Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Suzuki Swift 1.3 GTi
»
Zamiast czwórki weszła jakims cudem dwójka i silnik się przekręcił :/
Wpis w blogu auta
Suzuki Swift
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3295 razy
Data wydarzenia: 09.07.2011
Zamiast czwórki weszła jakims cudem dwójka i silnik się przekręcił :/
Kategoria: awaria
Od razu wcisnąłem sprzęgło ale od takiego skoku obrotów najwyraźniej przeskoczyć musiał pasek rozrządu i chyba nowe zawory (półroczne przywitały się z tłokami) - silnik momentalnie kompletnie stracił moc a po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały i zgasł...
Dotoczyłem się do jakiegoś miejsca do zatrzymania (na luzie) spróbowałem odpalić silnik raz i rozrusznik kręci ale w ogóle jakby nie był do niczego podłączony. Z tego co udało mi się od kilku osób dowiedzieć prawdopodobnie zawory wydechowe zrobiły papa i nie ma kompletnie kompresji w cylindrach i dlatego nie chciał odpalić - więcej prób oczywiście nie robiłem... na holu wróciłem do domu no i teraz znowu silnik idzie do rozbiórki.
Mam nadzieje, że straty nie będą jakieś duże i szkoda, że nie mam tych wałków np Piper Camsa bo by się od razu przy okazji założyło oczko
Trzymajcie kciuki za jak najmniejsze szkody... ehhh...
Najnowsze blogi
Dodano: 19 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Kompresja:
Cylinder 1 - 0
Cylinder 2 - 0
Cylinder 3 - 0
Cylinder 4 - 1
Co do silnika to narazie wiadomo, ze na kółkach rozrządu pasek nie przeskoczył... teraz jest sprawdzane czy nie ścięło kinu na wale...
Gdybym miał możliwość dojazdu do pracy komunikacją miejską w godzinach w których pracuję to bym z tej możliwości korzystał a tak musi to być samochód
1.3 Wankla to rzeczywiście majstersztyk(tak mówią choć ja tego nie doświadczyłem) ale niestety tu rodzi się problem z serwisowaniem. :/
Fajny jest jeszcze silniczek 3.5 V6 w Lagunie Coupe (Nissan 350Z) ale całą zabawę psuje automat porównując do np. S2000. No i ciekawa propozycja od Infiniti M37 lub też G37 ceny jak na klasę aut, jakość i wyszukane materiały bardzo dobre. A silnik wysokiej próby.
3,5 jest montowany w topowej wersji Acury TSX czyli takiego Accorda tylko z innym znaczkiem.
Mazda ma 1,3 Wankla co jest arcydziełem! Natomiast serwisowanie tego jest katastrofą...
Chyba nie mam wielkich oczekiwań?
Nie ukrywam że w drugim aucie mógłbym mieć np. 2,0 VTEC 240km czyli takie S2000 na niedzielne przejażdżki lub tak jak mówisz - 3,5 V6 VTEC czyli pewnie chodzi o Legenda.
Ja jestem zakochany w 3.0 i diesel np. BMW. Taki silnik spełniłby moje oczekiwania. Pewnie znudziłbym się i dążył do jeszcze lepszego ale na dzień dzisiejszy to jest mój cel.
Na niskich obrotach to potulny "kotek" (czyt.muł)...
Natomiast prawie 3 litrowym dieslem fajnie się jechało.
Ale gdy wsiadam do firmowego diesla trzeba zmieniać te biegi przy 2500-3000 obr.
Bardziej podoba mi się jazda z manualną skrzynią i to się nie zmieni.
Accordem jest to jakieś maks 10tys. rocznie.
Pewnie gdybym robił przebiegi rzędu 40 tys. rocznie miałbym dość bawienia się sprzęgłem w korkach...