Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Slawomirus44 » zmiana opon







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Slawomirus44
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 661 razy
Data wydarzenia: 28.03.2017
zmiana opon
Kategoria: inne
Dzisiaj stwierdziłem że skoda zimowek w taką pogodę i zmieniłem na letnie,
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Ja nigdzie nie napisałem że wszystkie samochody mają identyczne rozmiary opon:) Napisałem tylko że można w mniejszym aucie taniej jeździć jeśli chodzi o opony:) duże auto to większe koszty zarówno zakupu większych opon , jak i większych oporów toczenia szerszych opon, i masy co ma wpływ na większe spalanie paliwa i że dwa komplety opon są po prostu droższym rozwiązaniem i mniej praktycznym - konieczność wymiany co sezon i w tym czasie drugi komplet leży pół roku w garażu i opony się starzeją nie używane....dla mnie to bez sensu:) Lepiej kupić wielosezonówki niż dwa komplety opon....i źle się wyraziłem: Rainexperty wcale na zime dobre nie są...dobre są na deszcz i wodę a nie na śnieg... ale się uparłem i od biedy przejeździłem zimę, ale nie róbcie tego:) Prawo nie zabrania jazdy na letnich zimą :) Prawo mówi tylko o tym że bieżnik powinien mieć 5 czy 6 mmm i moje te wymagania spełniają:) oczywiście można mieć dwa komplety opon i na jednych jeździć a drugie w tym czasie trzymać w garażu bezczynnie....można mieć dwa samochody i jeździć tylko jednym:) Pewnie że można:) wolny kraj:)
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Napiszę tak :-) Piszesz totalne głupoty w oderwaniu od treści albo zrozumienia słowa pisanego. To że w polo masz oponki 185/65R14 nie oznacza, że wszystkie samochody mają identyczne.
Więc najpierw zadaj sobie trud porównania ceny kompletu uniroyal rainexpert w rozmiarze 185/65R14 z ceną 225/45R17 i wtedy zobaczysz, że różnica jest (wg. obecnych cen) jak 680 do 1200. A są to opony raczej klasy średniej (jakościowej i cenowej) choć przyznam, że bardzo dobre na mokrym ale już na szybciej pokonywanych zakrętach przeciętne.
I dodatkowo dorabiasz do tego super ideologie, że dają radę jako opony całoroczne na których jak sam napisałeś strach jeździć w zimie.
Ale oczywiście ok, jeśli uważasz, że tak wolisz to Twoja sprawa :-)
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Czasami opłaca się mieć zwykłe toczydło.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: to też zależy jakie opony...ja za komplet nowych Uniroyal Rain Expertów do Polo 185/65/14 dałem w 2015 r. 670zł :) i jeżdżę do dziś już 2 lata bez zmiany :) więc nie żadne 3800 zł za opony :) można tanio i dobrze? można:) tyle że w zimie to po śniegu trzeba bardzo delikatnie jeździć albo wcale:) ale zimy lekkie są więc jak ktoś mało jeździ to można:)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Robiąc przez 5lat 50.000km, wystarczy jeden komplet opon, a nie dwa i rachunek ulega zmianie :) Dla statystycznego Kowalskiego, którego auto więcej stoi niż jeździ tylko opony całoroczne mają sens ekonomiczny - zmieniać opony, aby zrobić na nich 3000-5000km?? Bez sensu :) W rozmiarze 195/65/15 z wymian opon uzbierasz na nowy komplet opon przez te lata ;)
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: Policzyłem ceny opon dla poprzedniego samochodu ale wg. obecnych cen.
Kupiony był na oponach 225/45R17 pirelli P7 Cinturato więc obecna cena jakieś 1600 za komplet.
Na zimę kupiłem felgi stalowe 1000 pln + opony 195/65R15 Kleber Krisalp HP2 1200 pln (łącznie 2200)
Opony przejeździły 6 lat (łączny przebieg w tym czasie 100 tys.) i zostały wymienione z racji bardziej wieku niż zużycia bieżnika.
Czyli koszt : 1600+1000+1200 = 3800 na 6 lat.

