Tutaj jesteś:
Samochód
Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::.
- Kupione używane w 2010
- Auto obejrzano 12514 razy
- Online od 15 lat, 11 miesięcy i 23 dni
- Auto polubiono 1341 razy
Nazwa auta:
.::SMOK OKTANOWY::.
Marka:
Opel
Model:
Astra
Generacja:
F
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4 i
Moc silnika:
60 KM
Przebieg:
152 266 km
Rocznik:
1993
Mój pierwszy samochód... Prawko mam od lutego 2010 :) Pozdrawiam wszystkich !!!
Opel Astra GL/GLS 1,4i (1991-1996)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- od IX 1991 / C14NZ
Silnik C14NZ
Średnica cylindra 77,6 mm
Skok tłoka 73,4 mm
Pojemność skokowa 1389 cm3
Stopień sprężania 9,4
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,2 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5200 obr/min
Moment maksymalny 103 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min
Silnik C14SE
Średnica cylindra 77,6 mm
Skok tłoka 73,4 mm
Pojemność skokowa 1389 cm3
Stopień sprężania 9,8
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,4 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5800 obr/min
Moment maksymalny 113 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3400 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska samoczynny
Oznaczenie wałka rozrządu
- silnik C14NZ / litera G
- silnik C14SE / litery NC
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Gates Powergrip 40433 ´ 17 mm
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 92°C
- temperatura pełnego otwarcia 107°C
Wentylator / elektryczny
- temperatura włączenia 100 °C
- temperatura wyłączenia 95°C
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego
Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi 0,15 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, AC X 93 lub Purflux LS 530
Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec (silnik C14NZ) lub wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec-M (silnik C14SE), z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik
Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na przedniej prawej przegrodzie bocznej
Filtr paliwa / AC GF 516 lub Purflux EP 100, umieszczony przy zbiorniku paliwa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Mann 90410651 lub Tecafiltres LX 523
Jednopunktowy wtrysk benzyny GM Multec
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacz paliwa,
- czujnik położenia przepustnicy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik prędkości pojazdu,
- sondę lambda w układzie wydechowym,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem,
- filtr powietrza,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa
- ciśnienie zasilania 76 kPa
- napięcie 7...15 V
- wydajność przy 12 V 85 l/h
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki
- kod urządzenia / YW (Opel 16 149 919)
Wtryskiwacz / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą
Rezystancja uzwojenia wtryskiwacza
- przy zimnym silniku 1,4...1,8 W
- przy ciepłym silniku (po 5 min od wyłączenia) ok. 1,6...2,0 W
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego
- ciśnienie regulowane 70...80 kPa
- ciśnienie powrotne poniżej 30 kPa
Czujnik położenia przepustnicy / CTS, umieszczony na osi przepustnicy
Rezystancja czujnika
- między zaciskami A oraz B 4...9 kW (stała)
- między zaciskami B oraz C (przepustnica zamknięta) 1...3 kW
- między zaciskami B oraz C (pełne otwarcie przepustnicy) 5...10 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
Rezystancja uzwojeń
- między zaciskami A oraz B 50...65 W
- między zaciskami C oraz D 50...65 W
Prędkość obrotowa biegu jałowego 830...990 obr/min
Zawartość CO do 0,4%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
Wielopunktowy wtrysk benzyny GM Multec-M
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacze paliwa (cztery),
- czujnik położenia przepustnicy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
- czujnik prędkości pojazdu,
- sondę lambda w układzie wydechowym,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem,
- filtr powietrza,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa
- ciśnienie zasilania 300 kPa
- napięcie 7...15 V
- wydajność przy 12 V 85 l/h
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki
Wtryskiwacze / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder), połączone elektrycznie parami (wtryskiwacze 1. i 2. oraz 3. i 4. cylindra)
Rezystancja uzwojenia wtryskiwacza ok. 12,2 W
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony pod przewodem rozdzielającym paliwo
do wtryskiwaczy, zapewnia stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym
- ciśnienie regulowane 70...80 kPa
- ciśnienie powrotne poniżej 30 kPa
Czujnik położenia przepustnicy / NEI lub CTS, umieszczony na osi przepustnicy
Rezystancja czujnika
- między zaciskami A oraz B
- czujnik NEI 4...6 kW (stała)
- czujnik CTS 4...9 kW (stała)
- między zaciskami B oraz C (przepustnica zamknięta)
- czujnik NEI 3...4 kW
- czujnik CTS 1...3 kW
- między zaciskami B oraz C (pełne otwarcie przepustnicy)
- czujnik NEI 6...7 kW
- czujnik CTS 5...10 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
Rezystancja uzwojeń
- między stykami A oraz B 50...65 W
- między stykami C oraz D 50...65 W
Czujnik temperatury powietrza / umieszczony w kolektorze ssącym
- rezystancja przy 20°C ok. 3 kW
Prędkość obrotowa biegu jałowego 820...980 obr/min
Zawartość CO do 0,4%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny
Silnik C14NZ
Aparat zapłonowy / z bezstykowym hallotronowym generatorem impulsów i rozdzielaczem wysokiego napięcia, napędzany od wałka rozrządu
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu
(przy 830...990 obr/min - regulowany) 10° przed ZZ
(znaki na kole pasowym wału korbowego)
Moduł wzmocnienia / elektroniczny
Cewka zapłonowa / AC Delco 3 474 233
Rezystancja uzwojenia (przy 20°C)
- pierwotnego ok. 0,6 W
- wtórnego ok. 4,9 kW
Świece zapłonowe
- do VIII 1994 / Bosch WR 7 DC lub Beru 14 R-7 DU
- od IX 1994 / Bosch WR 8 DC lub Beru 14 R-8 DU
Odstęp elektrod 0,7 mm
Wtyk kodowania liczby oktanowej paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju używanej benzyny bezołowiowej o LO 91 lub 95
Rezystancja wtyku / wynosi w odpowiednich położeniach 220 W lub 0 W
Silnik C14SE
Czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika / umieszczony przy kole pasowym wału korbowego, współpracujący z uzębioną tarczą
Odstęp czujnika od wierzchołków zębów tarczy
(nieregulowany) 1 ± 0,7 mm
Punkt wyprzedzenia zapłonu (przy 820...980 obr/min -
- nieregulowany) 10° przed ZZ
Aparat zapłonowy / zawierający wyłącznie rozdzielacz wysokiego napięcia, napędzany od wałka rozrządu
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
(znaki na kole pasowym wału korbowego)
Moduł wzmocnienia / elektroniczny, GM 90 360 315
Cewka zapłonowa / AC Delco 3 474 233
Rezystancja uzwojenia (przy 20°C)
- pierwotnego ok. 0,6 W
- wtórnego ok. 4,9 kW
Świece zapłonowe
- do VIII 1994 / Bosch WR 7 DC lub Beru 14 R-7 DU
- od IX 1994 / Bosch WR 8 DC lub Beru 14 R-8 DU
Odstęp elektrod 0,7 mm
Wtyk kodowania liczby oktanowej używanego paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju używanej benzyny bezołowiowej o LO 95 lub 98
Rezystancja wtyku
- położenie LO 95 220 W
- położenie LO 98 470 W
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk lub Fichtel & Sachs
Średnica zewnętrzna tarczy 190 mm
Średnica okładzin
- zewnętrzna 190 mm
- wewnętrzna 134 mm
Grubość okładzin 3,5 mm
Skok pedału 125...132 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- silnik C14NZ / F 10/5
- silnik C14SE / F13/5 lub F 13/5 CR
Przełożenia
Astra 1.4i GL (silnik C14NZ)
- I bieg 3,550
- II bieg 1,960
- III bieg 1,300
- IV bieg 0,890
- V bieg 0,710
- bieg wsteczny 3,310
- przekładnia główna 4,181
Astra 1.4i GL / GLS (silnik C14SE)
- I bieg 3,550
- II bieg 2,140
- III bieg 1,430
- IV bieg 1,120
- V bieg 0,890
- bieg wsteczny 3,310
- przekładnia główna 3,940
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych
Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
(wyposażenie dodatkowe)
Przekładnia kierownicza / zębatkowa lub zębatkowa z wbudowanym siłownikiem hydraulicznym i zaworem rozdzielczym zespolonym z zębnikiem (wyposażenie dodatkowe)
Przełożenie
- układ mechaniczny 22,0
- układ ze wspomaganiem 18,0
Liczba obrotów koła kierownicy
- układ mechaniczny 4,1
- układ ze wspomaganiem 3,4
Promień skrętu (między ścianami) 5,25 m
Pompa wspomagania / Saginaw, napędzana od wału korbowego paskiem klinowym
(o wymiarach 9,5 ´ 875 mm) razem z alternatorem
Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm
Amortyzatory / Delco
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- rozbieżność (regulowana) 1,5 ± 1 mm (0°15¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°50¢...-0°20¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) +2°15¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym zakrytym
Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną o profilu V, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 16 mm
Amortyzatory / Delco
Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (nieregulowana) 1,5 ± 2,5 mm (0°15¢ ± 25¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°40¢±30¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 30¢)
Piasta koła tylnego / ukształtowana w nierozbieralny zespół z łożyskiem dwurzędowym kulkowym koła, wymieniana jako całość
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym, Teves
Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm
Grubość tarczy
- nominalna 12,7 mm
- minimalna po naprawie 10,7 mm
- minimalna dopuszczalna 9,7 mm
Nakładki cierne / GU 171
Grubość nakładek ciernych
- nominalna 15 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, z ogranicznikami ciśnienia w obwodach kół tylnych, GMF
Średnica robocza bębna
- nominalna 200 mm
- maksymalna po naprawie 201 mm
Okładziny cierne / Pagid PA 557
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm
Średnica cylinderków
- nominalna 17,46 mm
- maksymalna dopuszczalna 17,53 mm
Średnica minimalna tłoczka 17,39 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GMF
Średnica cylindra pompy
- nominalna 20,64 mm
- maksymalna dopuszczalna 20,71
Średnica minimalna tłoków 20,58 mm
Skok tłoków 17/15 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja GL / 5,5 J x 13
- wersja GLS / 5,5 J x 14
Ogumienie / bezdętkowe
- wersja GL / 155 R 13 78 S/T lub 175/70 R 13 82 T/H
- wersja GLS / 175/65 R 14 82 T/H lub 185/60 R 14 82 H
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie do 3 osób
- przód 0,19 MPa
- tył 0,16 MPa
- obciążenie ponad 3 osoby
- przód 0,21 MPa
- tył 0,23 MPa
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie
Alternator / z wbudowanym regulatorem ele-ktronicznym
- silnik C14NZ / Delco Remy 03 493 714 (typ 8 SI) lub 03 493 716 (typ 8 SI) albo Bosch 0120 488 159 (typ K1 14V 23/55 A) lub 0120 488 191 (typ K1 14V 28/70 A)
- silnik C14SE / Bosch 0120 488 201
Alternator Delco Remy 03 493 714
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 55 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 23 A
- 2000 obr/min 40 A
- 6000 obr/min 67 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 14,7 ± 0,5 V
- minimalna długość szczotek 12 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 22 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 2,8 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,15 W
Alternator Delco Remy 03 493 716
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 26 A
- 2000 obr/min 43 A
- 6000 obr/min 74 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 14,7 ± 0,5 V
- minimalna długość szczotek 12 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 22 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 2 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,127 W
Alternator Bosch 0120 488 159
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 55 A
- prąd przy prędkości
- 1200 obr/min 10 A
- 1500 obr/min 25 A
- 2000 obr/min 36 A
- 6000 obr/min 55 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna długość szczotek 5 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 3,4...3,74 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,14...0,154 W
