Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes Klasa A "Elegance" » Zerwany pasek wielorowkowy.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Klasa A
DJ
Wcześniej jeździł: Nissan Almera
  • przebieg 199 010 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.7 CDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 22570 razy
Data wydarzenia: 25.08.2010
Zerwany pasek wielorowkowy.
Kategoria: awaria
Witam.
W dniu dzisiejszym wybraliśmy się z cała rodzinką na wycieczkę do Szpindlerowego Młynu do Czech.
Niestety tuż przed docelowym miejscem na trasie podczas jazdy rozległ się mały trzask, jakby jakaś gałązka uderzyła w prawe koło i przez jakieś 100 metrów chrobotało coś w kole i nagle prawdopodobnie pękł pasek i zapewne trzasneła rolka, w aucie nagle zapaliła sie czerwona kontrolka akumulatora, odcieło zasilanie, kierownica straciła wspomaganie i mega szybko zagotowała się ciecz chłodząca co oznajmiła "miła piszcząca" czerwona lampka na desce.
Nastąpił nagły postój i chłodzenie silnika.
Musieliśmy zawrócić i wracać do Jeleniej Góry na raty robiąc postoje chłodzące silnik trwające ok 40-60 minut, marszrutę wyznaczała nam kontrolka cieczy.
Oczywiście tryb powrotu był iście awaryjny bez świateł, radia , na niskich obrotach silnika i szczęśliwie od Jakuszyc były głównie same zjazdy to i można było jechać na luzie. W takim trybie udało nam się wieczorem zajechać pod warsztat znajomego mechanika, jednak na ostatnim skrzyżowaniu akumulator wyzionął ducha, wariując włączając wszystkie kierunkowskazy, nagle wyskoczyły wszystkie kontrolki abs eps itp. i auto stanęło, przez bramę musieliśmy pchać gada.
Cała diagnozę poznamy na dniach więc bedzie można powiedzieć jakie sa straty, mam nadzieję, że tylko to co myślę.
Jeśli ktoś ma wiedzę w jakich kosztach może się to zamknąc to proszę o wypowiedzi.
Troche teraz pluje sobie w brodę, bo powinienem od razu po sprowadzeniu autka wymienić ten pasek... cholera.
Będę informował na bieżąco co i jak.
Pozdrawiam


Ostatnia aktualizacja: 25.08.2010 22:39:58
Dodano: 13 lat temu
a dlaczegonapinacza odrazu nie wymieniłeś! za dużo kasiorki masz ;)
Dodano: 13 lat temu
witam. wszystkich serdecznie.
W dniu dzisiejszym autko wrocilo do zycia ;)
Musialem jednak wymienic pasek oraz 3 rolki.
Przy okazji wymienilem ojel w silniku wraz z filtrem.
Na wiosne musze jeszcze wymienic napinacz paska wielorowkowego.
pozdrawiam i dziekuje za wszystkie komentarze w sprawie :)
Dodano: 13 lat temu
Gdyby człowiek wiedział że się przewróci,to by się położył:)Mam nadzieję że tylko na pasku się skończy:)Pozdrawiam:)
Dodano: 13 lat temu
Jeżeli to tylko pasek to trza było znaleźć sklep moto - generalnie paski są na magazynach, na pewno byś kupił.
Gorzej jeżeli jeszcze jakaś rolka strzeliła
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: Popieram, trzeba było zadzwonic po lawete
Dodano: 13 lat temu
hej.
z ta laweta to wiem że to było jedyne rozsadne rozwiazanie, jednak podjalem ryzyko, szczesliwie sie udalo.
Co do calościowego oglądu to już jest zlecone żeby wszystko przepatrzec co może być do wymiany po tylu tys km.
pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do mojego Conti pasek to 25-40zł, do nowego xc70TD 60zł, to do Twojego pewnie max z 60zł... toś zaoszczędził;-) Następnym razem takie przegrzewanie i chłodzenie na szybko z otwartą maską lepiej zamienić na lawetę - wyjść na pewno wyjdzie bezpieczniej i taniej w ogólnym rozrachunku;-) Jeśli już auto u mechaniora to warto skorzystać z możliwości i sprawdzić wszystko co jeszcze może wyjść bo i tak Cię to coś ew do wymiany nie ominie - tylko czy w trasie np.osłonę przegubu wymienisz?;-) Powodzenia
Najnowsze blogi
Dodano: 13 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl