Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mitsubishi Outlander Outek
»
Zestaw info po roku eksploatacji...zirka 14 - 15 tys km przebiegu
Wpis w blogu auta
Mitsubishi Outlander
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2980 razy
Data wydarzenia: 19.10.2010
Zestaw info po roku eksploatacji...zirka 14 - 15 tys km przebiegu
Kategoria: inne
Minął rok eksploatacji, kilka dłuższych tras, wyjazd nad morze, w góry, trochę wyjazdów słuzbowych, a na codzień tzw. orka czyli do pracy, do szkoły po syna, na zakupy, na działkę i.t.d.
A więc kolejno:
- silnik - bez zarzutu, wymiana oleju, filtrów nastąpiła po prawie 14 tys km, a więc ciut za długo, ale ani grama nie ubyło, a poprzedni olej był czyściutki. Pasek rozrządu został wymieniony, łączny koszt wyniósł 1000 zł.
- hamulce - mimo sporej masy samochodu, klocki i tarcze nadal w dobrej kondycji, nic nie piszczy, nie trzeszczy, nie zgrzyta przy hamowaniu,
- wydech - te przebieg to Outlander przebrnął jeżdżąc na LPG, a zatem spaliny nieco bardziej dotkliwe dla wydechu. Dziurek nie ma, ale na końcowym wydechu uszczelka się wypaliła i musiałem dorobić.
- układ jezdny - od wymiany tulejek i elementów metalowo-gumowych (za ok. 2 tys zł.) nic się nie zmieniło, nadal bezszelestnie, mimo katowania na fatalnych drogach Lubelszczyzny.
- sprzęgło - zdechło... najpierw szarpało, potem przerywało. Zdecydowałem się na wymianę. Okazało się że oryginalne to Outka kosztuje jakieś niebotyczne pieniądze, ale zastosowane w innym modelu Mitsubishi idealnie pasuje i kompletne kosztuje 600 zł. 4 dni pracy mechanika, bo trzeba rozpinać mosty i rozebrać pół samochodu, no i teraz jest ekstra, choć nadal nie mogę się nauczyć, jak powinienem użytkować to sprzęgło, żeby je maksymalnie oszczędzić.
- przy okazji wymiany sprzęgła wymieniliśmy koło zamachowe. Oryginalne, ciężkie jak cholera zmieniliśmy na o połowę lżejsze. Koszt niewielki, ok. 200 zł. ale zmiana niesamowita... Outek jest teraz nieporównywalnie zrywny. W terenie być może miałby problemy z pokonywaniem wzniesień na wolnych obrotach, ale przecież on i tak jeździ tylko w mieście. Teraz znakomicie się wkręca na obroty.
- 2 miesiące temu zaczęła szwankować instalacja LPi. Objawy: trudny zapłon po dłuzszym postoju, a jak silnik jest ciepły to żadnych problemów. Okazało się, że wtryski są do wymiany, tyle że nowe to koszt 400 - 500 za sztukę, a regenerowane zirka 200 zł. Szczególnie trzeba dbać o pompę LPi, umieszczoną w zbiorniku gazu. Wszelkie zmiany, głośniejsza praca, terkot, piszczenie i.t.p. świadczą że pompa kończy swój i tak długi zywot i konieczna będzie reneracja lub wymiana (niestety też kosztowna !). U mnie jak na razie na szczęście jest OK.
- klimatyzacja - nie wyłączam prawie wcale, a zatem nie miała okazji się zagrzybić. Działa bez zarzutu.
- elektronika - bez uwag
Usterki w trakcie rocznej eksploatacji - raz jak jechałem po wertepach z otwartym szyber dachem, to coś się odkręciło i nie mogłem go zamknąć. Na szczęście dało się go zasunąć ręcznie. Po odsunięciu podsufitki okazało się że jedna śrubka się odkręciła. Dociągnąłem płaską 8-mką i działa dalej bez zastrzeżeń.
Podusmowując wydatki minionego roku muszę powiedzieć, że zainwestowałem blisko 6 tys zł. i ... warto było. Przebieg akurat niezbyt szczęśliwy bo sporo rzeczy wymaga wymiany akurat w tym momencie (dlatego Holendrzy się go pozbyli...), ale ogólna ocena jest jak najbardziej pozytywna.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Z tego co mi mówił mój mechanik, to do mojego wstawił od Lancera, tylko nie wiem dokładnie z którego modelu. Trzeba by podejrzeć w sklepie nr katalogowy i popatrzeć na różnice, albo dałbym Panu namiar na mojego fachmana, to on by opowiedział Panu co i jak.
Z jakiego modelu pasowało sprzęgło do Pana Outka.
Będę wdzięczny za odpowiedź.