Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Dacia Duster 4x2 » Z Białowieży powrót przez Mazury do Wrocławia - cz.2

Wpis w blogu auta Dacia Duster
  • przebieg 14 005 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.5 dCi eco2
Blog odwiedzono 1908 razy
Data wydarzenia: 27.07.2013
Z Białowieży powrót przez Mazury do Wrocławia - cz.2
Kategoria: podróż
Z Białowieży po spędzeniu tam trzech dni ruszyliśmy nad Wigry, tankując na Orlenie w Hajnówce po raz pierwszy od wyjazdu. Spalanie - 5,12 l/100km rewelka. W Augustowie na Orlenie Duster został umyty z puszczańskiego błota bo wyglądał strasznie (patrz cz.1). Celem była wieś na płd. brzegu Wigier - Bryzgiel. Obejrzeliśmy kilka propozycji kwater ale wszystkie wolne były do bani a reszta zajęte lub bardzo drogo. Ruszyliśmy na wschód i bardzo malowniczą drogą gruntową lasem przez Wigierski Park Narodowy. Dotarliśmy do cypla na wschodnim brzegu jeziora o nazwie Rosochaty Róg i wsi Czerwony Folwark - tam się zatrzymaliśmy. Ogromny dom miał swój pomost i własne środki pływające, które były jednak w kiepskim stanie technicznym. W domu super warunki (salon, kuchnia) do wspólnego użytku jednak małe pokoje sypialne. Cena 40zł/os. była jednak jak na te warunki całkiem dobra. Jednak nas odstraszał ogromny wilczur, który co chwile się zrywał a mój jamnik nie przepuści żadnemu wilczurowi (potencjalny samobójca z niego). Ten ciągły stres aby jamnik nie zagryzł wilczura spowodował, że następnego dnia ruszyliśmy dalej, po drodze zwiedzając kościół i zespół klasztorny w Wigrach. Ruszyliśmy na Mazury i przez Giżycko dotarliśmy do Gierłoża pod Kętrzynem, gdzie zwiedzaliśmy betonowe ruiny kwatery dowodzenia Hitlera zwanej ,,Wilczy Szaniec". Polecam, jest to naprawdę warte zobaczenia. Trasa zwiedzania ma 3,5km i biegnie pomiędzy wysadzonymi bunkrami, których ściany mają ponad 5m grubości. Imponująca jest wielkość tych bunkrów. Niedaleko do sanktuarium Święta Lipka i tam udaliśmy się zanocować. Miejsce to polecam wszystkim wątpiącym do ewentualnego nawrócenia się. Przepiękny kościół z romantyczną historią cudu. Po prostu cacko wewnątrz, a organy cacko w szczególności. Znaleźliśmy też bardzo udane miejsce noclegowe za 35zł/os. z widokiem na jezioro z tarasu. Spokój, cisza a w zatoczce wieczorkiem pluskające się bobry. Po dwóch dniach ruszyliśmy dalej z planem przenocowania np. w Ciechocinku ale... po kolei. Obiad jedliśmy w rynku w Chełmnie. Polecam to średniowieczne miasteczko do zwiedzenia. Następnie wizyta na rynku w Toruniu i zwiedzanie najważniejszych obiektów. Z Torunia dalej i wyszło nam nagle, że jesteśmy na pielgrzymce bo najpierw Św. Lipka, przejazd obok siedziby TV Trwam & Radia Maryja (z winy GPS-u), potem kościoły w Chełmnie i Toruniu, a na końcu Licheń. Nie trzeba już jeździć do Rzymu i zwiedzać Watykanu. Ojcowie Marianie przyćmili nawet Watykan i jak w Św. Lipce można się nawrócić tak w Licheniu każdy myślący człowiek wiarę straci - bo jest to budowla, pomnik pychy i kpina z ludzi ubogich. Człowiek ciemny oczywiście poczuje tam potęgę Wszechmogącego bo będzie... taki malutki. Mój jamnik, który dotychczas spacerował (na smyczy) po wielu parkach pałacowych, należących do obiektów zabytkowych klasy ,,zero" po raz pierwszy nie został wpuszczony do parku, który zabytkiem nie jest. Zrozumiałem tam, kto tak naprawdę jest w tym kraju najbogatszy, kto najgłośniej twierdzi że jest biedny i kto tak naprawdę rządzi. Z Lichenia do Wrocławia jest niecałe 200km, a że byłem super zniesmaczony i wręcz zbulwersowany tym zbytkiem i rozrzutnością (jestem przekonany że obiekty kosztowały więcej niż stadion narodowy) wsiadłem w auto (drugie tankowanie, spalanie 4,21) i przed północą byłem pod domem. Wizytę w Licheniu polecam ludziom myślącym. Nie dajcie się zmanipulować - woda ,,Kropla Beskidu" czyli gazowana kranówa kosztuje tam 4,50 z dopiskiem, że zysk z zakupów przeznaczony jest na uwaga... rozbudowę sanktuarium. Dziękuję za cierpliwość i mam nadzieję, że nie zanudziłem.
Ostatnia aktualizacja: 27.07.2013 10:26:21
Twoje dzienniki pokładowe to bardzo fajne ilustrowane przewodniki po Polsce. Też uwielbiam takie wycieczki [papa]
Fajne zakątki naszego kraju, a co do Lichenia to byłem tam parę lat wstecz więc mogę się wyobrazić jak tam jest dziś.
Ciekawe miejsca :) [kac]
Do seba1985: Absolutnie NIE - był parkometr, pobrałem bilet włożyłem za szybę i do rynku miałem ok. 200m. Oczywiście, że sam rynek jest zamknięty dla ruchu. Ja stałem autem niedaleko ogromnego kościoła mariackiego.
Do Szkrobi: Ale tam jest chyba absolutny zakaz wjazdu A straż miejska bywa nieubłagana.
Do seba1985: Automapa doprowadziła mnie praktycznie pod rynek na płatny ale tani parking bo Torunia nie znam.
No proszę nawet Toruń się znalazł, tylko jak Ty wjechałeś w ścisłe centrum starówki [niewiem]
A właśnie, na Mazury trzeba się w końcu wybrać.
Do Szkrobi: Krajobrazy i zabytki super! Dzięki za relację.
Do hodometr: Polecam - moja najlepsza objazdówka to Polonezem dookoła Bałtyku z wizytą za kołem podbiegunowym na Lofotach. Szkoda, że wtedy nie było tego portalu.
Też mam plany na objazdówke po kraju,tylko musze wpierw wysłać żone, do Francji do centrum rozrywki Disneia bo nie chce się ze mną porywać na jazdę okólną.
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...