Alternator Bosch 0120 488 191
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 28 A
- 2000 obr/min 45 A
- 6000 obr/min 68 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
Alternator Bosch 0120 488 201
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 28 A
- 2000 obr/min 45 A
- 6000 obr/min 68 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
Rozrusznik / Delco Remy 03 471 173
- napięcie (bez obciążenia) 10,6 V
- prąd pobierany (bez obciążenia) 40...65 A
- prędkość obrotowa (bez obciążenia) 7500...13 500 obr/min
- prąd pobierany (przy zablokowanym wirniku) 400...500 A
- napięcie (przy zablokowanym wirniku) 7...8,2 V
- minimalna długość szczotek 4 mm
- minimalna średnica komutatora 37 mm
Bezpieczniki / 9 ´ (12 V, 10 A), 7 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 30 A), dodatkowo 1 ´ (12 V, 10 A)
Oznaczenia kolorów bezpieczników
- czerwony 10 A
- niebieski 15 A
- żółty 20 A
- zielony 30 A
Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych (3- i 5-drzwiowe) 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych/przeciwmgłowych
tylnych (4-drzwiowe) 4/21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych (3- i 5-drzwiowe) 21 W
- świateł cofania 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W
Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 60°
- 3. etap dokręcić o 60°
- 4. etap dokręcić o 30°
- 5. etap / rozgrzać silnik
- 6. etap dokręcić o 30°
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 50 N×m
- 2. etap dokręcić o 45...60°
- pokryw łożysk korbowych
- śruba o długości gwintu 15 mm 28 N×m
- śruba o długości gwintu 40 mm
1. etap 25 N×m
2. etap dokręcić o 30°
- koła zamachowego
- 1. etap 35 N×m
- 2. etap dokręcić o 30...45°
- miski olejowej 8 N×m
- kolektorów ssącego i wydechowego 22 N×m
- korka spustu oleju silnika 45 N×m
- koła pasowego wału korbowego (z kołem zębatym pasowym)
- śruba M12
1. etap 90 N×m
2. etap dokręcić o 30...45°
- śruba M10 o długości gwintu 23 mm 55 N×m
- śruba M10 o długości gwintu 30 mm
1. etap 25 N×m
2. etap dokręcić o 45...60°
- koła zębatego wałka rozrządu 45 N×m
- koła napinacza paska zębatego 20 N×m
- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 8 N×m
- świec zapłonowych 20 N×m
- obudowy paska napędu rozrządu
- obudowa przednia 4 N×m
- obudowa tylna 12 N×m
- pompy oleju do kadłuba 60 N×m
- pokrywy zaworów 8 N×m
- śrub kół 90 N×m
Masy
- własna
- wersja 3-drzwiowa 930 kg
- wersja 5-drzwiowa 950 kg
- wersja 4-drzwiowa 960 kg
- całkowita 1455 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej
- wersja 3-drzwiowa 460 kg
- wersja 5-drzwiowa 470 kg
- wersja 4-drzwiowa 480 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 850 kg
Pojemności
- zbiornik paliwa 52 dm3
- układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 5,7 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,6 dm3
- układ hamulcowy ok. 0,4 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa LO min. 95 (w silniku C14NZ po przestawieniu wtyku kodowania liczby oktanowej możliwe jest stosowanie benzyny bezołowiowej LO 91)
Olej silnikowy / wg API SF/CC lub SF/CD, wg CCMC G4 lub G5, SAE 5W 50 do SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, wg MIL-L 2105 B lub C, SAE 75W/80 lub SAE 80W/90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / ATF Dexron II, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)
Zużycie paliwa
Astra 1.4i GL (silnik C14NZ - nadwozia 3- i 5--drzwiowe)
- przy 90 km/h 5,1 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,6 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,6 dm3/100 km
Prędkość maksymalna
- Astra 1.4i GL (silnik C14NZ) 160 km/h
więcej »
Opel Astra GL/GLS 1,4i (1991-1996)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- od IX 1991 / C14NZ
Silnik C14NZ
Średnica cylindra 77,6 mm
Skok tłoka 73,4 mm
Pojemność skokowa 1389 cm3
Stopień sprężania 9,4
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,2 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5200 obr/min
Moment maksymalny 103 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min
Silnik C14SE
Średnica cylindra 77,6 mm
Skok tłoka 73,4 mm
Pojemność skokowa 1389 cm3
Stopień sprężania 9,8
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,4 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5800 obr/min
Moment maksymalny 113 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3400 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska samoczynny
Oznaczenie wałka rozrządu
- silnik C14NZ / litera G
- silnik C14SE / litery NC
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Gates Powergrip 40433 ´ 17 mm
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 92°C
- temperatura pełnego otwarcia 107°C
Wentylator / elektryczny
- temperatura włączenia 100 °C
- temperatura wyłączenia 95°C
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego
Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi 0,15 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, AC X 93 lub Purflux LS 530
Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec (silnik C14NZ) lub wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec-M (silnik C14SE), z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik
Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na przedniej prawej przegrodzie bocznej
Filtr paliwa / AC GF 516 lub Purflux EP 100, umieszczony przy zbiorniku paliwa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Mann 90410651 lub Tecafiltres LX 523
Jednopunktowy wtrysk benzyny GM Multec
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacz paliwa,
- czujnik położenia przepustnicy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik prędkości pojazdu,
- sondę lambda w układzie wydechowym,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem,
- filtr powietrza,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa
- ciśnienie zasilania 76 kPa
- napięcie 7...15 V
- wydajność przy 12 V 85 l/h
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki
- kod urządzenia / YW (Opel 16 149 919)
Wtryskiwacz / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą
Rezystancja uzwojenia wtryskiwacza
- przy zimnym silniku 1,4...1,8 W
- przy ciepłym silniku (po 5 min od wyłączenia) ok. 1,6...2,0 W
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego
- ciśnienie regulowane 70...80 kPa
- ciśnienie powrotne poniżej 30 kPa
Czujnik położenia przepustnicy / CTS, umieszczony na osi przepustnicy
Rezystancja czujnika
- między zaciskami A oraz B 4...9 kW (stała)
- między zaciskami B oraz C (przepustnica zamknięta) 1...3 kW
- między zaciskami B oraz C (pełne otwarcie przepustnicy) 5...10 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
Rezystancja uzwojeń
- między zaciskami A oraz B 50...65 W
- między zaciskami C oraz D 50...65 W
Prędkość obrotowa biegu jałowego 830...990 obr/min
Zawartość CO do 0,4%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
Wielopunktowy wtrysk benzyny GM Multec-M
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacze paliwa (cztery),
- czujnik położenia przepustnicy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
- czujnik prędkości pojazdu,
- sondę lambda w układzie wydechowym,
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem,
- filtr powietrza,
- przekaźniki sterowania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa
- ciśnienie zasilania 300 kPa
- napięcie 7...15 V
- wydajność przy 12 V 85 l/h
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki
Wtryskiwacze / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder), połączone elektrycznie parami (wtryskiwacze 1. i 2. oraz 3. i 4. cylindra)
Rezystancja uzwojenia wtryskiwacza ok. 12,2 W
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony pod przewodem rozdzielającym paliwo
do wtryskiwaczy, zapewnia stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym
- ciśnienie regulowane 70...80 kPa
- ciśnienie powrotne poniżej 30 kPa
Czujnik położenia przepustnicy / NEI lub CTS, umieszczony na osi przepustnicy
Rezystancja czujnika
- między zaciskami A oraz B
- czujnik NEI 4...6 kW (stała)
- czujnik CTS 4...9 kW (stała)
