Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta TATA Indica hindus
»
Zima - Temperatura silnika, technika jazdy, a wysokość spalania.
Wpis w blogu auta
TATA Indica
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2380 razy
Data wydarzenia: 30.12.2010
Zima - Temperatura silnika, technika jazdy, a wysokość spalania.
Kategoria: serwis
1-szy błąd: najpierw odpalanie, później skrobanie szyb
2-gi błąd: jazda na niskich obrotach silnika, niby dobrze bo nie ma tylu uślizgów kół, ale auto nie ma tej mocy co np. przy 3-4tys. obrotów. Każde depnięcie w pedał gazu przy niskich obrotach w śniegu powoduje, że silnik nie przepala całości zwiększonej dawki paliwa i nie mając mocy nawet za bardzo nie przyspiesza. Jazda z optymalną ilością obrotów i zarazem mocą da nam mniejsze zużycie paliwa.
3-ci błąd: nieprawidłowe użycie sprzęgła przy ruszaniu-uślizgi kół napędowych. Gaz do dechy, natychmiastowe prawie puszczenie sprzęgła i lód się "pali". Należy powoli odpuszczać pedał i nie dopuszczać do buksowania kół(ja tego błędu nie popełniam).
4-ty błąd niskie obroty to niska temperatura silnika.
5-ty powód (nie błąd) to jazda na oponach zimowych, gdyż one nie toczą się po drodze jak letnie, a kleją się do drogi i przez to stawiają dużo większy opór do pokonania silnikowi. Po to je zakładamy na zimę, żeby nas trzymały na drodze i dawały większe bezpieczeństwo.
Ja od dzisiaj zaczynam jeździć na szybszych obrotach, bo tak jak latem szybsze uzyskanie danej szybkości i późniejsza jazda "na podtrzymaniu" daje wymierne oszczędności w spalaniu.
Jestem ciekawy Waszych refleksji o zimowej jeździe "na oszczędność.
Ostatnia aktualizacja: 26.10.2012 00:12:32
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

rusza dopiero po przejechaniu około 7 kilometrów. Maksymalny wychył wskazówki to około 1/4 skali - czyli połowa do pionu. Czy to jest normalne ?
Przypuszczam że Tata jest idealnie skonstruowany na ciepłe kraje. W zimie może nie dogrzewać. Stąd wyższe spalanie. Jednak odradzam przysłonięcie bo i tak chłodziwo będzie krążyć w obiegu małym czyli nie pójdzie na chłodnicę. O ile nie staniesz w korku.
Czy tak naprawdę dużo Ci spala...?
Jako doświadczony kierowca powinieneś o tym wiedzieć
Ogólnie, chyba jest tak jak piszesz. Związek pomiędzy temperaturą silnika a spalaniem też wydaje się oczywisty.