Społeczność Volvo 740
Blogi - Volvo 740 (5)
Dodano: 12 lat temu, przez
TOMASUS
Zakupiłem pokrowiec na samochód rozmiar XL tak żeby pasował na Volvo 740 .Owszem pasuje ale co z tego zacytuje tu sprzedawce z allegro "Nowy Materiał - TYBOND SUPER MOCNY MATERIAŁ ODDYCHAJĄCO- WODOODPORNY 100% " Czy on oddycha tego nie wiem ale wiem że nie jest 100% wodoodporny mianowicie popadało poszedłem zobaczyć jak ta 100 % nieprzemakalność działa jak dla mnie to działa słabo bo pod plandeką była woda która w nocy zamarzła i pokrowiec się przykleił do lakieru .Dla ...
Dodano: 12 lat temu, przez
devid
Stare samochody mają to do siebie, że ulegają naturalnemu procesowi degradacji. I choć Volvo po ponad 25 latach trzyma się nadal bardzo dzielnie, to kable wymagają już serwisowania.
Na początek wyglądało to niewinnie, z głównej wiązki przy silniku brakło izolacji na masach, które lekko zzieleniały. Po rozpruciu fabrycznej gumy okazało się, że do amputacji idzie kilka kabli na długości +/- 15cm. Nie tak źle, przy okazji wyszło, że kabel wtryskiwacza również pozbył ...
Dodano: 12 lat temu, przez
devid
Przyznam, że z niecierpliwością czekałem na ten moment gdy podłączę radyjko i posłucham ulubionych płyt. Cieszę się, że nie nastąpiło to od razu po kupnie, dzięki temu miałem czas i okazję poznać auto również pod względem dźwięków jakie wydaje podczas jazdy. Mogłem więc wyłapywać wszelkie niepokojące dźwięki z całej symfonii jaką daje mi jednostka 2.3 litra i polskie drogi... niestety.
Wyzwanie było. W samochodzie zamontowany był zestaw Blaupunkt z osobnym ...
Dodano: 12 lat temu, przez
devid
Tylne lampy wymagały i częściowo nadal wymagają poprawy. Po pierwsze są wypłowiałe i zmatowione, po drugie na rogach kloszy pojawił się kolorowy nalot (pewnie z wosku który został nałożony przed sprzedażą). Ogólnie wyglądają słabo i staro.
Przywracanie blasku zacząłem standardowo. Wykręciłem w bardzo prosty i przyjemny sposób obie lampy. Sprawdziłem stan uszczelek, wyjąłem elektronikę i wrzuciłem do wody z proszkiem. Po nasiąknięciu umyłem pod ciśnieniem, ...
Dodano: 12 lat temu, przez
devid
Z racji wieku, gdy dziadkowi już w kolanach stuka, wypada pewne elementy zawieszenia i kierownicze wymienić. Na pierwszy ogień poszły końcówki drążków, drążki kierownicze i sworzeń wahacza. W najgorszym stanie okazał się sworzeń, 26 lat oryginał. Jednego nie udało się uratować- pacjent zmarł, a raczej został poćwiartowany szlifierką.
Po naprawie i po luzach. Reszta wygląda ok. Trytytki na gumie do czasu aż nie przyjdą oryginalne cybanty ;)
Volvo - modele
- 240 (9)
- 244 (3)
- 264 (0)
- 340 (13)
- 345 (3)
- 360 (4)
- 440 (42)
- 460 (39)
- 480 (5)
- 740 (28)
- 745 (2)
- 760 (5)
- 780 (0)
- 850 (99)
- 940 (32)
- 960 (18)
- C30 (53)
- C40 (5)
- C70 (30)
- ES90 (0)
- EX 90 (0)
- EX-30 (0)
- S40 (293)
- S60 (290)
- S70 (22)
- S80 (202)
- S90 (8)
- V40 (565)
- V50 (304)
- V60 (66)
- V70 (262)
- V90 (16)
- XC40 (19)
- XC60 (133)
- XC70 (60)
- XC90 (81)
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
39
komentarzy
Marki społeczności

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
