Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Vectra Viki 1.6
»
Wysokie obroty na zimnym silniku
Wpis w blogu auta
Opel Vectra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 7285 razy
Data wydarzenia: 20.05.2012
Wysokie obroty na zimnym silniku
Kategoria: awaria
Mam problem z moją Viki 1.6.( benzyna gaz ) A mianowicie... nieraz bo nie zawsze na zimnym silniku jak ją uruchamiam to obroty podnoszą się do 1500 1600 . Po przejechaniu dosłownie 1 km a na postoju po maksymalnie 3 minutach obroty spadają do 800 900 i tak utrzymują sie przez całą jazdę. Potem jak wyłączę silnik i po krótkim czasie uruchomię go ponownie obroty są normalne tzn. około 900 na biegu jałowym.
Silniczek krokowy jak i przepustnica została wyczyszczona bo były strasznie zabrudzone i... dalej sytuacja się powtarza. Dzisiaj z rana na 15 minut rozłączyłem akumulator i... bez zmian.
Co to może byc ??
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

U mnie w Polo po odpaleniu zimnego silnika obroty są identyczne jak przy zagrzanym silniku (ok. 900 rpm), bo ssanie pracuje do momentu, gdy silnik nie osiągnie 70*C. Z kolei w "Peżoku" na początku obroty oscylują w granicach 1200 obr/min, by po kilkudziesięciu sekundach spaść do ok. 800.
Chyba że nie chcesz od razu wymieniać tego czujnika a znasz się trochę na elektryce to miernik w rękę i sprawdzić rezystencje na czujniku
Ja na escorta też nie narzekałem, poza rdzą
Ale wracając do Vectry, to najlepiej jak wypowie sie ktoś, kto ma taka samą... i sie okaże... A można podmienić krokowca i wszystko się wyjaśni. Choć ja bym bardziej obstawiał automatyczne ssanie lub jakiś czujnik temp.
tam z czujnikiem temperatury
podającym dane do ECU.
(2pinowy)Może jest walnięty i dla tego
takie obroty.