Tutaj jesteś:
Samochód
Fiat Uno Turbo
Nazwa auta:
Turbo
Marka:
Fiat
Model:
Uno
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.3 Turbo i.e.
Moc silnika:
101 KM
Przebieg:
150 000 km
Rocznik:
1991
Witam. Jestem Mariusz, należę do Uno Klub Polska od 2008roku, posiadam dwa Fiaty Uno MK2, jeden to dupowóz na częstsze używanie i głównie na zimę, również zdłubane i w projekcie założono, że ma być to komfortowo-wypaśne z dużym silnikiem bez świstaka i 4x4 ale teraz póki co: to jest Uno Fire 1.0ieS. A drugi, to klasyczny ulicznik na lato i do rzadszego użytkowania czyli Uno Turbo: buda z włoskiego 1.0 3D z 1993roku i swapowany silnik z lat 80-tych po kapitalnej renowacji oryginalny 1.3ie z UNO Turbo, cele; utrzymać auto i nie dać zeżreć rudej + wyjazdy na Ogólnopolskie Zloty UNO + osiągnąć 200+kM.
Setup Uno Turbo:
turbo: IHI rhb5 vl3 "seria"
doładowanie: do 1 bar
sterowanie turbo: MBC proPerfekt ze sterowaniem z kabiny
układ wydechowy: pełny przelot 2" na strumienicy AWG Sport i z końcową puszką (tłumik) KM Malon Sport
układ paliwowy: nowa pompa firmy "Magneti Marelli" z Fiata Coupe
dolot: stożkowy filtr powietrza, seryjny przepływomierz, zawór BlowOFF, intercooler od BMW E39 i zastosowana rura cienkościenna ocynk 2,25 cala
zawieszenie: niezależne typu McPherson, amortyzatory Koni z możliwością regulacji twardości, sprężyny Jamex -60mm, piasty i przeguby z Uno Turbo, alufelgi 14", opony 185/55 r14 Dunlop Sport
silnik: pojemność 1301ccm, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, OHC, stopień sprężania 7,7, wszystkie uszczelki nowe w silniku a także simeringi na wale, napinacze, świece NGK, przewody Wysokiego Napięcia Bosch, linki sprzęgła i szybkościomierza, zawieszanie silnika, łapy i etc (niestety nic od 1.0 nie pasuje)
koło zamachowe: bravo 1.6 16v
sprzęgło: bravo 1.6 16v
olej: zalany Motul SAE 10w40 Synergie+ 6100 Technosynthese
wtryski: seria Uno Turbo
skrzynia: 5-cio biegowa z Uno Turbo, półosie z Uno Turbo, olej pół syntetyk do skrzyni Tutella 75w90
układ hamulcowy: z przodu zaadoptowany z Uno Turbo czyli; seria zaciski Uno Turbo, tarcze Brembo wentylowane 240mm, klocki Ferrodo a z tyłu; póki co zostały bębny Brembo i okładziny Ferrodo (a po zużyciu będzie adaptacja z Uno Turbo belki z zaciskami)
przewidywana moc: ok. 120kM
body kit: seria Uno Turbo czyli; oryginalne (nie do zdobycia) czarne zderzaki (przód i tył) z czerwonym paskiem, nakładki oryginalne na progi, nakładki oryginalne na błotniki
*************************************************************
Najbliższa przyszłość to:
- w marcu został zakupiony EcuMaster DET2, czeka na podpięcie i strojenie
- będzie zmiana wałka na ostrzejszy, czeka na założenie
- wymiana oleju
- hamownia i wykres
- adaptacja tylnego układu hamulcowego z Uno Turbo czyli; montaż tylnej belki, zacisków, tarcz 227, klocków
więcej »
Setup Uno Turbo:
turbo: IHI rhb5 vl3 "seria"
doładowanie: do 1 bar
sterowanie turbo: MBC proPerfekt ze sterowaniem z kabiny
układ wydechowy: pełny przelot 2" na strumienicy AWG Sport i z końcową puszką (tłumik) KM Malon Sport
układ paliwowy: nowa pompa firmy "Magneti Marelli" z Fiata Coupe
dolot: stożkowy filtr powietrza, seryjny przepływomierz, zawór BlowOFF, intercooler od BMW E39 i zastosowana rura cienkościenna ocynk 2,25 cala
zawieszenie: niezależne typu McPherson, amortyzatory Koni z możliwością regulacji twardości, sprężyny Jamex -60mm, piasty i przeguby z Uno Turbo, alufelgi 14", opony 185/55 r14 Dunlop Sport
silnik: pojemność 1301ccm, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, OHC, stopień sprężania 7,7, wszystkie uszczelki nowe w silniku a także simeringi na wale, napinacze, świece NGK, przewody Wysokiego Napięcia Bosch, linki sprzęgła i szybkościomierza, zawieszanie silnika, łapy i etc (niestety nic od 1.0 nie pasuje)
koło zamachowe: bravo 1.6 16v
sprzęgło: bravo 1.6 16v
olej: zalany Motul SAE 10w40 Synergie+ 6100 Technosynthese
wtryski: seria Uno Turbo
skrzynia: 5-cio biegowa z Uno Turbo, półosie z Uno Turbo, olej pół syntetyk do skrzyni Tutella 75w90
układ hamulcowy: z przodu zaadoptowany z Uno Turbo czyli; seria zaciski Uno Turbo, tarcze Brembo wentylowane 240mm, klocki Ferrodo a z tyłu; póki co zostały bębny Brembo i okładziny Ferrodo (a po zużyciu będzie adaptacja z Uno Turbo belki z zaciskami)
przewidywana moc: ok. 120kM
body kit: seria Uno Turbo czyli; oryginalne (nie do zdobycia) czarne zderzaki (przód i tył) z czerwonym paskiem, nakładki oryginalne na progi, nakładki oryginalne na błotniki
*************************************************************
Najbliższa przyszłość to:
- w marcu został zakupiony EcuMaster DET2, czeka na podpięcie i strojenie
- będzie zmiana wałka na ostrzejszy, czeka na założenie
- wymiana oleju
- hamownia i wykres
- adaptacja tylnego układu hamulcowego z Uno Turbo czyli; montaż tylnej belki, zacisków, tarcz 227, klocków
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (1)
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy


Plany na 200+ KM -> konkretne,
nie jednemu na światłach mina zrzednie
Super moc
Pozdrawiam
i dlatego się je ratuje
ps
ciekawa ksywa - ma coś wspólnego z AK?
Super zabawka
Pozdrawiam
osiągi mogą być w granicach 200kM... kwestia - tylko kasa.
no taaak... szczególnie przekonują się o tym goście w wypasionych brykach :hihi:
jak na razie zawsze pierwszy