Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus
»
Zamontowanie wskaźnika ciśnienia dołądowania turbiny :)
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Opis całej sytuacji jak zwykle bardziej skomplikowany
Temat zrodził się po chipie. Skoro po chipowaniu auto przy zdecydowanym wciśnięciu gazu dymi na czarno tzn. że dostaje za mało powietrza. Czarny dym=niespalone paliwo.
Idąc tym tokiem stwierdziłem, że trzeba zmusić turbo do pompowania większej ilości powietrza.
Małe zakupy na allegro i dotarł do mnie:
-Manual Boost Control-ProPerfekt MBC koszt ok 100zł
-wskażnik doładowania ciśnienia firmy AUTOGAUGE koszt ok 60zł
Zawór zamontowałem sam jest on wpinany w wężyk ciśnieniowy przy turbinie (gdy ciśnienie rośnie zbyt wysokie otwiera klapkę i nadmiar powietrza ucieka ze spalinami)
wskaźnik wpina się też w ten sam wężyk.
zawór ma regulować ciśnienie jakie pompuje turbo (opóźnić moment otwierania klapki)
Niestety po rozkręceniu zaworu ciśnienie rosło do ok 1,3 bar jednak później auto zamulało (podejrzewam, że komputer dostawał sygnał o przeładowaniu doładowania i uwalał dawkę paliwa. Po 2 godzinach testów z różnymi ustawieniami zawór zdemontowany i sprzedany dalej na allegro a wskaźnik został.
Przynajmniej wiem że przez 3 lata turbo nie straciło nic ze swojej sprawności
Sam montowałeś? Jeśli tak to może byś opisał jak, a jak w warsztacie to jaki koszt montażu, jaki wskaźnika? Gdzie kupiłeś jakiej firmy i dlaczego?