Tutaj jesteś:
Samochód
Toyota Auris Hybrid TouringSports
- Kupione nowe w 2014
- Auto obejrzano 2351 razy
- Online od 11 lat, 9 miesięcy i 20 dni
- Auto polubiono 64 razy
Nazwa auta:
Hybrid TouringSports
Marka:
Toyota
Model:
Auris
Generacja:
II
Nadwozie:
Touring Sports
Silnik:
Hybrid 135
Moc silnika:
136 KM
Przebieg:
58 854 km
Rocznik:
2014
Auris Hybrid Touring Sports 2014
kupiony z myślą o oszczędnościach na paliwie.
SPALANIE:
========================================
W/g producenta:
Miasto - 3,7 l/100km (3,9 bo koła 17")
Trasa - 3,6 l/100km
Moje obserwacje (wskazania komputera)
Miasto w dzień - 4,5 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Miasto nocą - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 60-90 km/h - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 90-140 km/h - 5,7 l/100km (trasa Łódź-Warszawa autostrada)
Ale który producent podaje realne spalania ?
W/g wyliczeń na podstawie tankowań wydaje mi się iż wskazania komputera pokładowego zaniżone są o 0,3 l/100km
========================================
DYNAMIKA JAZDY:
========================================
Przyspieszenie na światłach w trybie POWER - świetne
Przyspieszenie w trakcie wyprzedzania - świetne - 70 do 120km/h w trakcie wyprzedzania momentalne.
W trakcie przyspieszania czuć pomoc silnika elektrycznego szczególnie jeśli mamy naładowaną baterię.
========================================
AKCESORIA POKŁADOWE:
========================================
Światła Bi-ksenonowe - bardzo jasne ale nagle kończy się obszar świecenia (światła mijania)
Światła drogowe - niesamowicie jasne, świecą tyle ile oczy sięgają
Automatyczne światła drogowe - niezbyt dobry system. Czasem nie gasi świateł gdy ktoś jedzie z przeciwka. Często nie gasi gdy z nad wzniesienia wychyla się ciężarówka. Gdy są zgaszone niechętnie się zapalają. Wystarczy oświetlenie u kogoś w ogrodzie i już traktują to jako pojazd z przeciwka.
Podgrzewane fotele przetestuję zimą :-) ale troszkę dziwne to uczucie jak grzeje człowieka z zadek :-)
========================================
KOMFORT JAZDY:
========================================
Na zakrętach ładnie trzyma pewnie dzięki niskiemu środkowi ciężkości przesuniętemu troszkę do tyłu dzięki akumulatorowi pod tylnymi siedzeniami.
Dziury niestety mocno czuć zapewne w wyniku kół 225/45 R17. Na zimę mam przygotowane 205/55 R16 zobaczymy czy się polepszy. (piszę że mocno czuć w stosunku do Skoda Octavia 1998 195/65 R15 którą wcześniej jeździłem).
Kupując wersję z 225/45 R17 nie można założyć 195/65 R15 na których jest mniejsze spalanie ze względu na większe tarcze hamulcowe z przodu. 205/55 R16 jeszcze się mieszczą.
Ruszanie na silniku elektrycznym zwłaszcza przy wyłączonym radiu powala wszystkich :-) Dźwięk jest taki jak by się jechało najnowszym tramwajem :-) Przy większych prędkościach słychać opory toczenia opon dość głośno ale to pewnie złudzenie bo z początku (przy ruszaniu) jest kompletna cisza :-)
Silnik spalinowy słychać w zależności od przyspieszenia. Jeśli chcemy szybko przyspieszyć obroty wchodzą dość wysoko (nie wiem ile bo nie ma obrotomierza :-) i utrzymują się tam aż zmniejszy się przyspieszenie. Potem jest już cisza. Jest to dziwne uczycie zwłaszcza na początku po przejściu ze zwykłej benzyny
========================================
Więcej już wkrótce...
Pozdrawiam
więcej »
kupiony z myślą o oszczędnościach na paliwie.