Jeśli hipotetycznie założyłbym od nowości całoroczne Michelin Crossclimate to byłby koszt 2000 pln.
I teraz pytanie czy zrobiłbym na nich 100 tys.? Jeśli tylko 50 tys. to kosztowo wyszłoby na to samo. Jeśli więcej to byłoby trochę taniej.

Ale jakbym kupił na zmianę opony zimówki 225/45R17 to za nie zapłaciłbym 1600 pln do tego trzeba dodać 12 wymian po 70 pln czyli ekstra 840 pln.
Czyli łącznie w tym wariancie 1600+1600+840 = 4040.

Więc w zasadzie przy powyższych założeniach koszty łączne za te 6 lat są porównywalne :-)
Dodano: 7 lat temu
Wyliczenie: przy kupnie dobrej jakości opony zakładam zużycie paliwa o litr mniejsze na każde przejechane 100 km czyli przy 15 tys. km rocznie 1 x 150 x 4,7(litr paliwa)= 705 zł. Warto kupić lepsze opony i mieć większy komfort jazdy jednocześnie odzyskując kasę na niższym spalaniu.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Z tego co widać w testach dobre opony całoroczne dorównują oponom zimowym klasy średniej, natomiast już w porównaniu z letnimi są lekko od tej średniej półki gorsze. I w zasadzie tego się należało spodziewać, bo by opona trzymała w zimie na śniegu i błocie pośniegowym musi mieć dosyć miękką mieszankę i lamelki co niestety w lecie na suchym nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Na pewno wielosezonowe są wygodne bo nie musimy się męczyć ze zmianą dwa razy w roku.
Ale czy ekonomicznie wychodzi się tak bardzo na plus? To już trzeba by dokładanie policzyć i rozłożyć poniesione koszty w czasie na 6-7 lat. Może się okazać, że szału nie ma.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Wyraźnie droższe? Porównaj koszt zimowej opony premium z całoroczną premium - 333 vs 339 ;) http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=2/zimowe,caloroczne/t=1/osobowe/p=1/goodyear/r=1/205-55-r16
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: otóż to! Lepiej kupić nowe niż jeździć na 8 letnich z dobrym bieżnikiem...nowe mają lepsze parametry a z wiekiem guma robi się coraz twardsza i przyczepność spada!
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Zgadza się opony całoroczne mają wiele cech zimowych,lamelki,miękki,przyczepny bieżnik a z tym się wiąże większa (z reguły) hałaśliwość i szybkie zużycie latem w gorące dni.Są też wyrażnie droższe od sezonowych,to oznacza zaś większe koszty ich używania nawet odliczając koszt przekładki czy drugiego kompletu felg,jednak faktem jest to że gdy dwóch dyskutuje to są co najmniej trzy opinie..
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Otóż właśnie to. Mają ludzie dwa komplety 10-letnich plastikowych opon i przekładają, bo bieżnik jeszcze jest przecież wysoki :)
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: W zimie 2010/2011 ktoś przez pomyłkę założył mi do busa opony całoroczne i to z niskiej półki, bo Matadory MPS 125. Na początku nie wnikałem, bo opona zimowa, bieżnik wyglądał na zimowy, nie zwracałem uwagi na markę, jeździłem. Przejeździłem na nich w zaspach śniegu, w deszczu, byłem bardzo zadowolony, zatem po sezonie sprawdziłem co to za produkt, co o nim myślą inni i wpisałem nazwę w google - bardzo zdziwiłem się, gdy dowiedziałem się, że to opony całoroczne :)
W ten o to sposób wyrobiłem sobie zdanie o oponach całorocznych, jeżdżąc na nich sezon nieświadomie - nieprzychylność użytkowników do tego typu ogumienia wynika z niewiedzy, braku doświadczenia, propagandy gumiarza który zaleca ogumienie sezonowe, aby zarobić na przekładkach.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Inna sprawa że nowe opony zużywają się w tempie 1mm na 10-15 tys.km, po 50tkm z nowej zostanie 4mm więc szrot,zwłaszcza na zimę,więc jeżdżąc 20tkm rocznie w pięć lat zużyjesz dwa komplety lepiej dostosowanych do warunków opon sezonowych.W tym roku jednak również ja idę nieco inną drogą w przypadku benzynowej szóstki a mianowicie zimowe szesnastki kupione wraz z autem mają po ok.5mm bieżnika więc latem "dojeżdżę" je by jesienią założyć nowe zimówki na kupione w tym celu felgi 15-to calowe a alu-16 poczekają na nowe opony do przyszłej wiosny.Kupione rok temu letnie piętnastki trafią do Passata a druga szóstka lato przejeżdzi na tym samym ogumieniu na którym "stanęła" jesienią więc tej wiosny temat opon mam z głowy.
PS.Nikt nie da gwarancji że po kilku łagodnych zimach następna też taka będzie,raz na siedem lat może być ostro a pewnie pamiętasz zimę 2010/2011.
Dodano: 7 lat temu
ja nie wymieniam...jeżdżę 3-4 lata na jednych i gdy się zużyją to wymieniam na nowe...dobre są markowe są wielosezonówki....nie chińskie ale markowe...problem i koszty związane z wymianą odchodzą...w prawie nie ma obowiązku zmiany opon...jest tylko mowa o grubości bieżnika minimum 5 mm:) wymiana opon co sezon to tylko propaganda koncernów oponiarskich żeby zarobić:) większość się nabiera i kuppuje drugi komplet który pół roku leży nie używany w garażu...w ciągu 6 lat każdy z kompletów leży nie używany 3 lata!!!....to tak jakby kupić dwa auta....jednym jeździć w lecie a drugim w zimie...bez sensu kupować i nie używać - ktoś powie że jak leży to się nie zużywa? Nieprawda! przecież opona gdy leży to guma się starzeje i parcieje:)
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: Nie ma nad czym zastanawiać się. W chwili obecnej nowa opona po 5 latach nadaje się do kosza, bo murszeją, bo są wytwarzane z kiepskich materiałów. Ostatnio kolega pokazywał mi swoje 2 letnie dunlop sport bluresponse - już popękane przy feldze :) W 5 lat zjedziesz w około komina jeden komplet opon całorocznych i kupisz sobie nowe. Śniegu teraz zimą tyle co na lekarstwo, zimą większość czasu nawierzchnia jest sucha bądź mokra. Poza tym na ubitym czy kopnym śniegu opony całoroczne idą łeb w łeb z zimowymi. Wobec powyższego całoroczne są jak najbardziej dobre.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: No ja też się zastanawiałem nad całorocznymi ale się jeszcze chyba nie przekonałem. Może jak te się zedrą :) Nie jeżdżę szybko, a w zimie to w mieście więc najczęściej bez śniegu, ale jakoś się nie mogę przełamać.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: Przód to całoroczna Dębica Navigator2, a tył niby jest zimowy, bo jak wyszła 3 generacja Winterhawka, to generacja 2 przemieniła się nazwą w Mulitseason, a bieżnik został ten sam - już kiedyś o tym pisałem. Wobec tego zakładam, że mam wszystkie całoroczne :)

Lepsze takie niż regenerowane sezonowe ;)

Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Non stop na zimówkach?
Dodano: 7 lat temu
Ja zmieniać nie muszę, pracują w trybie ciągłym :)


Dodano: 7 lat temu
No ja w sobotę zmieniam. Pierwszy raz tak szybko. Zazwyczaj zmieniałem przed majowym weekendem.
Dodano: 7 lat temu
zalezy kiedy jeździsz:D
rano jeszcze wczoraj miałem szron na aucie:P
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl