Tutaj jesteś:
Kierowca M_arcin82
Profil kierowcy M_arcin82
PRZEBIEG
8
OBROTY
M_arcin82
EPA
25 lat za kółkiem
Pabianice
Pabianice
offline (ostatnio widziano 13 lat temu)
zarejestrowany od 16 lat, 1 miesiąca i 3 dni
2269 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 2
2269 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 2
Jeździ:
Ford Escort Chrupek
Wcześniej jeździł:
Fiat 126p "Maluch",
Fiat 126p "Maluch"
Obecne auta (1)
Ford Escort Chrupek
Marka:
Ford
Model:
Escort
Generacja:
VII
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4 i
Nazwa auta:
Chrupek
Przebieg:
125 000 km
Moc silnika:
75 KM
Moje autko to Ford Ecort Mk VII, rok produkcji 1996, silnik 1.4 z wtryskiem jednopunktowym (75KM). Wersja nadwozia hatchback. Autkiem jeżdżę od września 2009 roku, na początek miałem kilka drobiazgów do naprawy (osłony przegubów, włącznik biegu wstecznego). Niedawno konieczne było podspawanie połużnic z powodu rdzy. Rdza jest jeszcze oczywiście na lewym tylnim nadkolu. Jeszcze przydałoby się zajrzeć do układu chłodzenia (ubywa płynu chłodniczego) oraz układu wspomagania (też na poczatku uwywało płynu). A i najważniejsze falują obroty :) w trakcie stania na skrzyżowaniu na światłach lub dojeżdzaniu do skrzyżowania i hamowaniu obroty spadaja, ale jeszcze nigdy sie nie zdarzyło, żeby z tego powodu zgasł. Po 10 sek. obroty wracają do ok 1000 obr/min.
Średnie spalanie to ok 8,5 l/100km, jak do tej pory nie udalo mi sie zejść niżej.
Średnie spalanie to ok 8,5 l/100km, jak do tej pory nie udalo mi sie zejść niżej.
Byłe auta (2)
Fiat 126p "Maluch"
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Przebieg:
88 000 km
Moc silnika:
24 KM
Kolejny maluch w mojej historii, o którym chciałbym jak najszybciej zapomnieć. Po raz pierszwy popsuł się po 2 tygodniach od dnia zakupu, myślałem że to tylko chwilowe, niestety nie. Był to początek złego. Samochód po prostu nagle gasł, potem odpalał, ale po wciśnieciu pedału gazu się dusił i gasł, i tak w kółko. Po 2 godzinach jeździł bez problemu. Na początku pomagało otwieranie klapy silnika (coś się przegrzewało w silniku). Nie liczę godzin ile spędziłem nad naprawą tego silnika. Wymieniłem: pompkę paliwa, dyszę z elektrozaworem, kable wysokiego napięcia, świece, kika razy czyściłem gaźnik, moduł zapłonu... i już nie pamietam co jeszcze. Nawet mój mechanik rozkładał ręce, a miał kilka maluchów. Ile razy ledwo co dojechałem do domu to już nie będę wspominał. Tylko zimą nie było problemu, bo zimą zazwyczaj zimno jest.
Pewnego pięknego dnia gdy wracałem z pracy (było wtedy ze 30 stopni C, a do pracy mam 20 km), zgasł mi na skrzyżowaniu, powiedziałem sobie wtedy, że miarka się przebrała (już mówiłem sobie to kilkakrotnie, ale jakoś nie mogłem się pogodzić z tym, że nie mogę go naprawić, a przecież to "tylko" maluch) i go sprzedałem za grosze. Ogólnie był ok, ale miał jedną wadę, nie spełniał swej podstawowej funkcji, czyli przyjazd z punktu A do punktu B.
Pewnego pięknego dnia gdy wracałem z pracy (było wtedy ze 30 stopni C, a do pracy mam 20 km), zgasł mi na skrzyżowaniu, powiedziałem sobie wtedy, że miarka się przebrała (już mówiłem sobie to kilkakrotnie, ale jakoś nie mogłem się pogodzić z tym, że nie mogę go naprawić, a przecież to "tylko" maluch) i go sprzedałem za grosze. Ogólnie był ok, ale miał jedną wadę, nie spełniał swej podstawowej funkcji, czyli przyjazd z punktu A do punktu B.
Fiat 126p "Maluch"
Marka:
Fiat
Model:
126p "Maluch"
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.65
Przebieg:
150 000 km
Moc silnika:
24 KM
Było to moje pierwsze autko, do którego miałem sentyment. W mojej rodzinie było prawie od samego początku, ja jeździłem nim zaraz jak dostałem prawo jazdy (auto miało wtedy 16 lat). Odpalało zawsze na dotyk (oczywiście z dźwigienki), raz musiałem tylko być holowany jak mi pękła linka od sprzęgła. Niestety z biegiem lat rdza i ogólne zużycie dało znać o sobie, aż w końcu nie dało się nim jeździć (luzy w układzie kierowniczym, hamulce, na końcu nie mogłem zamknąc drzwi od strony kierowcy i musiałem wsiadac od strony psażera). Został oddany na recykling, niestety... :(
Blog kierowcy (2)
Dotyczy: Ford Escort Chrupek
Dodano: 14 lat temu, przez
M_arcin82
Niedawno wymieniłem, końcówkę drążka kierowniczego, gumy na drążku stabilizatora oraz łącznik stabilizatora. Zawieszenie było prawie ok. jednak ciągle coś stukało, w końcu przypadkiem ...
4
komentarze
Dotyczy: Ford Escort Chrupek
Dodano: 15 lat temu, przez
M_arcin82
Hamulce jak wiadomo ważna rzecz, zwłaszcza gdy trzeba nagle zahamować. Jakieś 2 tygodnie temu podczas dojezdżania do skrzyżowania (przy prędkości ok 40 km/h) zacząłem hamować, a że ...
2
komentarze
Statystyki aktywności
| Data rejestracji | 25.01.2010 |
|---|---|
| Liczba wystawionych komentarzy | 4 |
| Liczba wystawionych ocen | 2 |
| Liczba wpisów w blogach aut | 2 |
| Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych | 2 |
| Liczba postów na forum | 2 |
Ankieta
-
Moja ulubiona marka samochodu:
Odp: Mercedes
-
Ulubiony kolor samochodu:
Odp: Czarny
-
Ulubiona muzyka w samochodzie:
Odp: Techno
-
Najdalsza podróż autem:
Odp: Na Śląsk żółtym maluchem
-
Podróż marzeń autem:
Odp: Ze wschodu na zachód USA
-
Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
Odp: Mercedes E coupe, BMW e31,
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
