Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Daewoo Tico Tikuś » Zmiana alarmu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Daewoo Tico
  • przebieg 97 900 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2009
  • silnik 0.8
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1769 razy
Data wydarzenia: 20.03.2009
Zmiana alarmu
Kategoria: zmiany w aucie
Po kilku dniach od zakupu Tico postanowiłem uruchomić ciche załączanie i wyłączanie alarmu. Do zainstalowanego alarmu otrzymałem instrukcję więc widziałem co należy zrobić aby zmienić ustawienia. Niestety okazało się, że niedziała tak jak powinno i postanowiłem przełożyć alarm z mojego poprzedniego auta (czekał na nowego właściciela a ja wyjmowałem z niego to co wartościowe i sprawne), który sam zakładałem i był to alarm stosunkowo zaawansowany i solidnie wykonany. Podczas demontażu starego alarmu w Tico odkryłem jak fatalnie była wykonana usluga w "profesjonalnym" serwisie, kable skręcone ledwo osłonięte izolacją a przewód który powinien być podłączony do +12v przy zapłonie podłączono do + na rozrusznik - to było powodem że nie dało się wejść w ustawienia alarmu, ale jak już postanowiłem założyć swój poprzedni alarm wytrwałem w postanowieniu i dalej napotykałem ciekawe rozwiązania z serwisu, dodatkowe czujniki ultradzwiękowe podłączono pod czujnik od drzwi i maski (aż dziwne, że założyli krańcówkę maski) ale już podłączyć krańcówki drzwi do tego kabla zapomnieli, widać za trudny dostęp ;), alarm miał funkcję sterowania centralnym zamkiem ale tego personel pewnie nie wiedział więc nie trudził się woleli zaizolować kostkę tak aby jej nie było widać, chyba że wiedzieli że w Tico w fabrycznym cenralnym zamku nie ma siłownika w drzwiach kierowcy i nie chciali narażać starszego pana na koszty (siłownik kosztuje ok 9 zł + wymiana sterownika) a za wykonaną usługę wykwaliwikowany persnel w 2000 roku kazał sobie zapłacić ponad 600 zł! (ok 300 zł kosztowała robocina) Szkoda mi pierwszego właściciela Tico zwłaszcza, że był to starszy pan i został bardzo oszukny płacąc za coś co tak naprawdę nie zostało wykonane lub jak kto woli zostało wykonane nienależycie.

Montując alarm z poprzedniego pojazdu przyłożyłem się do zadania i wszystkie kable zostały podłączone tak jak powinny. Nowy alarm posiadał możliwość podłączenia do centralnego zamka więc pomyślałem że prakrtycznie byłoby aby wszystko działało z pilota. Po podłączniu kabli z alarmu do fabrycznego sterownika i wykonaniu próby okazało się, że drzwi kierowcy nie zamykają się. Postanowiłem je rozebrać i obejrzeć także schemat elektryczny, Tico pewnie z racji na niską cenę nie ma siłownika w drzwiach kierowcy tylko jakiś czujnik aby sterować pozostałymi 3 drzwiami (słyszałem też że ponoć niektóre modele Hondy też nie mają tego siłownika). Zainwestowałem w siłownik o 9 zł lecz dalej występowały problemy - fabryczna centralka nie jest w stanie współpracować z alarmem ponieważ cały czas siłowniki otwierały się i zamykały na zmianę. Na szczęście fabryczna centralka miała tyle samo przewodów co centralki dostępne np. na Allegro.pl więc udało się szybko i sprawnie przerobić wtyczkę i zainstalować centralkę - tym razem nową, kiedyś kupiłem dwie na wypadek jakby jedna zawiodła. Teraz Tico ma alarm i zamek sterowany pilotem.
Ostatnia aktualizacja: 22.11.2009 17:28:13
Dodano: 14 lat temu
Do mirt82: hej , dzieki za odpowiedz, kurcze chce to zrobic w golfiku moim i sie obawiam żebym czegos nie spierd.....
pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Do sroww: Zależy od auta, jego alarmu i centralki zamykania szyb. Do niektórych wystarczy dokupić moduł domykania szyb działający na zasadzie takiej, że trzymając jeden z guzików na pilocie szyby będą się zamykać.
W moim przypadku zakupiłem na allegro uniwersalną centralkę domykania szyb czterech. Korzystając z dołączonego schematu i ze schematu elektrycznego szyb w aucie wpinałem się odpowiednio pomiędzy siłownik szyby a oryginalną centralkę szyb. Było z tym trochę zabawy. Całość podpięta pod alarm. Jako, że mój alarm nie posiadał możliwości podłączenia takiego modułu, kable wpiąłem pod wyjście na sterowanie centralnym zamkiem. Po wciśnięciu guzika zamykały się drzwi oraz pojedynczo wszystkie szyby. Trochę mi nerwów to napsuło podczas podłączania, gdyż instrukcja swoją drogą a rzeczywistość swoją, ale później podczas lata cieszyłem się, że zainwestowałem w to pieniądze. Wysiadałem, jedno przyciśnięcie guzika i można iść nie martwiąc się czy przypadkiem pozamykałem wszystko.
Dodano: 14 lat temu
Do mirt82: hej... duzo roboty z funkcja domykania szyb?
Dodano: 14 lat temu
Do mirt82: Pomysł godny zastanowienia :)
Dodano: 14 lat temu
Gratuluje wytrwałości w działaniu :)
Ja w swojej nexii miałem fabryczny centralny i też tam gdzie był zakładany alarm chyba panowie nie wiedzieli jak to spiąć ze sobą. Walka z podłączeniem centralnego do alarmu też przysporzyła mi trochę myślenia i zmian. Siłownik master nie chciał się zamykać, za to zamykały się wszystkie inne. W rezultacie został wymieniony na slejwa i wszystko zamykało się tak jak powinno z pilota. Następnym krokiem był zakup i własnoręczne podłączenie modułu domykania szyb. Bardzo przydatne urządzenie w czasie lata. Polecam.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 1 godzina temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl