Społeczność Mazda
Blogi - Mazda (922)
Dodano: 16 lat temu, przez
ic3man1982
Samochody klasy kompakt są, dla każdego producenta, najważniejszym segmentem rynku. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Kompakty są wystarczająco duże żeby pomieścić całą rodzinę (nie za dużą, ale jednak), ale nie na tyle duże, żeby przysparzały zbyt wielkich problemów przy parkowaniu w zatłoczonym mieście. Na wyniki ich sprzedaży wpływa również cena, która również jest taka w sam raz, nie za wysoka, nie za niska, a przy tym dostajemy już samochód pełną ...
Dodano: 16 lat temu, przez
ic3man1982
Jak wielu pewnie się orientuje Mazda 3 w wersji 2.0 benzyna z manualną skrzynią biegów wyposażona jest w system i-stop. Systemy tego typu prowokują wiele kontrowersji i dyskusji, nie od dzisiaj przecież wiemy, że samochód najwięcej paliwa spala podczas rozruchu. Biorąc to pod uwagę systemy tego typu kłócą się z naszą podstawową wiedzą. Nikt niestety nie zadaje sobie pytania: a co jeśliby spróbować zoptymalizować proces rozruchu, tak, aby ilość spalanego w tedy paliwa ...
Dodano: 16 lat temu, przez
ic3man1982
Mieszkam we Francji pod Genewą więc świeżo po zakupie samochodu (w PL) miałem okazję do wypróbowania go na trasie. Ciekawy byłem kilku rzeczy:
- Spalania
- Dynamiki
- Tempomatu
- Zmęczenia po podróży
1. Spalanie
Biorąc pod uwagę to, że silnik jeszcze nie był rozruszany (dotarty) jak należy wynik ok 9 l/100km nie wydaje się wysoki zwłaszcza, że właściwie poniżej GPS-owych 130km/h nie schodziłem. Wydaje mi się, że ostatnio pali coraz mniej więc prawdziwym ...
Jestem już po pierwszym pomiarze spalania paliwa BP Ultimate.
Wynik: 8.67l
Poprzedni wynik na zwykłym Pb95: 9.06l
W baku znajdowało się ok. 7.5l zwykłej 95tki z poprzedniego tankowania oraz 47.5l BP Ultimate 98.
Spalanie spadło jedynie delikatnie, natomiast, co zrozumiałe przy wyższej liczbie oktanów dało się wyczuć delikatnie większy przypływ mocy przy wyprzedzaniu, co natychmiast znalazło odbicie na sposobie jazdy ;)
Myślę, że to jednak dopiero początek ...
Dodano: 16 lat temu, przez
marian27545
Nareszcie kupiłem i założyłem na stalówki. Zima co prawda jeszcze nie nadeszła ale śnieg, który spadł ostro mnie wystraszył bo letnie Continentale mam na wykończeniu. Tak teraz czekam sobie na śnieżek i zastanawiam się jak się będą sprawowały. Mam nadzieję, że się sprawdzą.
Spadła temperatura powietrza. W rezultacie musi upłynąć znacznie więcej czasu, zanim zadana temperatura w kabinie osiągnie odpowiednią wartość. Odbija sie to na działaniu systemu i-stop. Silnik się nie zatrzymuje, zanim nie będzie ciepło w środku. Wynika z tego , że latem klimatyzacja znacznie szybciej "robi" odpowiedni chłodek, niż zimą właściwe "ciepełko". Na krótkich odcinkach jeździ się w kurtce, zatem nie warto ustawiać zbyt wysoko. Parametr osiągany jest szybciej ...
Dodano: 16 lat temu, przez
amicom
Opony letnie Michelin 195/60/15 zostały wymienione na zimowe nowe opony Goodyear Ultra Grip 7+ 185/65/15 w zakładzie Czejur w Zielonej Górze.
Dodano: 16 lat temu, przez
amicom
Sprawdzenie kompresji po zalaniu ceramizerów udowodniło zauważalnie lepsze ciśnienia w poszczególnych cylindrach odpowiednio: 28.8, 29, 28, 28.4. Czyli poprawa wyniosło 0.8, 1 , 0, 1.4 bara. Daje się wyraźnie odczuć lepsze przyspieszenia. Samochód chce jechać już przy 1500 obrotach. Mogę zatem powiedzieć że naprawdę warto je zalewać. Należy jednak pamiętać o szczegółowych wskazówkach w instrukcji ich użytkowania. Subiektywne wrażenie - auto nieco ciszej pracuje. Zalano ...
Dodano: 16 lat temu, przez
amicom
Po zatankowaniu i rozgrzaniu silnika zalałem ceramizer do silnika i do baku, zgodnie z instrukcjami. Teraz należy zrobić 200 km na wolnych obrotach, max 2700 oraz do pełnego procesu ceramizacji 1500 km. Potem znowu zmierzę kompresję w celu sprawdzenia czy faktycznie coś się poprawiło.
Dodano: 16 lat temu, przez
amicom
W tym dniu zrobiłem pomiary kompresji wszystkich cylindrów w celu przygotowania się do zalania ceramizerów do silnika, skrzyni biegów i przewodu paliwowego (do baku). Zmierzona kompresja wyniosła odpowiednio: 28, 28, 28, 27 bar. Auto dość wolno się zbiera. Nabiera przyspieszenia dopiero w okolicy 2100, 2200 obrotów. Zobaczymy co będzie po zalaniu ceramizerów.
Mazda - modele
- 121 (42)
- 2 (103)
- 3 (475)
- 323 (864)
- 5 (102)
- 6 (888)
- 626 (398)
- 929 (3)
- CX-3 (28)
- CX-30 (23)
- CX-5 (81)
- CX-60 (7)
- CX-7 (20)
- CX-8 (0)
- CX-80 (0)
- CX-9 (20)
- Demio (18)
- E2000 (1)
- Millenia (7)
- MPV (32)
- MX-3 (74)
- MX-30 (3)
- MX-5 (95)
- MX-6 (9)
- Premacy (173)
- Protege (9)
- RX-7 (0)
- RX-8 (31)
- Seria B (4)
- Tribute (8)
- Xedos (90)
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