- między zaciskami B oraz C (przepustnica zamknięta)
- czujnik NEI 3...4 kW
- czujnik CTS 1...3 kW
- między zaciskami B oraz C (pełne otwarcie przepustnicy)
- czujnik NEI 6...7 kW
- czujnik CTS 5...10 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące
Rezystancja uzwojeń
- między stykami A oraz B 50...65 W
- między stykami C oraz D 50...65 W
Czujnik temperatury powietrza / umieszczony w kolektorze ssącym
- rezystancja przy 20°C ok. 3 kW
Prędkość obrotowa biegu jałowego 820...980 obr/min
Zawartość CO do 0,4%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny
Silnik C14NZ
Aparat zapłonowy / z bezstykowym hallotronowym generatorem impulsów i rozdzielaczem wysokiego napięcia, napędzany od wałka rozrządu
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu
(przy 830...990 obr/min - regulowany) 10° przed ZZ
(znaki na kole pasowym wału korbowego)
Moduł wzmocnienia / elektroniczny
Cewka zapłonowa / AC Delco 3 474 233
Rezystancja uzwojenia (przy 20°C)
- pierwotnego ok. 0,6 W
- wtórnego ok. 4,9 kW
Świece zapłonowe
- do VIII 1994 / Bosch WR 7 DC lub Beru 14 R-7 DU
- od IX 1994 / Bosch WR 8 DC lub Beru 14 R-8 DU
Odstęp elektrod 0,7 mm
Wtyk kodowania liczby oktanowej paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju używanej benzyny bezołowiowej o LO 91 lub 95
Rezystancja wtyku / wynosi w odpowiednich położeniach 220 W lub 0 W
Silnik C14SE
Czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika / umieszczony przy kole pasowym wału korbowego, współpracujący z uzębioną tarczą
Odstęp czujnika od wierzchołków zębów tarczy
(nieregulowany) 1 ± 0,7 mm
Punkt wyprzedzenia zapłonu (przy 820...980 obr/min -
- nieregulowany) 10° przed ZZ
Aparat zapłonowy / zawierający wyłącznie rozdzielacz wysokiego napięcia, napędzany od wałka rozrządu
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
(znaki na kole pasowym wału korbowego)
Moduł wzmocnienia / elektroniczny, GM 90 360 315
Cewka zapłonowa / AC Delco 3 474 233
Rezystancja uzwojenia (przy 20°C)
- pierwotnego ok. 0,6 W
- wtórnego ok. 4,9 kW
Świece zapłonowe
- do VIII 1994 / Bosch WR 7 DC lub Beru 14 R-7 DU
- od IX 1994 / Bosch WR 8 DC lub Beru 14 R-8 DU
Odstęp elektrod 0,7 mm
Wtyk kodowania liczby oktanowej używanego paliwa / dwupozycyjny, umieszczony w przedziale silnika w pobliżu górnego mocowania lewego amortyzatora, umożliwiający dostosowanie charakterystyk zapłonu do rodzaju używanej benzyny bezołowiowej o LO 95 lub 98
Rezystancja wtyku
- położenie LO 95 220 W
- położenie LO 98 470 W
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk lub Fichtel & Sachs
Średnica zewnętrzna tarczy 190 mm
Średnica okładzin
- zewnętrzna 190 mm
- wewnętrzna 134 mm
Grubość okładzin 3,5 mm
Skok pedału 125...132 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- silnik C14NZ / F 10/5
- silnik C14SE / F13/5 lub F 13/5 CR
Przełożenia
Astra 1.4i GL (silnik C14NZ)
- I bieg 3,550
- II bieg 1,960
- III bieg 1,300
- IV bieg 0,890
- V bieg 0,710
- bieg wsteczny 3,310
- przekładnia główna 4,181
Astra 1.4i GL / GLS (silnik C14SE)
- I bieg 3,550
- II bieg 2,140
- III bieg 1,430
- IV bieg 1,120
- V bieg 0,890
- bieg wsteczny 3,310
- przekładnia główna 3,940
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych
Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
(wyposażenie dodatkowe)
Przekładnia kierownicza / zębatkowa lub zębatkowa z wbudowanym siłownikiem hydraulicznym i zaworem rozdzielczym zespolonym z zębnikiem (wyposażenie dodatkowe)
Przełożenie
- układ mechaniczny 22,0
- układ ze wspomaganiem 18,0
Liczba obrotów koła kierownicy
- układ mechaniczny 4,1
- układ ze wspomaganiem 3,4
Promień skrętu (między ścianami) 5,25 m
Pompa wspomagania / Saginaw, napędzana od wału korbowego paskiem klinowym
(o wymiarach 9,5 ´ 875 mm) razem z alternatorem
Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm
Amortyzatory / Delco
Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- rozbieżność (regulowana) 1,5 ± 1 mm (0°15¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°50¢...-0°20¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) +2°15¢ ± 1°
