Tutaj jesteś:
Samochód
Saab 9-3 Aero (B205R) | sold.
- Kupione używane w 2011
- Auto obejrzano 135757 razy
- Online od 14 lat i 8 miesięcy
- Auto polubiono 1546 razy
Nazwa auta:
Aero (B205R) | sold.
Marka:
Saab
Model:
9-3
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0 T
Moc silnika:
267 KM
Przebieg:
143 600 km
Rocznik:
2001
- 154 komentarze
- 0 zdjęć w galerii
- 1 film
- 45 wpisów w blogu auta
- 54 zdjęcia w blogu auta
Rodzynek w stanie prawie kolekcjonerskim Aero z 2001, czyli auto różni tylko kilka drobnych elementów (poza silnikiem, hamulcami i zawieszeniem, plus kilka drobnych elementów stylistycznych nadwozia) od najwyżej wersji Saab 9-3 z okresu 1998 - 2002r. Jednak pracuję nad nim (podniosłem moc, stage 2 - obecnie ok. 267 KM i 374 Nm). Dokładając filtr stożkowy zapewne te wartości zmieniły się jeszcze na plus.
Zamierzam tu opisywać jego historię, przydatną dla mnie, jak i dla potomnych.
Zakupiony z przebiegiem 138 000 ok. 05.2011r.
Podobają Ci się Saaby? Sprawdź blog: http://saabup.blogspot.com/
-------------------------------
Wyposażenie/look/upgrades:
- raczej typowe dla Aero z tamtego okresu, czyli:
- oryginalna lotka, progi i zderzaki Viggen (look zbliżony, dla wtajemniczonych - jednak różniący się od topowej wersji z tamtego okresu)
- kierownica Aero - perforowana skóra z wypustkami na kciuki (zapewnia lepsze trzymanie)
- zawieszenie sportowe Aero - niższe, twardsze niż SE/standard
- turbina Aero (Mitsubishi TD04)
- kredens, czyli drewno-look (wolałbym piano black, lub carbon - lecz jest fabrycznie)
- oryginalne felgi Aero "17 tzw. "double 3 spokes" - wg mnie, jedne z najpiękniejszych Saabowskich :)
- fotele Viggen (bez viggenowskich i "turbo" tłoczeń), all black
- chowany uchwyt na kubek pod SID (deska rozdzielcza)
- uchwyt na kubek i monety w schowku podłokietnika - wyposażenie dodatkowe
- oryginalny skórzany podłokietnik (bardzo rzadki element) - wyposażenie dodatkowe
- lusterko wsteczne, wewnętrzne fotochromatyczne, elektryczne - z Saab 9-5, wyposażenie dodatkowe
- elektryczne szyby wszystkie sterowane również z pozycji kierowcy
- automatyczna blokada drzwi, otwieranie za pomocą przycisku - blokada wszystkic drzwi po ruszeniu autem (bezpieczeńśtwo)
- 6 głośników fabrycznych, wzmacniacz, CD, wysuwana antena
- elektrycznie regulowane fotele (przód) z pamięcią do 3 ustawień (kierowca, pasażer)
- podgrzewane fotele (przód) i kanapa tył (oddzielny przycisk)
- dwie popielniczki (przód, tył)
- przegroda na narty/snowboard
- klimatyzacja (to standard w saabach chyba od 93 roku)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka (przydaje się szczególnie zimą)
- openSID - odblokowany komputer wskazujący temperaturę w dolocie, temp. silnika, faktyczne obroty, kody błędów - check engine, itd.
- night panel - przygasanie za pomocą przycisku zbędnych zegarów i podświetleń celem zwiększenia koncentracji na drodze
- follow me home - oświetlenie drogi (przód) przez kilka sekund po zamknięciu auta
- tempomat - możliwość zwiększenia prędkości za pomocą manetki
- siatka bagażnika (nie często spotykany gadżet) - pozwala zachować porządek
- trzeci zagłówek tył (rzadkość podobno)
- oświetlenie nóg i schowka pasażera LED (barwa: biały-ciepły) aktywowane po otwarciu drzwi - update
- wejście AUX pod mp3 player/telefon - uptade
- ładowarka/zasilacz pod 2x USB - zamiast zapalniczki
- filtr stożkowy BSR - oryginalny pod silnik o kodzie B205 Saab - zamiast standardowej puszki
- wycieraczki i spryskiwacze przednich świateł (wyłączone, irytujący gadżet)
- płaskie wycieraczki zamiast przegubowych
- nowiutkie jarzma z 9-5 Aero i tarcze 308mm (lepsze hamowianie) - update
- obecnie opony letnie Nokian ZG2 215/45/17, zima - Bridgestone... 205/50/17
- mocniejsze, białe żarówki świateł drogowych
- plastynowe świece NGK
- chip tuning do ok. 270KM i 380 Nm
-------------------------------
Spalanie:
Trasa: 5.5 - 8.5 l/100km (jazda od 75 - 140 km/h)
Autostrada: 12 - 18 l/100 km (pełne wykorzystanie mocy)
Miasto light: 9 - 11.5 l/100 km (bez korków)
Miasto hard: 13 - 15 l/100 km (korki)
Nie mało, ale potrafi być ekonomiczny, jeżeli o +200-konnym aucie to można napisać.
PS. To już mój drugi Saab 9-3 :)
-------------------------------
W planach:
automatyczne domykanie wszystkich szyb, odświeżenie obręczy, zestaw głośnomówiący (kwestia bezpieczeństwa), in prgoress..., oryginalne welurowe chodniczki (b. trudno dostać do tego modelu)
więcej »
Zamierzam tu opisywać jego historię, przydatną dla mnie, jak i dla potomnych.
Zakupiony z przebiegiem 138 000 ok. 05.2011r.
Podobają Ci się Saaby? Sprawdź blog: http://saabup.blogspot.com/
-------------------------------
Wyposażenie/look/upgrades:
- raczej typowe dla Aero z tamtego okresu, czyli:
- oryginalna lotka, progi i zderzaki Viggen (look zbliżony, dla wtajemniczonych - jednak różniący się od topowej wersji z tamtego okresu)
- kierownica Aero - perforowana skóra z wypustkami na kciuki (zapewnia lepsze trzymanie)
- zawieszenie sportowe Aero - niższe, twardsze niż SE/standard
- turbina Aero (Mitsubishi TD04)
- kredens, czyli drewno-look (wolałbym piano black, lub carbon - lecz jest fabrycznie)
- oryginalne felgi Aero "17 tzw. "double 3 spokes" - wg mnie, jedne z najpiękniejszych Saabowskich :)
- fotele Viggen (bez viggenowskich i "turbo" tłoczeń), all black
- chowany uchwyt na kubek pod SID (deska rozdzielcza)
- uchwyt na kubek i monety w schowku podłokietnika - wyposażenie dodatkowe
- oryginalny skórzany podłokietnik (bardzo rzadki element) - wyposażenie dodatkowe
- lusterko wsteczne, wewnętrzne fotochromatyczne, elektryczne - z Saab 9-5, wyposażenie dodatkowe
- elektryczne szyby wszystkie sterowane również z pozycji kierowcy
- automatyczna blokada drzwi, otwieranie za pomocą przycisku - blokada wszystkic drzwi po ruszeniu autem (bezpieczeńśtwo)
- 6 głośników fabrycznych, wzmacniacz, CD, wysuwana antena
- elektrycznie regulowane fotele (przód) z pamięcią do 3 ustawień (kierowca, pasażer)
- podgrzewane fotele (przód) i kanapa tył (oddzielny przycisk)
- dwie popielniczki (przód, tył)
- przegroda na narty/snowboard
- klimatyzacja (to standard w saabach chyba od 93 roku)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka (przydaje się szczególnie zimą)
- openSID - odblokowany komputer wskazujący temperaturę w dolocie, temp. silnika, faktyczne obroty, kody błędów - check engine, itd.
- night panel - przygasanie za pomocą przycisku zbędnych zegarów i podświetleń celem zwiększenia koncentracji na drodze
- follow me home - oświetlenie drogi (przód) przez kilka sekund po zamknięciu auta
- tempomat - możliwość zwiększenia prędkości za pomocą manetki
- siatka bagażnika (nie często spotykany gadżet) - pozwala zachować porządek
- trzeci zagłówek tył (rzadkość podobno)
- oświetlenie nóg i schowka pasażera LED (barwa: biały-ciepły) aktywowane po otwarciu drzwi - update
- wejście AUX pod mp3 player/telefon - uptade
- ładowarka/zasilacz pod 2x USB - zamiast zapalniczki
- filtr stożkowy BSR - oryginalny pod silnik o kodzie B205 Saab - zamiast standardowej puszki
- wycieraczki i spryskiwacze przednich świateł (wyłączone, irytujący gadżet)
- płaskie wycieraczki zamiast przegubowych
- nowiutkie jarzma z 9-5 Aero i tarcze 308mm (lepsze hamowianie) - update
- obecnie opony letnie Nokian ZG2 215/45/17, zima - Bridgestone... 205/50/17
- mocniejsze, białe żarówki świateł drogowych
- plastynowe świece NGK
- chip tuning do ok. 270KM i 380 Nm
-------------------------------
Spalanie:
Trasa: 5.5 - 8.5 l/100km (jazda od 75 - 140 km/h)
Autostrada: 12 - 18 l/100 km (pełne wykorzystanie mocy)
Miasto light: 9 - 11.5 l/100 km (bez korków)
Miasto hard: 13 - 15 l/100 km (korki)
Nie mało, ale potrafi być ekonomiczny, jeżeli o +200-konnym aucie to można napisać.
PS. To już mój drugi Saab 9-3 :)
-------------------------------
W planach:
automatyczne domykanie wszystkich szyb, odświeżenie obręczy, zestaw głośnomówiący (kwestia bezpieczeństwa), in prgoress..., oryginalne welurowe chodniczki (b. trudno dostać do tego modelu)
Blog auta (45)
Dodano: 12 lat temu, przez
czejzee
Z Saabem nadal mam "kontakt" i nowy właściciel zdaje relację z użytkowania.
To co padło dotychczas:
- pompa wody
- rolka klimatyzacji
- przy okazji robienia rozrządu przy 180k km i ...
3
komentarze
Dodano: 12 lat temu, przez
czejzee
Do 3 razy sztuka. 2 x wycofywałem się, wreszcie Saab znalazł godnego zastępcę. Posiadacz Krokodyla 900 Aero z 1993r. Od 6 lat Saabowicz. Zadowolony, zrobiliśmy małą przejażdżkę ...
7
komentarzy
Dodano: 12 lat temu, przez
czejzee
Nic na ten moment nie dokładam do auta, ale nie zaszkodzi porobić kilka zdjęć i video. Oto efekty.
3
komentarze
Dodano: 12 lat temu, przez
czejzee
Warto czasem poświecić trochę czasu autku, ostatnio robię to częściej... jakoś tak wyszło.
Tym razem - chip z 250KM na 267 i 374Nm. Następny krok, to większy IC i można zbliżać się ...
5
komentarzy
Dodano: 12 lat temu, przez
czejzee
Postanowiłem pozbyć się wyblakłej folii słupków drzwi. Pracy sporo ale efekt identyczny z oczekiwanym. Pod spodem nieruszony zębem czasu lakier. Oceńcie sami.
2
komentarze
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Komentarze (154)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy




