Tutaj jesteś:
Samochód
TATA Indica "Tata" ;)
- Kupione używane w 2011
- Auto obejrzano 1428 razy
- Online od 14 lat, 10 miesięcy i 16 dni
- Auto polubiono 99 razy
Nazwa auta:
"Tata" ;)
Marka:
TATA
Model:
Indica
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4 DICOR
Moc silnika:
70 KM
Przebieg:
59 126 km
Rocznik:
2010
Auto pożyczone od firmy, czyli prawie służbowe. :) Mój pierwszy samochód + "darowanemu koniowi.." = zadowolony posiadacz. ;)
UPDATE luty 2012: Przesiadłem się na auto już naprawdę służbowę, nową Octavię, więc teraz, mając porównanie i pewien dystans mogę ocenić ten model Taty. Starałem się wybrać te uwagi, które nie są tylko moimi osobistymi ocenami ale też są w miarę zgodne z opinią znajomych, pasażerów i okazjonalnych kierowców tego auta. Usunąłem też uwagi dotyczące tylko tego modelu albo jego konkretnego stanu (np. trzeszczące wycieraczki czy pękająca skóra na gałce skrzyni biegów):
*Zalety*:
- całkiem ładny z zewnątrz :) i mający niebrzydkie zegary w środku,
- dużo miejsca z tyłu (na pewno więcej niż w Yaris I i II!),
- dobra widoczność w każdą stronę, nie za duże słupki + duże wszystkie lusterka,
- dobra zwrotność i niewielkie rozmiary dające wygodne manewry na zatłoczonych parkingach i łatwe znajdowanie miejsc,
- dobre przyśpieszenie przy prędkościach miejskich, szczególnie w zakresie 30-50 km/h,
- rozgrzany silnik przy prędkościach 80-120 km/h chodzi ładnie i równo,
- dająca sobie radę w nawet w duże upały klimatyzacja,
- pełna elektryka szyb w standardzie,
- przyzwoity jak na tę klasę bagażnik (chyba ciut większy niż w Yaris II),
- prędkość maksymalna to realnie ok. 145km/h co pozwalało jeździć na autostradzie z butem w gazie jako tempomatem utrzymującym legalną (z zapasem błędu) prędkość ;),
*Wady*:
- bardzo słaby komfort akustyczny - kiepskie wyciszenie + drażniący dźwięk silnika przy *niższych* prędkościach (ale zaznaczam, że do diesel! - Tata benzynowa brzmi już o wiele lepiej) + bardzo głośne szumy powietrza przy *wyższych* prędkościach,
- nieprecyzyjna, megahacząca, "galaretowata" i wymagająca długich ruchów skrzynia biegów (moja dziewczyna odmawiała jeżdżenia na 5-ce, bo nie udawało jej się jej wbijać..),
- twarde, niedopasowane do kształtu ciała i niewygodne, nieregulowane na wysokość fotele, z mocno ograniczoną możliwością odsunięcia do tyłu + kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie,
- osiągi za dobre aby jeździć w trasie za TIRami, ale za słabe, aby je bezpiecznie wyprzedzać (słabe przyśpieszenie przy prędkościach >80km/h);
- fatalny oryginalny zestaw nagłośnienia - 2 bardzo lipne głośniki plus brak radia fabrycznego (w moim modelu),
- brzydka, kiepskiej jakości plastikowa, źle spasowana deska rozdzielcza,
- problemy z parowaniem i wolnym odparowywaniem szyb przy dużej wilgotności powietrza,
- sterowanie szybami przy skrzyni biegów + brak otwierania i zamykania jednym naciśnięciem,
więcej »
UPDATE luty 2012: Przesiadłem się na auto już naprawdę służbowę, nową Octavię, więc teraz, mając porównanie i pewien dystans mogę ocenić ten model Taty. Starałem się wybrać te uwagi, które nie są tylko moimi osobistymi ocenami ale też są w miarę zgodne z opinią znajomych, pasażerów i okazjonalnych kierowców tego auta. Usunąłem też uwagi dotyczące tylko tego modelu albo jego konkretnego stanu (np. trzeszczące wycieraczki czy pękająca skóra na gałce skrzyni biegów):
*Zalety*:
- całkiem ładny z zewnątrz :) i mający niebrzydkie zegary w środku,
- dużo miejsca z tyłu (na pewno więcej niż w Yaris I i II!),
- dobra widoczność w każdą stronę, nie za duże słupki + duże wszystkie lusterka,
- dobra zwrotność i niewielkie rozmiary dające wygodne manewry na zatłoczonych parkingach i łatwe znajdowanie miejsc,
- dobre przyśpieszenie przy prędkościach miejskich, szczególnie w zakresie 30-50 km/h,
- rozgrzany silnik przy prędkościach 80-120 km/h chodzi ładnie i równo,
- dająca sobie radę w nawet w duże upały klimatyzacja,
- pełna elektryka szyb w standardzie,
- przyzwoity jak na tę klasę bagażnik (chyba ciut większy niż w Yaris II),
- prędkość maksymalna to realnie ok. 145km/h co pozwalało jeździć na autostradzie z butem w gazie jako tempomatem utrzymującym legalną (z zapasem błędu) prędkość ;),
*Wady*:
- bardzo słaby komfort akustyczny - kiepskie wyciszenie + drażniący dźwięk silnika przy *niższych* prędkościach (ale zaznaczam, że do diesel! - Tata benzynowa brzmi już o wiele lepiej) + bardzo głośne szumy powietrza przy *wyższych* prędkościach,
- nieprecyzyjna, megahacząca, "galaretowata" i wymagająca długich ruchów skrzynia biegów (moja dziewczyna odmawiała jeżdżenia na 5-ce, bo nie udawało jej się jej wbijać..),
- twarde, niedopasowane do kształtu ciała i niewygodne, nieregulowane na wysokość fotele, z mocno ograniczoną możliwością odsunięcia do tyłu + kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie,
- osiągi za dobre aby jeździć w trasie za TIRami, ale za słabe, aby je bezpiecznie wyprzedzać (słabe przyśpieszenie przy prędkościach >80km/h);
- fatalny oryginalny zestaw nagłośnienia - 2 bardzo lipne głośniki plus brak radia fabrycznego (w moim modelu),
- brzydka, kiepskiej jakości plastikowa, źle spasowana deska rozdzielcza,
- problemy z parowaniem i wolnym odparowywaniem szyb przy dużej wilgotności powietrza,
- sterowanie szybami przy skrzyni biegów + brak otwierania i zamykania jednym naciśnięciem,
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Mazda MX-5 "Nowa" ;D, Skoda Octavia
Wcześniej jeździł:
Mercedes Klasa C "Nowy" ;), TATA Indica "Tata" ;)
Komentarze (11)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy






POZDRAWIAM
Doanpa50: pewnie ktoś się ucieszył z nowej Taty (no prawie...) na aWc