Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Land Rover Discovery 300 Tdi
»
Zacierająca się turbina - rozwiązanie kłopotu...
Wpis w blogu auta
Land Rover Discovery
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2239 razy
Data wydarzenia: 12.04.2014
Zacierająca się turbina - rozwiązanie kłopotu...
Kategoria: serwis
Powiedzmy, że przemilczę okres 2011 - 2013, w którym sporo się działo, m.in. rozebranie połowy silnika w poszukiwaniu potencjalnego miejsca, przez które padała mi turbina (dzięki temu kilka rzeczy zostało zweryfikowanych i wymienionych, auto swoje lata już ma); w 2012r. zakup kompletnego zawieszenia firmy Terrafirma +2" medium z amotyzatorami ProSport (wydłużony skok), zamontowanie dyslokatorów z tyłu oraz mocowań sprężyn HD z przodu - te 2 ostatnie od mp4x4.pl
Byłem też na objazdówce na Ukrainie z Kondziem i Darią, 2 auta, 3 osoby, 3500 km pokonanych, część w górach, większość po asfalcie - zamki Podola. Szkoda tych gór, ale mam nadzieję wrócić kiedyś w te rejony, bo czuję niedosyt (nie wjechaliśmy na Świdowiec, Krasną, nie zobaczyłem Borżawy), za to byłem np. na Przełęczy Legionów. Miejsce ciekawe, zważywszy jak się doczytało skąd ta nazwa się wzięła i ile osób tam poległo...
W 2013r. kolejny raz poleciała turbina, zareklamować się nie udało, ale za to dostałem nową w cenie regenerowanej (Tomek, Szymon - dzięki).
Natomiast meritum tego szybkiego wpisu jest fakt, że chyba znaleźliśmy problem nie tyle braku zasilania turbo w olej, a jego niedostatecznej ilości.
Otóż pomimo, ze stare przewody były drożne podjąłem decyzję, że i tak je wymienię. Po zmontowaniu wszystkiego podejrzana okazała się być ŚRUBA na przewodzie zasilającym. Po sprawdzeniu w microcacie oraz później w grafikach na google'ach okazało się, że tam powinno być śruba z membraną o znacznie większej średnicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zamówiłem od razu nową - cena 60 zł. I prawdopodobnie przez nią poniosłem tyle wydatków
Po prostu, w życiu chyba jednak miałem więcej pecha niż szczęścia? A tej śruby nikt wcześniej nie podejrzewał, bo przecież przewody były drożne, a miernik pokazywał ciśnienie prawidłowe. Tyle, że na przewodzie było, a mniejsza membrana podawała mniej oleju niż powinna.
Z rzeczy bardziej pozytywnych - po wymianie zawieszenia prowadzenie zdecydowanie na plus, mniejsze wychyły nadwozia, choć na pusto bardziej czuć dziury; dodatkowo wlot powietrza też jest wyżej - to tak w razie W. Zakupiłem snorkel od kolegi VIP'a z Landkliniki, ale narazie czeka na montaż. Do przejrzenia zostały mi oba lewe koła, smarowanie itd. Być może słychać łożysko w przednim kole, ale pewności nie mam. Waldek stwierdził, że mam gdzieś luz z przodu, ale bardziej obstawiam wałek główny w reduktorze.
Jak mi się kiedyś zbierze to wpis rozszerzę lub dodam nowy
konger
Dodano: 11 lat temu
Nie wiem ile to w mm, ale skala porównania to jak 1 grosz do 5 zł. Oczywiście to był otwór membrany, a jaki tam w środku jest otworek do dawkowania to bladego pojęcia nie mam. I nie, nie wszystko było stratą czasu, część rzeczy i tak się nadawała na wymianę, a gdyby nie poszukiwania to bym nawet nie wiedział.
wildpolish
Dodano: 11 lat temu
Zazwyczaj pierdolki robią koszty. Oby jeździło
sajeks
Dodano: 11 lat temu
azkoda czasu, roboty i zachodu. Jaka jest wymagana średnica tej śruby, a jaka była?
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
