Dodaj komentarz do wpisu na blogu: Klima znów chłodzi
Blog: Klima znów chłodzi
Aby móc dodawać komentarze proszę się zalogować
LisTruck
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: No i bajera
Najważniejsze to zlokalizowac usterkę i trwale usunąc
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do LisTruck: Okazało się że jednak jest walnięta chłodnica. Wiatrak wypadł z poduszek po walnięciu w wysepkę w grudniu i wytarł dziurkę. Wymieniłem i jest ok. Chłodzi aż miło...
LisTruck
Dodano:
9 lat temu
No i bajera
Oby dzielnie chłodziła
mucko1
Dodano:
9 lat temu
Do damian88max:
Tak, to racja
damian88max
Dodano:
9 lat temu
Do mucko1: wszystko jednak zalezy gdzie ta dziurka XD
mucko1
Dodano:
9 lat temu
Do damian88max:
Dobra dziurka nie jest zła, a im mniejsza tym lepsza.
mucko1
Dodano:
9 lat temu
Jak to niewiele do szczęścia potrzeba, jedyna 150 zeta.
damian88max
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: jak to nie słyszałeś a u ciebie jakis magiczny preparat wlali zeby zatkac dziurke
a u mnie wymieniali pewnie oringi na nowe bo jedna rurke tez musiałem wymienic bo przy odkrecaniu od chłodnicy sie rozpadła
no i jakis zaworek też wymienili. niby jest ok ale auto ma swoje lata jakas dziurka moze w innym miejscu wypasc
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Części były dobre ale to samo tyczy się i sprzętu AGD czy RTV. Teraz wymienia się lodówki 30-40 letnie na nowe które pochodzą do końca gwarancji a wcale tanie nie są.
To samochód więc awaria może zdarzyć się zawsze jedyne co możemy zrobić to zminimalizować prawdopodobieństwo. W starych autach mamy coś do powiedzenia by nie stanąć na drodze ale przy nowych najczęściej nic. Włożyłem kilka tysięcy w Craftera a po wyjechaniu z warsztatu jeździł tak samo pomimo nowego dpf,turbo i kilku czujników i czułem ten sam niepokój co przed naprawą dlatego pognałem go w cholerę.
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Mówię o starych ze szrotu a nie nowych.
rekord5
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Ryzyko jest zawsze zwłaszcza że jakość części spada,pamiętam że 22 lata temu za przednie klocki do Audi 100c2 zapłaciłem 80zł(PLN),teraz jest taniej i gorzej.Jednak zawsze może się zdażyć awaria rolki jak u sąsiada w Vectrze B 1.8 po 20tkm od wymiany i co wtedy,zalecać wymianę co 15 tysięcy,ryzyko musi być wyjeżdżasz z domu i nie wiesz czy do niego wrócisz.
rekord5
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Parę lat z głowy,podyskutowałbym o tym,czasem lepiej pospawać/polutować oryginalne elementy niż zakładać nową chińszczyznę.
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Z tym muszę się zgodzić. Każdy mechanik mówi co innego i jest tego świecie przekonany. Od jakiś 5-6 lat trzymam się tego Best-Caru i nie narzekam. Rozrządu im nie daję bo od tego mam innego fachowca ale z resztą sobie doskonale radzą. Szef widać że jest samochodziarzem (a nie pracuje bo zarobi na tym) i trzyma fajną ekipę mechaników znających mechanikę praktyczną a nie teoretyczną. Ale wymieniają częściej by zarabiać wmawiając że trzeba bo to duże ryzyko no i mają rację bo ryzyko jest cholerne.
rekord5
Dodano:
9 lat temu
Do luckyboy: Może tak się to wydaje jednak wiem że mam nowy i czysty czynnik,właściwy olej,barwnik i nie padłem ofiarą promocji w Norauto gdzie za wart 3zł barwnik każą sobie dopłacać 56zł.
rekord5
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Każdy mechanik ma jakieś swoje doświadczenia a co ciekawe wielokrotnie kolidują one z doświadczeniami innych kolegów po fachu,ważne by po naprawie wszystko długo i dobrze działało.Weżmy na przykład rozrząd,większość z nich we wszystkich autach wymienia zestawy po 60tkm,jednak po cichu się mówi że np.zestawy średniej klasy typu INA wytrzymują zalecenia producenta czyli w 1.9TDI VP co najmniej 90tkm.
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Taki sposób to druciarstwo.
