Tutaj jesteś:
Samochód
Ford Fiesta Dźwięko-strzał
Nazwa auta:
Dźwięko-strzał
Marka:
Ford
Model:
Fiesta
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
1.6 D
Moc silnika:
54 KM
Przebieg:
700 km
Rocznik:
1988
Witam :)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.6D (54kM) mk2 z 88r z przebiegiem 450 000km.
Samochodzik jest fajny i sympatyczny :) jak dla ludzi co sobie lubią coś podłubać przy swoich 4-ech kółkach.
Z nudów czasami sobie w nim siedzę i majsterkuje :) I zrobiłem w nim:
-przyciemniłem szyby (60%-ale teraz bym przyciemnił ciemniejszą folią)
-PODGRZEWANE LUSTERKA BOCZNE!!!
-sygnał cofania zamontowany w tylnym zderzaku
-dodatkowe ledowe światła do jazdy dziennej
-przy otwieraniu drzwi świecą się pod spodem,
do tego samochodzik wyposażony w:
-CB radio Alan 109
-Nawigację Medion
-dodatkowe światło STOP
-oraz spoiler
HISTORIA FORDA FIESTY MK2
W 1983 roku Ford odnowił nieco swoje najmniejsze dziecko i tak powstała Fiesta MK2.
Była ona skrzyżowaniem: delikatnego face liftingu, gdyż auto nadal pozostało jedynie trzydrzwiowym hatchbackiem z niewielkimi zmianami w przedniej oraz tylnej części nadwozia (przez co jest często mylona z MK1), całkowicie nowego wnętrza wyprodukowanego w stylu lat 80-tych (niestety), oraz gruntownej przebudowy technicznej.
Tutaj należą się szczere brawa dla inżynierów Forda gdyż po drobnym liftingu mechanicznym który poprzednia generacja (MK1) przeszła w 1978 roku, Ford całkowicie przebudował Fiestę co zaowocowało pozbyciem się wszystkich chorób wieku dziecięcego włącznie z polepszoną odpornością na korozję.
Tak więc w 1983 roku zaczęła się najbardziej świetlana era w historii małych fordów,
czyli lata MK2.
Na początku Fiesta MK2 była wyposażona w część gamy silników znanych ze swej poprzedniczki czyli 1.0 Lc, 1.0 Hc, 1.1 Hc oraz 1.3.
Pierwsze trzy można było dostać ze znana z MK1 skrzynią 4 biegową , silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. Jednakże już w maju 1984 roku silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie, zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Był to pierwszy seryjnie montowany w Fieście silnik z wałkiem rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi kasowaczami luzów zaworowych.
W 1984 roku ruszyła także produkcja pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6 ccm i był dostępny tylko z 5-cio stopniową skrzynią biegów. Co ciekawe nadwozie Fiesty nie było wzmacniane w przypadku montażu silnika diesla.
Ostatnią nowością z tego roku była posiadająca silnik o pojemności 1.6 wersja XR2. Pomimo podobnej pojemności jak w przypadku fiesty MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik, stosowany już przez Forda w Escorcie. Posiadał podobnie jak silnik 1.3 wałek rozrządu w głowicy i hydrauliczne kasowacze luzów zaworowych. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną oscylującą w granicach 180 km/h .
W styczniu 1986 roku silnik 1.3 CVH został zastąpiony przez 1.4 CVH (dzięki temu moc wzrosła z 60 do 73 KM) i tak powstała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu S.
Fiesta S posiadała tak zwany S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
Rok 1986 to także rok produkcji limitowanej serii FireFly. Warto o niej wspomnieć gdyż posiadała ona standardowe wyposażenie fiesty 1.1L ale była napędzana silnikiem z rodziny CVH (czyli wałek w głowicy i hydrauliczne kasowacze) o pojemności 1.1 L.
W takim składzie rodzina MK2 dotrwała do 1989 roku kiedy to rozpoczęła się era trzeciej generacji fiesty. Choć w niektórych krajach, jak na przykład w Hiszpanii Mk2 była oferowana, jako nowe auto, do sprzedaży w salonach także w roku 1990.
więcej »
Jestem szczęśliwym posiadaczem Forda Fiesty 1.6D (54kM) mk2 z 88r z przebiegiem 450 000km.
Samochodzik jest fajny i sympatyczny :) jak dla ludzi co sobie lubią coś podłubać przy swoich 4-ech kółkach.
Z nudów czasami sobie w nim siedzę i majsterkuje :) I zrobiłem w nim:
-przyciemniłem szyby (60%-ale teraz bym przyciemnił ciemniejszą folią)
-PODGRZEWANE LUSTERKA BOCZNE!!!
-sygnał cofania zamontowany w tylnym zderzaku
-dodatkowe ledowe światła do jazdy dziennej
-przy otwieraniu drzwi świecą się pod spodem,
do tego samochodzik wyposażony w:
-CB radio Alan 109
-Nawigację Medion
-dodatkowe światło STOP
-oraz spoiler
HISTORIA FORDA FIESTY MK2
W 1983 roku Ford odnowił nieco swoje najmniejsze dziecko i tak powstała Fiesta MK2.
Była ona skrzyżowaniem: delikatnego face liftingu, gdyż auto nadal pozostało jedynie trzydrzwiowym hatchbackiem z niewielkimi zmianami w przedniej oraz tylnej części nadwozia (przez co jest często mylona z MK1), całkowicie nowego wnętrza wyprodukowanego w stylu lat 80-tych (niestety), oraz gruntownej przebudowy technicznej.
Tutaj należą się szczere brawa dla inżynierów Forda gdyż po drobnym liftingu mechanicznym który poprzednia generacja (MK1) przeszła w 1978 roku, Ford całkowicie przebudował Fiestę co zaowocowało pozbyciem się wszystkich chorób wieku dziecięcego włącznie z polepszoną odpornością na korozję.
Tak więc w 1983 roku zaczęła się najbardziej świetlana era w historii małych fordów,
czyli lata MK2.
Na początku Fiesta MK2 była wyposażona w część gamy silników znanych ze swej poprzedniczki czyli 1.0 Lc, 1.0 Hc, 1.1 Hc oraz 1.3.
Pierwsze trzy można było dostać ze znana z MK1 skrzynią 4 biegową , silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. Jednakże już w maju 1984 roku silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie, zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Był to pierwszy seryjnie montowany w Fieście silnik z wałkiem rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi kasowaczami luzów zaworowych.
W 1984 roku ruszyła także produkcja pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6 ccm i był dostępny tylko z 5-cio stopniową skrzynią biegów. Co ciekawe nadwozie Fiesty nie było wzmacniane w przypadku montażu silnika diesla.
Ostatnią nowością z tego roku była posiadająca silnik o pojemności 1.6 wersja XR2. Pomimo podobnej pojemności jak w przypadku fiesty MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik, stosowany już przez Forda w Escorcie. Posiadał podobnie jak silnik 1.3 wałek rozrządu w głowicy i hydrauliczne kasowacze luzów zaworowych. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną oscylującą w granicach 180 km/h .
W styczniu 1986 roku silnik 1.3 CVH został zastąpiony przez 1.4 CVH (dzięki temu moc wzrosła z 60 do 73 KM) i tak powstała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu S.
Fiesta S posiadała tak zwany S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
Rok 1986 to także rok produkcji limitowanej serii FireFly. Warto o niej wspomnieć gdyż posiadała ona standardowe wyposażenie fiesty 1.1L ale była napędzana silnikiem z rodziny CVH (czyli wałek w głowicy i hydrauliczne kasowacze) o pojemności 1.1 L.
W takim składzie rodzina MK2 dotrwała do 1989 roku kiedy to rozpoczęła się era trzeciej generacji fiesty. Choć w niektórych krajach, jak na przykład w Hiszpanii Mk2 była oferowana, jako nowe auto, do sprzedaży w salonach także w roku 1990.
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy





Pozdrawiam i szerokości
Pozdrawiam
Pozdrawiam i życze wielu ciekawych pomysłów na tuning autka.
Ile pali??
pozdrawiam i tankuję do pełna :D
oceniam i pozdrawiam
t.
taki szybki czy taki głośny ??
ładna fieścina jak na swoje latka , pozdrawiam
A zegary fajne i ta skala do 260