Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Espace Grand 2.0T
»
Zrób to sam: wymiana kierownicy na wersję z tempomatem
Wpis w blogu auta
Renault Espace
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 17228 razy
Data wydarzenia: 04.08.2014
Zrób to sam: wymiana kierownicy na wersję z tempomatem
Kategoria: inne
Czas pracy: około 1h
1) wyprostować koła, po czym przekręcić kierownicę o 180 stopni żeby była "do góry nogami";
2) odłączyć akumulator;
3) wsunąć długi cienki bolec (np. śrubokręt) w dziurkę z tyłu kierownicy (jeżeli nie odłączy się prądu może być słychać klakson), wysunąć poduszkę powietrzną "w dół" (bo kierownica jest "do góry nogami");
4) odpiąć żółte zabezpieczenia przewodów poduszki, odpiąć przewody, usunąć poduszkę;
5) Używając Torx T-50 (do nabycia np. w Castoramie, ok 13PLN) odkręcić śrubę mocującą kierownicę (instrukcja serwisowa podaje, że nie należy jej ponownie używać);
6) odłączyć szare złącze w kierownicy, zdjąć kierownicę;
7) z dołu obudowy kolumny kierowniczej są dwie śruby Torx (rozmiar podam później), są bardzo długie (10cm?) ale wystarczy wykręcić je kawałek;
8) wcisnąć zatrzaski widoczne z przodu i usunąć "do góry" górną część osłony kolumny kierowniczej;
9) usunąć dolną część osłony kolumny kierowniczej, przydatne będzie wyłączenie blokady kolumny tak, żeby można było nią swobodnie ruszać góra/dół;
10) zdejmujemy plastikową nakładkę na obudowie "taśmy";
11) odkręcamy śrubę Torx trzymającą pilota do radia, odpinamy wtyczkę, wyjmujemy pilota;
12) z dołu po lewej stronie jest biały ruchomy element blokady kierownicy, po jego "wciśnięciu" widać pod spodem śrubę mocującą "taśmę";
13) na górze są dwa zatrzaski, nie mam zdjęcia ale jak się przyjrzeć to je widać - po ich odblokowaniu śrubokrętem "taśma" powinna wyjść bez problemu, po drodze odłączamy prawą i lewą dźwignię (są na zatrzaskach) i złącze taśmy;
14) zakładamy nową taśmę (warto sprawdzić po zdjęciu "dekielka" na trzy zaczepy, czy jest zwinięta tak, że można będzie swobodnie zrobić po 3-4 obroty w każdą stronę bez urwania taśmy), po drodze wpinamy prawą i lewą dźwignię oraz złącze taśmy;
15) przykręcamy śrubę mocującą pod białą blokadą kierownicy z dołu po lewej;
16) przykręcamy pilot radia, podłączamy przewód;
17) zakładamy dolną osłonę kolumny kierownicy, zakładamy górną osłonę kolumny kierownicy, skręcamy długimi śrubami Torx;
18) zakładamy nową kierownicę "do góry nogami" (u mnie nie dało się założyć jej inaczej niż prawidłowo), przykręcamy Torx T-50;
19) podłączamy złącze szare (klakson?), czarne (przyciski tempomatu, o dziwo tylko dwa piny) i żółto-niebieskie oraz żółto-zielone poduszki;
20) zakładamy poduszkę, podłączamy prąd, odkręcamy kierownicę do normalnego położenia, włączamy silnik i mamy nadzieję że żaden błąd się nie pojawi.
PS. Przyciski tempomatu do kierownicy przykręciłem śrubkami "komputerowymi" z braku oryginalnych.
PPS. Czekam jeszcze tylko na przycisk włączający tempomat i zobaczymy czy wszystko razem zadziała ...
Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 09:40:58
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Tempomat to bardzo fajna rzecz.