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Kurczaki, mówisz że " ,sprawdzają,nabijają,w razie potrzeby naprawiają a nawet reanimują padnięte układy" to wszystko robi też ten warsztat w którym byłem i całkiem nieźle im to wychodzi. Nadal ich specjalizacją jest ogólnie pojęta mechanika i gaz
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do damian88max: Nie słyszałem o "uszczelnieniu" jeśli już to wymienia się rurki na całe. Skoro jest ok to masz parę lat z głowy.
rekord5
Dodano:
9 lat temu
Do luckyboy: Butla połączona wężem z zaworem w aucie stoi na wadze,wskazanie jest zerowane a gdy wymagana ilość czynnika opuści butlę zawór zostaje zakręcony i po sprawie,tak robią w najbardziej znanym zakładzie tej branży w Płocku.Zauważyłem też że klientów im nie brakuje,sprawdzają,nabijają,w razie potrzeby naprawiają a nawet reanimują padnięte układy.
Dodano:
9 lat temu
Do damian88max: Będzie Pan Zadowolony
damian88max
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: policzyli mnie tak
300-350 gdzies wyszlo za chłodnice plus 150 za wymiane
płukanie ukladu uszczelnienie niby w 3 miejsach jak naprawde nikt nie wie plus napelnienie i ozonowanie sprawdzenie tez tej szczelnosci i razem wyszło mnie z okolo 850
hehe
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do damian88max: Ile złotówek za całość?
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do artega7: Właśnie z forum Ostrowca pojechałem do niego co było wielkim błędem.
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do luckyboy: Zostaje ultrafiolet ale na to są spore kolejki. Ten uszczelniacz szef warsztatu stosował sam w swoim aucie i ponoć pomogło. Nie kosztowało mnie to nic więc zaobserwuję po roku i podejmę decyzje...
damian88max
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: u mnie po nnaprawie nabili i 15 min trzymało cisnienie
przed odrazu bylo slychac skad wylatuje
czyli chlodnica klimy ale pozniej okazało sie ze to nie wszystko
artega7
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: A wiele osób poleca Swata w internecie, widać bywa różnie.
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Jakieś czary w tym zakładzie robią
A olej to na oko dodali? Za duża ilość oleju w układzie też szkodzi.
Dodano:
9 lat temu
Zlokalizowaliście tą dziurkę? Jestem przeciwnikiem stosowania uszczelniaczy - jedynie, że na sprzedaż
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Jeśli próżnia trwała 10 minut to masz super szczelną klimatyzacje. W tych czasach pozazdrościć...
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do luckyboy: Ja miałem taki wyświetlacz na którym po nabiciu pisało to co na naklejce pod maską w gramach czynnika.
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Nie rozumiem. Jak ładują prosto z butli? Wg. wagi butli czy jak odmierzają?
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Klima w tym Best Carze to tylko dodatek a ich specjalizacja to LPG od Staga. R134a nabijał normalnie wężami tak jak azot.
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do MarcinGP: Ile miałeś najdłużej auto używane?
rekord5
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Z najświeższym A6 byłem w serwisie który zajmuje się wyłącznie klimatyzacją samochodową,mają kilka stanowisk do podłączania próżni,a ładują prosto z butli,kontrast i olej dodają bezpośrednio do zaworków specjalnymi "strzykawkami". Po 10-ciu minutach próżnia utrzymała się praktycznie na tym samym poziomie a serwisant stwierdził że odgrzybianie nie jest konieczne więc myślę że będę miał spokój co najmniej na następny rok.
MarcinGP
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Ja w żadnym aucie nie nabijałem klimy nigdy. Tylko odgrzybiałem.
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do MarcinGP: Próżnia trzymała się 7 minut co daje małą dziurkę.
Duża nieszczelność- 0-3 minuty
Średnia - 3-6
Mała 7-10 minut
Dla ciekawostki dodam że w T4 musiałem po remoncie układu nabijać co rok klimę a nawet we wrześniu już nie działała. W maju 2015 nabiłem i mam do tej pory co nigdy się nie zdarzyło...
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do rekord5: Ten pierwszy z butli i jakieś miał małe kartusze z R134a. Ten "dobry" robił kombajnem.
MarcinGP
Dodano:
9 lat temu
Do grzesio70: Dziurka w granicach normy? Myślałem, że układ powinien być w 100% szczelny przy takich ciśnieniach....
rekord5
Dodano:
9 lat temu
U mnie też w obydwu autkach klimy są po przeglądach,szczelność mieściła się w normie więc wystarczyło uzupełnić stan czynnika i jest Ok.
PS.Ci dobrzy fachowcy podłączali Ci "kombajn" czy ładowali z butli ?
grzesio70
Dodano:
9 lat temu
Do artega7: Swat na Wspólnej zepsuł a naprawił Best Car na Kilińskiego. Chciałem spróbować jakości innego warsztatu ale jak zwykle wróciłem do Orłowskiego.
artega7
Dodano:
9 lat temu
Gdzie zepsuli Ci klimę, a gdzie naprawili?