Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes CLK Gwiazdeczka
»
Zakup opon letnich dla auta z tylnym napędem - pytania laika
Wpis w blogu auta
Mercedes CLK
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1060 razy
Data wydarzenia: 17.02.2016
Zakup opon letnich dla auta z tylnym napędem - pytania laika
Kategoria: zmiany w aucie
I tutaj moje pytanie do Was? Kupić opony tego samego producenta i ten sam model, czy szukać coś innego? Opony Pirelli ogólnie dobre są? I jak z tymi rozmiarami? Kupić takie jak zaleca producent w instrukcji obsługi, szukać inne rozmiary, czy kupić takie jak mam obecnie?
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Dlatego poszukuję obecnie ładnej O1 Laurin%Klement ale ma to być full wersja z xenonani i 130km TDI dlatego się nie spieszę.
Co prawda mechanik też nie najlepszy ale i tak dobry co do lokalnych rzezimieszków.
Wspomina czasy Laguny 2 1.9DCI 01r w którą przez 100kkm nic nie wpakował.
Mówi że teraz jest w kropce bo sprzedać się nie opłaca a trzymać dalej też strach.
Ten silnik nie jest już na jednej pompie ale na pompowtryskiwaczach. To taka "przejściówka" między starymi 110 koni a nowszymi 130 konnymi TDI.
Zaletą jest 6 biegowa skrzynia, wada jak na taka moc wysokie spalanie.
No i jest czuły na gorsza jakość paliwa
W ogóle w Polsce awarie wielu silników TDI spowodowane sa że w dystrybutorach jest gnojówka a nie paliwo
Do skala03: jaki model opon ostatecznie wybrałeś? W ciągu weekendu zamierzam trochę powertować internet i testy opon.
Do MaArek77: Fakt, P7 są cichutkie. Obecnie mam założone jakieś chińskie zimówki z 2015 roku (chyba linglong), które dała mi poprzednia właścicielka. Są głośne, ale byłem bardzo pozytywnie zaskoczony właściwościami jezdnymi na śniegu i podczas deszczu. Auto prowadzi się świetnie, nie wpada w poślizgi, świetnie łapie przyczepność. Byłem w szoku. Tylko minus, że są głośne. A CLK nie ma ramek w szybach, więc na starcie jest trochę głośniej niż w "normalnym" samochodzie.
Pojezdz common railami z vw od 2012 roku.
Mam porownanie z fiatem Bravo JTD czy Fordem Mondeo rok 2011.
No ja obstaje ze cicho to jest w Golfie 7 TDI, nie szumia uszczelki a silnik na 6 biegu do predkosci 160 km/h jest malo słyszalny, moze i lepiej niź benzyna
Co do rozmiaru to najlepiej jak założysz takie jakie zaleca instrukcja, ale pogadaj z oponiarzem (wulkanizatorem). Co do producenta to nie sugeruj się tym co masz, może są już lepsze. Ja kupuje model opon który dopiero 3-4 lata temu wszedł na rynek. Choć znalazłem model z 2015 roku, ale dla mnie za drogie. Właśnie kwestia pieniędzy to był największy problem. Ja w pierwszej kolejności sprawdzałem jakie opony mają parametry: oporu toczenia (zużycie paliwa), przyczepności na mokrej jezdni (bezpieczeństwo) i głośność (komfort). Tak wytypowałem sobie 5 opon i dalej czytałem opinie użytkowników i koszt zakupu. A później to już tylko szukałem pieniędzy w portfelu i już wiedziałem które kupić
Uwielbiam diesla za wysoki moment i niskie spalanie, za elastyczność.
Kiedyś wydawało mi sie że 1.9 TDI to sinik z nieba, ideał.
Ale kiedyś uprawiałem ecodriving, mieszkałem w Polsce i nie jeździłem szybciej niż 120 km/h (takie mamy ograniczenia, po parafii nie smigałem autostradami).
Teraz gdy jezdże trasy Hamburg-Poznań, i przy 140-160 km/h słysze hałas z mojego diesla, gdy brak szóstego biegu który hałas obniża wiem że to stary silnik.
W mieście nie dokucza hałas chyba że ostro sie przyspiesza.
Ojciec miał 140 konne TDI pompowtryskiwacz i było nieco ciszej.
a najnowsze TDI 150 i 184 konie to daje głowę że wielu nie wiedziałoby że to diesel, taka cisza.
A co do Dunlopa to nie wspomniałem mam kilka lat SP Sport i sa strasznie głośne, a przeciez trudno cos uslyszec przy TDI na pompowtryskach
Takze różnie to bywa...
Dodam jeszcze, że Pirelli mają koszmarną jakość wykonania (niemal zawsze nierówno wyważone), twarde i mocno się ścierają. Sa wyborne na suchym... I beznadziejne na mokrym.
Uniroyal przereklamowany, na suchym średni a na mokrym przeciętny.
Żadnych zastrzeżeń do Bridgestona (sportowe modele dość głośne)...
Ogólnie oprocz niego polecałbym Dunlop Sport Maxx RT - od kilku dni jeżdżę na takich (w sumie 2500 km już na nich zrobiłem) - zaobserwowałem że są cichsze od konkurencji i bardzo przyzwoite na mokrym. W warunkach torowych jeszcze nie testowane, ale przy cywilnym użytkowaniu robią wrażenie.
Co do marki to najlepiej poczytać jakieś testy opon. Też w Korando mam fabryczne opony Kumho, powiem wprost że pierwszy raz spotkałem się z tą marką, ale sprawdzają się dobrze, nie mogę narzekać.