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym zakrytym
Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną o profilu V, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 16 mm
Amortyzatory / Delco
Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)
- zbieżność (nieregulowana) 1,5 ± 2,5 mm (0°15¢ ± 25¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -1°40¢±30¢
(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 30¢)
Piasta koła tylnego / ukształtowana w nierozbieralny zespół z łożyskiem dwurzędowym kulkowym koła, wymieniana jako całość
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym, Teves
Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm
Grubość tarczy
- nominalna 12,7 mm
- minimalna po naprawie 10,7 mm
- minimalna dopuszczalna 9,7 mm
Nakładki cierne / GU 171
Grubość nakładek ciernych
- nominalna 15 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, z ogranicznikami ciśnienia w obwodach kół tylnych, GMF
Średnica robocza bębna
- nominalna 200 mm
- maksymalna po naprawie 201 mm
Okładziny cierne / Pagid PA 557
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm
Średnica cylinderków
- nominalna 17,46 mm
- maksymalna dopuszczalna 17,53 mm
Średnica minimalna tłoczka 17,39 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GMF
Średnica cylindra pompy
- nominalna 20,64 mm
- maksymalna dopuszczalna 20,71
Średnica minimalna tłoków 20,58 mm
Skok tłoków 17/15 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja GL / 5,5 J x 13
- wersja GLS / 5,5 J x 14
Ogumienie / bezdętkowe
- wersja GL / 155 R 13 78 S/T lub 175/70 R 13 82 T/H
- wersja GLS / 175/65 R 14 82 T/H lub 185/60 R 14 82 H
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie do 3 osób
- przód 0,19 MPa
- tył 0,16 MPa
- obciążenie ponad 3 osoby
- przód 0,21 MPa
- tył 0,23 MPa
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie
Alternator / z wbudowanym regulatorem ele-ktronicznym
- silnik C14NZ / Delco Remy 03 493 714 (typ 8 SI) lub 03 493 716 (typ 8 SI) albo Bosch 0120 488 159 (typ K1 14V 23/55 A) lub 0120 488 191 (typ K1 14V 28/70 A)
- silnik C14SE / Bosch 0120 488 201
Alternator Delco Remy 03 493 714
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 55 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 23 A
- 2000 obr/min 40 A
- 6000 obr/min 67 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 14,7 ± 0,5 V
- minimalna długość szczotek 12 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 22 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 2,8 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,15 W
Alternator Delco Remy 03 493 716
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 26 A
- 2000 obr/min 43 A
- 6000 obr/min 74 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 14,7 ± 0,5 V
- minimalna długość szczotek 12 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 22 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 2 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,127 W
Alternator Bosch 0120 488 159
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 55 A
- prąd przy prędkości
- 1200 obr/min 10 A
- 1500 obr/min 25 A
- 2000 obr/min 36 A
- 6000 obr/min 55 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna długość szczotek 5 mm
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
- rezystancja uzwojenia twornika 3,4...3,74 W
- rezystancja uzwojenia stojana 0,14...0,154 W
Alternator Bosch 0120 488 191
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 28 A
- 2000 obr/min 45 A
- 6000 obr/min 68 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
Alternator Bosch 0120 488 201
- napięcie znamionowe 14 V
- prąd maksymalny 70 A
- prąd przy prędkości
- 1500 obr/min 28 A
- 2000 obr/min 45 A
- 6000 obr/min 68 A
- napięcie wyjściowe (przy 20°C i 4000 obr/min
w ciągu 1 min) 13,7...14,5 V
- minimalna średnica pierścieni ślizgowych 31,5 mm
Rozrusznik / Delco Remy 03 471 173
- napięcie (bez obciążenia) 10,6 V
- prąd pobierany (bez obciążenia) 40...65 A
- prędkość obrotowa (bez obciążenia) 7500...13 500 obr/min
- prąd pobierany (przy zablokowanym wirniku) 400...500 A
- napięcie (przy zablokowanym wirniku) 7...8,2 V
- minimalna długość szczotek 4 mm
- minimalna średnica komutatora 37 mm
Bezpieczniki / 9 ´ (12 V, 10 A), 7 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 30 A), dodatkowo 1 ´ (12 V, 10 A)
Oznaczenia kolorów bezpieczników
- czerwony 10 A
- niebieski 15 A
- żółty 20 A
- zielony 30 A
Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych (3- i 5-drzwiowe) 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych/przeciwmgłowych
tylnych (4-drzwiowe) 4/21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych (3- i 5-drzwiowe) 21 W
- świateł cofania 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W
Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 60°
- 3. etap dokręcić o 60°
- 4. etap dokręcić o 30°
- 5. etap / rozgrzać silnik
- 6. etap dokręcić o 30°
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 50 N×m
- 2. etap dokręcić o 45...60°
- pokryw łożysk korbowych
- śruba o długości gwintu 15 mm 28 N×m
- śruba o długości gwintu 40 mm
1. etap 25 N×m
2. etap dokręcić o 30°
- koła zamachowego
- 1. etap 35 N×m
- 2. etap dokręcić o 30...45°
- miski olejowej 8 N×m
- kolektorów ssącego i wydechowego 22 N×m
- korka spustu oleju silnika 45 N×m
- koła pasowego wału korbowego (z kołem zębatym pasowym)
- śruba M12
1. etap 90 N×m
2. etap dokręcić o 30...45°
- śruba M10 o długości gwintu 23 mm 55 N×m
- śruba M10 o długości gwintu 30 mm
1. etap 25 N×m
2. etap dokręcić o 45...60°
- koła zębatego wałka rozrządu 45 N×m
- koła napinacza paska zębatego 20 N×m
- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 8 N×m
- świec zapłonowych 20 N×m
- obudowy paska napędu rozrządu
- obudowa przednia 4 N×m
- obudowa tylna 12 N×m
- pompy oleju do kadłuba 60 N×m
- pokrywy zaworów 8 N×m
- śrub kół 90 N×m
Masy
- własna
- wersja 3-drzwiowa 930 kg
- wersja 5-drzwiowa 950 kg
- wersja 4-drzwiowa 960 kg
- całkowita 1455 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej
- wersja 3-drzwiowa 460 kg
- wersja 5-drzwiowa 470 kg
- wersja 4-drzwiowa 480 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 850 kg
Pojemności
- zbiornik paliwa 52 dm3
- układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 5,7 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,6 dm3
- układ hamulcowy ok. 0,4 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa LO min. 95 (w silniku C14NZ po przestawieniu wtyku kodowania liczby oktanowej możliwe jest stosowanie benzyny bezołowiowej LO 91)
Olej silnikowy / wg API SF/CC lub SF/CD, wg CCMC G4 lub G5, SAE 5W 50 do SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, wg MIL-L 2105 B lub C, SAE 75W/80 lub SAE 80W/90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)
Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej)
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / ATF Dexron II, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)
Zużycie paliwa
Astra 1.4i GL (silnik C14NZ - nadwozia 3- i 5--drzwiowe)
- przy 90 km/h 5,1 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,6 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,6 dm3/100 km
Prędkość maksymalna
- Astra 1.4i GL (silnik C14NZ) 160 km/h
Blog auta (3)
Dodano: 15 lat temu, przez
SpeedKill
Dziś byłem pierwszy raz swoją Astrunią na przeglądzie. Było troche strachu ponieważ mam ten samochód od niedawna i nie znałam dobrze jego stanu technicznego :) O moje zdziwienie wszystko jest ...
3
komentarze
Dodano: 15 lat temu, przez
SpeedKill
Dziś skorzystałem z ładnej pogody i wypucowałem swoja Astrunie oraz nakleiłem naklejki społeczności AC !!! Fotki już dodane zapraszam do oceniania i komentowania :) POZDRAWIAM WSZYSTKICH ...
Dodano: 15 lat temu, przez
SpeedKill
Dziś zmieniłem koła... Mam nadzieje ze nie za wcześnie :)
3
komentarze
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Renault Laguna
Wcześniej jeździł:
Kingway Coliber :), Opel Astra .::SMOK OKTANOWY::.
Komentarze (81)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy






