Dodaj komentarz do wpisu na blogu: silnik 1.2 tsi 110km
Aby móc dodawać komentarze proszę się zalogować
Dodano: 9 lat temu
Do JacK:
1) Nie. Zastanawiałem się nad tym, ale Sprzedawca twierdził, że przy obecnej precyzji wykonania nie ma to większego sensu. Po 2k patrzyłem na bagnet, olej był jak nowy, więc uznałem że nie ma sensu.
2) co 2 lata lub 20k na gwarancji, potem pewnie 15k.

Do dada89: Resurs tego silnika to teoretycznie 240 tys.km. Ja tyle nie wykręcę, ale bałbym się kupować importowaną używkę z niepewnym stanem licznika.

Dodano: 9 lat temu
Może z czasem i trwałość dopracują. Może nie będzie tak źle.
Dodano: 9 lat temu
Ja właśnie wróciłem z trasy Golfem 1.4 125KM i na autostradzie super daje radę. W mojej wersji nie czuć braku mocy nawet powyżej 140km/h, 6 bieg dociskam pedał i się ładnie zbiera.
Dodano: 9 lat temu
ponadto jest elastyczny bo max moment prawie 180 Nm jest dostępny w zakresie od 1500 obr/min do ponad 4000 :)
Dodano: 9 lat temu
A tak z ciekawości dwa pytania.
1. Wymieniałeś olej po zakupie ? Po jakiś 2-3 tys ?
2. Masz zamiar wymienić teraz jak minie rok bez patrzenia na przebieg ?

Co do porównania do 1,9 tdi to dosyć trafne.
Do lipca jeździłem Alteą 1,9 tdi PD 105 KM (od nowości zrobiłem nią 115 tys. km) i po przesiadce do Golfa SportsVana 1,2 tsi 110KM mam podobne odczucia co do silnika.
Spalanie jest podobne (miasto 8-9 l/100, trasa 5-6 l/100) osiągi generalnie podobne.
Przewaga tsi to cisza w środku (szczególnie na trasie przy 120-130km/h ale w sportvanie mam 6 biegów) i brak jakichkolwiek drgań przenoszących się od silnika czyli zdecydowanie lepszy komfort.
Tylko zauważyłem, że tym małym tsi by oszczędzać to trzeba jeździć podobnie jak dieslem to znaczy zmieniać biegi przy ok. 2,5 tys obrotów bo jednak gdy pojeździłem troszkę dynamiczniej tj. na każdym biegu pod 5 tys. to spalanie było prawie 13 l/100 km.

Dodano: 9 lat temu
cięgnie ładnie do 5000 obr/min bo przy tych obrotach osiąga te 110 KM :) potem spada dlatego wolniej się rozpędza :)
Dodano: 9 lat temu
Do sadam2001: Wersja z łańcuchem, bo nawet rozmyslalem o VAG'u z tą jednostką, jednak zostałem zniechecony.
Dodano: 9 lat temu
Każdy wysilony małolitrażowy z turbiną jest lepszy w konkurencjach sprawnościowych od "smallblocka" MPI bez turbo. Tu wiadomo jedno - trzeba pilnować poziomu oleju silnikowego, "studzić" sprężarkę po dłuższej jeździe i skrócić po gwarancji interwał wymian olejowych.
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: masz na myśli wersję ea111 na łańcuchu, czy ea211 na pasku(od 2012r.)?
Wszystkie negatywne opinie w kwestii rozrządu które widziałem, dotyczyły starszej generacji ea111.
Dodano: 9 lat temu
Rozrząd w kwestii trwałości nie zbiera pochlebnych opinii - dla wersji mocy 105KM.