SPALANIE:
========================================
W/g producenta:
Miasto - 3,7 l/100km (3,9 bo koła 17")
Trasa - 3,6 l/100km
Moje obserwacje (wskazania komputera)
Miasto w dzień - 4,5 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Miasto nocą - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 60-90 km/h - 3,9 l/100km (spokojna jazda - trasa codzienna)
Trasa 90-140 km/h - 5,7 l/100km (trasa Łódź-Warszawa autostrada)
Ale który producent podaje realne spalania ?
W/g wyliczeń na podstawie tankowań wydaje mi się iż wskazania komputera pokładowego zaniżone są o 0,3 l/100km
========================================
DYNAMIKA JAZDY:
========================================
Przyspieszenie na światłach w trybie POWER - świetne
Przyspieszenie w trakcie wyprzedzania - świetne - 70 do 120km/h w trakcie wyprzedzania momentalne.
W trakcie przyspieszania czuć pomoc silnika elektrycznego szczególnie jeśli mamy naładowaną baterię.
========================================
AKCESORIA POKŁADOWE:
========================================
Światła Bi-ksenonowe - bardzo jasne ale nagle kończy się obszar świecenia (światła mijania)
Światła drogowe - niesamowicie jasne, świecą tyle ile oczy sięgają
Automatyczne światła drogowe - niezbyt dobry system. Czasem nie gasi świateł gdy ktoś jedzie z przeciwka. Często nie gasi gdy z nad wzniesienia wychyla się ciężarówka. Gdy są zgaszone niechętnie się zapalają. Wystarczy oświetlenie u kogoś w ogrodzie i już traktują to jako pojazd z przeciwka.
Podgrzewane fotele przetestuję zimą :-) ale troszkę dziwne to uczucie jak grzeje człowieka z zadek :-)
========================================
KOMFORT JAZDY:
========================================
Na zakrętach ładnie trzyma pewnie dzięki niskiemu środkowi ciężkości przesuniętemu troszkę do tyłu dzięki akumulatorowi pod tylnymi siedzeniami.
Dziury niestety mocno czuć zapewne w wyniku kół 225/45 R17. Na zimę mam przygotowane 205/55 R16 zobaczymy czy się polepszy. (piszę że mocno czuć w stosunku do Skoda Octavia 1998 195/65 R15 którą wcześniej jeździłem).
Kupując wersję z 225/45 R17 nie można założyć 195/65 R15 na których jest mniejsze spalanie ze względu na większe tarcze hamulcowe z przodu. 205/55 R16 jeszcze się mieszczą.
Ruszanie na silniku elektrycznym zwłaszcza przy wyłączonym radiu powala wszystkich :-) Dźwięk jest taki jak by się jechało najnowszym tramwajem :-) Przy większych prędkościach słychać opory toczenia opon dość głośno ale to pewnie złudzenie bo z początku (przy ruszaniu) jest kompletna cisza :-)
Silnik spalinowy słychać w zależności od przyspieszenia. Jeśli chcemy szybko przyspieszyć obroty wchodzą dość wysoko (nie wiem ile bo nie ma obrotomierza :-) i utrzymują się tam aż zmniejszy się przyspieszenie. Potem jest już cisza. Jest to dziwne uczycie zwłaszcza na początku po przejściu ze zwykłej benzyny
========================================
Więcej już wkrótce...
Pozdrawiam
Blog auta (2)
Dodano: 10 lat temu, przez
mummy
Witam,
Chciałem pokazać co można zrobić mając adapter OBD2-Bluetooth (ok 30zł) oraz smartfon.
Możliwości jakie daje taka konfiguracja i odpowiednie oprogramowanie są olbrzymie. ...
1
komentarz
Dodano: 11 lat temu, przez
mummy
Dziś odbyłem podróż z Łodzi do Arboretum w Rogowie i z powrotem.
Jadąc na miejsce 40km w czasie 1h19m zanotowałek rekordowe spalanie. Na wyświetlaczu widniał wynik 3.4 l/100km
Myślałem ...
49
komentarzy
Galerie pojazdu (3)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Wcześniej jeździł:
Skoda Octavia Octavia 1,6
Komentarze (10)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy






