Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Cinquecento Cientek » Zimowe problemy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Cinquecento
SR
Wcześniej jeździł: Fiat Cinquecento Cientek
  • przebieg 133 218 km
  • rocznik 1997
  • silnik 0.7 i
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1202 razy
Data wydarzenia: 16.12.2010
Zimowe problemy
Kategoria: inne
Nastała zima i tylko czekałem aż coś zacznie się dziać z autem - no i się doczekałem. Pewnego mroźnego poranka przy odpalaniu silnik zaskakiwał tylko na jeden cylinder, po delikatnym dodaniu gazu i rozruszaniu silnika na wyższe obroty "wskakiwał" drugi (bo tylko dwa tu są :D). Później pojawiły się problemy z ruszaniem na takim silniku bo ciągle się wyłączał tak jakby ten jeden cylinder i już nie chciał zaskoczyć z powrotem.

Pierwsza diagnoza: kable wysokiego napięcia (WN), chociaż są nowe, wymienione w czerwcu to może akurat coś. Szybka podmiana na stare (zostawione akurat na takie sytuacje, bo są sprawne) i samochód pali na oba za każdym razem.

Więc problem praktycznie rozwiązany.

Nadal męczę się z ustawieniem tego ssania, jak mam je wyciągnięte do końca to nie da się jechać - silnik się tak jakby zaczyna dusić, pyrka z rury jakby za dużo powietrza (albo benzyny) dostawał i tego nie trawił. Muszę wciskać ssanie do połowy, wtedy jedzie dobrze.

No i mam też inny, dziwny problem. Mianowicie przy załączonym ssaniu silnik czasami straci na dosłownie sekundę wysokie obroty (prawidłowe przy ssaniu) i zaraz "włączy" je z powrotem. Nie jest to problem jak silnik już jakąś temperaturę ma, ale przy zimnym silniku po prostu zgaśnie przy utracie tych obrotów.
Zauważyłem również że im silnik jest bardziej nagrzany tym częściej te "spadki" występują, czasami dochodzi do sytuacji gdy silnik tak "faluje" co 2-3 sekundy. Gdzie jest problem?

Może wybiorę się do ASO...

Wam też się tak długo cientki grzeją? Zdążę dojechać do szkoły a z dmuchawy ciągle ledwo letnie powietrze...
Dodano: 13 lat temu
Do djbisonus: dzięki za poradę, już sprawdzałem przewody i są dobre, a gaźnik jest też nowy bo we wrześniu wymieniany na regenerowany ;) może zajade z nim do ASO i tyle, jeszcze zobaczę. Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Co do falowania obrotów kiedyś miałem CC to falowały właśnie obroty okazało się że był przerwany przewód podciśnieniowy, a z ssaniem miałem z kolei problem ale w Fiacie Uno, jak dałem pełne ssanie to silnik się dusił i pyrkał jak traktor, ustawiałem ssanie nic to nie dawało, okazało się że jest uszkodzony siłownik pneumatyczny sterując przesłoną ssania i nie reagował na żadne ustawienie przez co silnik dostawał mało powietrza i się dusił, Kupiłem drugi gaźnik i podmieniłem siłownik pneumatyczny i ssanie chodziło już dobrze. Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 54 minuty temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 55 minut temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl