Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1930 razy
Data wydarzenia: 20.11.2012
Zmniejszenie spalania
Kategoria: inne
To cholerstwo pali tyle,że łeb boli od patrzenia na rachunki za paliwo!
W związku z tym jest rzecz jasna parę oczywistych sposobów na zmniejszenie spalania:
1. Mniejsze opony (zimówki dwa cale mniejsze są)
2. Nie dociskać gazu (staram się, ale w mieście to same światła i korki zwiększają spalanie o 300%)
3. Zainstalować sobie LPG (oj myślę o tym)
Pomijając jednak tego typu proste sposoby: czy da się jakoś mechanicznie nagrzebać w silniku żeby zmniejszyć spalanie?
Kiedyś widziałem, że w Lambo nowych jest taki patent, że poniżej pewnej prędkości (czy ilości obrotów) działa "tylko" 6 cylindrów, a pozostałe 6 dołącza się dopiero po przekroczeniu magicznej granicy. Nie powiem, przełącznik 3/6 cylindrów byłby zajebisty:D 3 cylindry w mieście, w korkach, 6 na trasie. Ale czy to jest do wykonania na starszym silniku? Pewnie nie...
Dodam, że silnik był płukany na początku października a olej zmieniony.
Pomocy, AutowCentrumowicze, bo jak tak dalej pójdzie to nie będzie mnie stać na wyjazd z parkingu:D
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
65
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
A łażenie, myślenie, dewagowanie i podcieranie D.upy jesiennym liściem z reguły nie przynosi zadowalających efektów. Chcesz zakładaj. Ale nie spuszczaj sięnad tym co zrobić i mi tylko o to chodzi. Ja osobiście dawno bym gaz załozył, ale jak pomyslę o butli w bagażniku to nachodzi mnie na torsje.
A z kolei dziennik kosztów z AwC mówi, że średnio 12 z hakiem a w cyklu miejskim 14.8, więc bardzo słabo.
Myślę,że 10-15k kilometrów to dla mnie z rok jazdy.
Silnik rozgrzewa się relatywnie szybko, to jest akurat spoko
A to jest jakaś komplikacja do gazu, że mam vanosa?
No i jak jest z bezpieczeństwem takiej instalacji? Nie chciałbym żeby pode mną autko wylecialo w powietrze...
To ile realnie Ci pali??
Weź też pod uwagę że jeżeli jeździsz w trasę to gaz Ci się moment zwróci, 10-15 tys. km. Jeżeli robisz krótkie odcinki, to zanim w zimę teraz złapie temperaturę i przełączy na gaz też trochę mija. Także trzeba sobie wszystko na spokojnie przekalkulować, czy warto do tego auta gaz montować, jak długo masz zamiar używać. Po za tym ktoś z głową musi gaz założyć, bo jest to BMW i silnik na vanosie
Poza tym - jeśli da się jakoś bez zmiany charakteru/ilości jazdy zmniejszyć koszta to naprawdę nie wiem czemu miałbym nie skorzystać:D
Co do samego pomyslu tych tlokow, to ile w ogóle wykonanlne (cala masa technicznych barier) to koszt bylby pewnie niebo wyzszy od instalacji.
Co do LPG: żonka jeszcze jest przeciwna, bo się boi, że wybuchnie. I tu już argumenty logiczne nie mają niestety nic do rzeczy...