.
Możliwości jakie daje taka konfiguracja i odpowiednie oprogramowanie są olbrzymie. ...
1
komentarz
Dodano: 11 lat temu, przez
mummy
Dziś odbyłem podróż z Łodzi do Arboretum w Rogowie i z powrotem.
Jadąc na miejsce 40km w czasie 1h19m zanotowałek rekordowe spalanie. Na wyświetlaczu widniał wynik 3.4 l/100km
Myślałem ...
49
komentarzy
Galerie pojazdu (3)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Skoda Octavia Octavia 1,6
Komentarze (10)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy







