Tutaj jesteś:
Kierowca czejzee
Profil kierowcy czejzee
PRZEBIEG
324
OBROTY
czejzee
WPN
24 lata za kółkiem
Warszawa
Warszawa
offline (ostatnio widziano 10 lat temu)
zarejestrowany od 14 lat, 7 miesięcy i 29 dni
5008 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 118
5008 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 118
Jeździ:
Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Wcześniej jeździł:
Citroen Xsara Picasso Picasso 1.8 16V LPG,
Opel Astra 1.4 16V LPG,
Saab 9-3 SE LPT (Stage 1) LPG,
Saab 9-3 Aero (B205R) | sold.
"three SPOKES" and you're out
więcej »
Obecne auta (1)
Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Marka:
Saab
Model:
9-3
Generacja:
II
Nadwozie:
SportSedan
Silnik:
1.8t
Nazwa auta:
SS | BSR, Hirsch
Przebieg:
40 000 km
Moc silnika:
200 KM
Udało się zakupić "nowe" auto. Nie jest to TurboX o jakim marzyłem, ani Aero, natomiast 2-latek ze znikomym przebiegiem 27 000 km (w chwili zakupu) ma kilka ciekawych atutów. Znam historię auta od zakupu w PL salonie. Rocznik 2011 (Autowcentrum nie daje mi możliwości ustawienia powyżej 2010).
Z ciekawszych rzeczy:
- czujnik deszczu
- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- AUX
- bluetooth
- navi
- automatyczna skrzynia 5-biegowa
- manetki do zmiany biegów w kierownicy - Sentronic
- tempomat
- trzy uchwyty na kubek
- fotochromatyczne wszystkie lusterka
- szyberdach
- nagłośnienie BOSE (11 głośników)
- xsenonowe światła/LED
- dokładka zderzaka (tył) Aero
- zmieniony cały układ wydechowy - dual pipe by BSR
- sportowy filtr powietrza
- fabryczny chip tunning by Hirsch Stage 1 - 200 KM, 320 Nm
Dołożyłem:
- mocniejsze nacinane tarcze ATE PowerDics
- adapter Bluetooth przez AUX pod stream muzyki
- rozpórkę kielichów (custom made)
- oryginalne zaślepki SAAB na śruby kół (estetyka).
W planach:
- dyfuzor ala Hirsch zamiast dokładki Aero
- boczne pomarańczowe światła obrysowe jak w wersji US
- obszycie premium skórą kierownicy
- lotka/spojler (dyskretnie)
- sprężyny lekko obniżające
- update tarcz z 285 mm na 314 mm
- lekko podnieść Nm celem poprawienia dynamiki
- sportowy katalizator
- dokładka obniżająca przedniego zderzaka ala TurboX
- grill Hirsch lub Griffin/9-3N
- zmiana felg być może na 18 cali
- update tylnych tarcz
Średnie spalanie ok. 11.5/100km.
To mój pierwszy automat. Przyzwyczajam się. Nie jest to postrach szos jak poprzednik - 9-3 OG Aero, ale ma sporo zalet.
Z ciekawszych rzeczy:
- czujnik deszczu
- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- AUX
- bluetooth
- navi
- automatyczna skrzynia 5-biegowa
- manetki do zmiany biegów w kierownicy - Sentronic
- tempomat
- trzy uchwyty na kubek
- fotochromatyczne wszystkie lusterka
- szyberdach
- nagłośnienie BOSE (11 głośników)
- xsenonowe światła/LED
- dokładka zderzaka (tył) Aero
- zmieniony cały układ wydechowy - dual pipe by BSR
- sportowy filtr powietrza
- fabryczny chip tunning by Hirsch Stage 1 - 200 KM, 320 Nm
Dołożyłem:
- mocniejsze nacinane tarcze ATE PowerDics
- adapter Bluetooth przez AUX pod stream muzyki
- rozpórkę kielichów (custom made)
- oryginalne zaślepki SAAB na śruby kół (estetyka).
W planach:
- dyfuzor ala Hirsch zamiast dokładki Aero
- boczne pomarańczowe światła obrysowe jak w wersji US
- obszycie premium skórą kierownicy
- lotka/spojler (dyskretnie)
- sprężyny lekko obniżające
- update tarcz z 285 mm na 314 mm
- lekko podnieść Nm celem poprawienia dynamiki
- sportowy katalizator
- dokładka obniżająca przedniego zderzaka ala TurboX
- grill Hirsch lub Griffin/9-3N
- zmiana felg być może na 18 cali
- update tylnych tarcz
Średnie spalanie ok. 11.5/100km.
To mój pierwszy automat. Przyzwyczajam się. Nie jest to postrach szos jak poprzednik - 9-3 OG Aero, ale ma sporo zalet.
Byłe auta (4)
Citroen Xsara Picasso Picasso 1.8 16V LPG
Marka:
Citroen
Model:
Xsara Picasso
Generacja:
I
Nadwozie:
Picasso
Silnik:
1.8 i 16V
Nazwa auta:
Picasso 1.8 16V LPG
Przebieg:
180 000 km
Moc silnika:
116 KM
To było auto :) typowo rodzinne, pojemne, dość żwawe (mimo swojej masy, te 116KM było ok). Brak obrotomierza, to największa bolączka. Nie było bardzo ekonomiczne (problemy z elektroniką), ale.. bezpieczne!
Uratowało mnie przed zderzeniem (nie z mojej winy) od strony kierowcy (przy prędkości ponad 60km/h) i dachowaniem. Z auta mało pozostało, ale miło je wspominam. Trochę go szkoda. Z drugiej strony, to tylko kawał blachy.
Uratowało mnie przed zderzeniem (nie z mojej winy) od strony kierowcy (przy prędkości ponad 60km/h) i dachowaniem. Z auta mało pozostało, ale miło je wspominam. Trochę go szkoda. Z drugiej strony, to tylko kawał blachy.
Opel Astra 1.4 16V LPG
Marka:
Opel
Model:
Astra
Generacja:
F
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4 i 16V
Nazwa auta:
1.4 16V LPG
Przebieg:
450 000 km
1.416V. Niezawodne auto, które od przebiegu 120 000 km jeździło z instalacją LPG. Kupiona za ponad 50 000 zł, sprzedane za 800 zł ;) Inwestycja w nowe auta... nie jest żadną inwestycją, choć przez kilkanaście lat Opel sprawował się bardzo dobrze. Dość wygodny czterokołowiec. Sprzedany w 2009 roku (jako 12-latek). Od początku w rodzinie.
Spalanie: po studencku, czyli 20 zł/100 km w mieście ;P to były czasy ;)
Spalanie: po studencku, czyli 20 zł/100 km w mieście ;P to były czasy ;)
Saab 9-3 SE LPT (Stage 1) LPG
Marka:
Saab
Model:
9-3
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0
Nazwa auta:
SE LPT (Stage 1) LPG
Przebieg:
226 000 km
Moc silnika:
225 KM
Prawdziwy "sleeper". Seryjny Saab z podniesioną mocą z 150KM do 225KM. Klasyka. Dzięki instalacji LPG zarazem szybkie i ekonomiczne auto. Swego czasu oczko w głowie.
Małe turbo = mniejsza turbodziura. Dobrze to jeździło i dość ekonomicznie ze względu na LPG.
Małe turbo = mniejsza turbodziura. Dobrze to jeździło i dość ekonomicznie ze względu na LPG.
Saab 9-3 Aero (B205R) | sold.
Marka:
Saab
Model:
9-3
Generacja:
I
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
2.0 T
Nazwa auta:
Aero (B205R) | sold.
Przebieg:
143 600 km
Moc silnika:
267 KM
Rodzynek w stanie prawie kolekcjonerskim Aero z 2001, czyli auto różni tylko kilka drobnych elementów (poza silnikiem, hamulcami i zawieszeniem, plus kilka drobnych elementów stylistycznych nadwozia) od najwyżej wersji Saab 9-3 z okresu 1998 - 2002r. Jednak pracuję nad nim (podniosłem moc, stage 2 - obecnie ok. 267 KM i 374 Nm). Dokładając filtr stożkowy zapewne te wartości zmieniły się jeszcze na plus.
Zamierzam tu opisywać jego historię, przydatną dla mnie, jak i dla potomnych.
Zakupiony z przebiegiem 138 000 ok. 05.2011r.
Podobają Ci się Saaby? Sprawdź blog: http://saabup.blogspot.com/
-------------------------------
Wyposażenie/look/upgrades:
- raczej typowe dla Aero z tamtego okresu, czyli:
- oryginalna lotka, progi i zderzaki Viggen (look zbliżony, dla wtajemniczonych - jednak różniący się od topowej wersji z tamtego okresu)
- kierownica Aero - perforowana skóra z wypustkami na kciuki (zapewnia lepsze trzymanie)
- zawieszenie sportowe Aero - niższe, twardsze niż SE/standard
- turbina Aero (Mitsubishi TD04)
- kredens, czyli drewno-look (wolałbym piano black, lub carbon - lecz jest fabrycznie)
- oryginalne felgi Aero "17 tzw. "double 3 spokes" - wg mnie, jedne z najpiękniejszych Saabowskich :)
- fotele Viggen (bez viggenowskich i "turbo" tłoczeń), all black
- chowany uchwyt na kubek pod SID (deska rozdzielcza)
- uchwyt na kubek i monety w schowku podłokietnika - wyposażenie dodatkowe
- oryginalny skórzany podłokietnik (bardzo rzadki element) - wyposażenie dodatkowe
- lusterko wsteczne, wewnętrzne fotochromatyczne, elektryczne - z Saab 9-5, wyposażenie dodatkowe
- elektryczne szyby wszystkie sterowane również z pozycji kierowcy
- automatyczna blokada drzwi, otwieranie za pomocą przycisku - blokada wszystkic drzwi po ruszeniu autem (bezpieczeńśtwo)
- 6 głośników fabrycznych, wzmacniacz, CD, wysuwana antena
- elektrycznie regulowane fotele (przód) z pamięcią do 3 ustawień (kierowca, pasażer)
- podgrzewane fotele (przód) i kanapa tył (oddzielny przycisk)
- dwie popielniczki (przód, tył)
- przegroda na narty/snowboard
- klimatyzacja (to standard w saabach chyba od 93 roku)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka (przydaje się szczególnie zimą)
- openSID - odblokowany komputer wskazujący temperaturę w dolocie, temp. silnika, faktyczne obroty, kody błędów - check engine, itd.
- night panel - przygasanie za pomocą przycisku zbędnych zegarów i podświetleń celem zwiększenia koncentracji na drodze
- follow me home - oświetlenie drogi (przód) przez kilka sekund po zamknięciu auta
- tempomat - możliwość zwiększenia prędkości za pomocą manetki
- siatka bagażnika (nie często spotykany gadżet) - pozwala zachować porządek
- trzeci zagłówek tył (rzadkość podobno)
- oświetlenie nóg i schowka pasażera LED (barwa: biały-ciepły) aktywowane po otwarciu drzwi - update
- wejście AUX pod mp3 player/telefon - uptade
- ładowarka/zasilacz pod 2x USB - zamiast zapalniczki
- filtr stożkowy BSR - oryginalny pod silnik o kodzie B205 Saab - zamiast standardowej puszki
- wycieraczki i spryskiwacze przednich świateł (wyłączone, irytujący gadżet)
- płaskie wycieraczki zamiast przegubowych
- nowiutkie jarzma z 9-5 Aero i tarcze 308mm (lepsze hamowianie) - update
- obecnie opony letnie Nokian ZG2 215/45/17, zima - Bridgestone... 205/50/17
- mocniejsze, białe żarówki świateł drogowych
- plastynowe świece NGK
- chip tuning do ok. 270KM i 380 Nm
-------------------------------
Spalanie:
Trasa: 5.5 - 8.5 l/100km (jazda od 75 - 140 km/h)
Autostrada: 12 - 18 l/100 km (pełne wykorzystanie mocy)
Miasto light: 9 - 11.5 l/100 km (bez korków)
Miasto hard: 13 - 15 l/100 km (korki)
Nie mało, ale potrafi być ekonomiczny, jeżeli o +200-konnym aucie to można napisać.
PS. To już mój drugi Saab 9-3 :)
-------------------------------
W planach:
automatyczne domykanie wszystkich szyb, odświeżenie obręczy, zestaw głośnomówiący (kwestia bezpieczeństwa), in prgoress..., oryginalne welurowe chodniczki (b. trudno dostać do tego modelu)
Zamierzam tu opisywać jego historię, przydatną dla mnie, jak i dla potomnych.
Zakupiony z przebiegiem 138 000 ok. 05.2011r.
Podobają Ci się Saaby? Sprawdź blog: http://saabup.blogspot.com/
-------------------------------
Wyposażenie/look/upgrades:
- raczej typowe dla Aero z tamtego okresu, czyli:
- oryginalna lotka, progi i zderzaki Viggen (look zbliżony, dla wtajemniczonych - jednak różniący się od topowej wersji z tamtego okresu)
- kierownica Aero - perforowana skóra z wypustkami na kciuki (zapewnia lepsze trzymanie)
- zawieszenie sportowe Aero - niższe, twardsze niż SE/standard
- turbina Aero (Mitsubishi TD04)
- kredens, czyli drewno-look (wolałbym piano black, lub carbon - lecz jest fabrycznie)
- oryginalne felgi Aero "17 tzw. "double 3 spokes" - wg mnie, jedne z najpiękniejszych Saabowskich :)
- fotele Viggen (bez viggenowskich i "turbo" tłoczeń), all black
- chowany uchwyt na kubek pod SID (deska rozdzielcza)
- uchwyt na kubek i monety w schowku podłokietnika - wyposażenie dodatkowe
- oryginalny skórzany podłokietnik (bardzo rzadki element) - wyposażenie dodatkowe
- lusterko wsteczne, wewnętrzne fotochromatyczne, elektryczne - z Saab 9-5, wyposażenie dodatkowe
- elektryczne szyby wszystkie sterowane również z pozycji kierowcy
- automatyczna blokada drzwi, otwieranie za pomocą przycisku - blokada wszystkic drzwi po ruszeniu autem (bezpieczeńśtwo)
- 6 głośników fabrycznych, wzmacniacz, CD, wysuwana antena
- elektrycznie regulowane fotele (przód) z pamięcią do 3 ustawień (kierowca, pasażer)
- podgrzewane fotele (przód) i kanapa tył (oddzielny przycisk)
- dwie popielniczki (przód, tył)
- przegroda na narty/snowboard
- klimatyzacja (to standard w saabach chyba od 93 roku)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka (przydaje się szczególnie zimą)
- openSID - odblokowany komputer wskazujący temperaturę w dolocie, temp. silnika, faktyczne obroty, kody błędów - check engine, itd.
- night panel - przygasanie za pomocą przycisku zbędnych zegarów i podświetleń celem zwiększenia koncentracji na drodze
- follow me home - oświetlenie drogi (przód) przez kilka sekund po zamknięciu auta
- tempomat - możliwość zwiększenia prędkości za pomocą manetki
- siatka bagażnika (nie często spotykany gadżet) - pozwala zachować porządek
- trzeci zagłówek tył (rzadkość podobno)
- oświetlenie nóg i schowka pasażera LED (barwa: biały-ciepły) aktywowane po otwarciu drzwi - update
- wejście AUX pod mp3 player/telefon - uptade
- ładowarka/zasilacz pod 2x USB - zamiast zapalniczki
- filtr stożkowy BSR - oryginalny pod silnik o kodzie B205 Saab - zamiast standardowej puszki
- wycieraczki i spryskiwacze przednich świateł (wyłączone, irytujący gadżet)
- płaskie wycieraczki zamiast przegubowych
- nowiutkie jarzma z 9-5 Aero i tarcze 308mm (lepsze hamowianie) - update
- obecnie opony letnie Nokian ZG2 215/45/17, zima - Bridgestone... 205/50/17
- mocniejsze, białe żarówki świateł drogowych
- plastynowe świece NGK
- chip tuning do ok. 270KM i 380 Nm
-------------------------------
Spalanie:
Trasa: 5.5 - 8.5 l/100km (jazda od 75 - 140 km/h)
Autostrada: 12 - 18 l/100 km (pełne wykorzystanie mocy)
Miasto light: 9 - 11.5 l/100 km (bez korków)
Miasto hard: 13 - 15 l/100 km (korki)
Nie mało, ale potrafi być ekonomiczny, jeżeli o +200-konnym aucie to można napisać.
PS. To już mój drugi Saab 9-3 :)
-------------------------------
W planach:
automatyczne domykanie wszystkich szyb, odświeżenie obręczy, zestaw głośnomówiący (kwestia bezpieczeństwa), in prgoress..., oryginalne welurowe chodniczki (b. trudno dostać do tego modelu)
Przyszłe auta (1)
Saab 9-5
Jak fundusze pozwolą :)
Blog kierowcy (59)
Dotyczy: Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Znajomy namierzył kopię lotki Hirsch. O tyle fajnie, że produkt właściwie niedostępny do Saabów poliftowych, czyli 2007+ (miały lekko zmienioną tylną klapę, emblematy były wyżej przez co ...
4
komentarze
Dotyczy: Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Postanowiłem obniżyć auto. Jutro pojawią się u mnie sprężyny obniżające MapTun. Brand specjalizujący się głównie w tuningu Saabów. Dostawcą sprężyn dla MapTun jest znany producent ...
3
komentarze
Dotyczy: Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
W 9-3 jest Bluetooth. Fajnie. Można prowadzić rozmowy telefoniczne korzystając przy tym z przycisków w kierownicy, można odpalać dźwięk aplikacji z nawigacją (btw. bardzo dokładnej i ...
7
komentarzy
Dotyczy: Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Skończyły się przednie hamulce. Auto ma prawie 40 000 km i nigdy tarcze nie były zdejmowane. Miały prawo wyzionąć ducha. Saab właściwie nie hamował, charakterystyczne "walenie" krzywych ...
9
komentarzy
Dotyczy: Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch
Dodano: 11 lat temu, przez
czejzee
Założyłem rozpórkę. To moje drugie podejście. Na początku wykonano na zamówienie część pasującą do "przedlifta", a ten ma wyższą maskę. U mnie niestety nie chciała się domknąć. ...
2
komentarze
Statystyki aktywności
| Data rejestracji | 23.06.2011 |
|---|---|
| Liczba wystawionych komentarzy | 368 |
| Liczba wystawionych ocen | 118 |
| Liczba wpisów w blogach aut | 59 |
| Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 6 |
| Liczba postów na forum | 0 |
Kierowca czejzee należy do 2 grup:
Znajomi (5)
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

