Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Vectra Viki 1.6
»
Wysokie obroty na zimnym silniku
Wpis w blogu auta
Opel Vectra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 7290 razy
Data wydarzenia: 20.05.2012
Wysokie obroty na zimnym silniku
Kategoria: awaria
Mam problem z moją Viki 1.6.( benzyna gaz ) A mianowicie... nieraz bo nie zawsze na zimnym silniku jak ją uruchamiam to obroty podnoszą się do 1500 1600 . Po przejechaniu dosłownie 1 km a na postoju po maksymalnie 3 minutach obroty spadają do 800 900 i tak utrzymują sie przez całą jazdę. Potem jak wyłączę silnik i po krótkim czasie uruchomię go ponownie obroty są normalne tzn. około 900 na biegu jałowym.
Silniczek krokowy jak i przepustnica została wyczyszczona bo były strasznie zabrudzone i... dalej sytuacja się powtarza. Dzisiaj z rana na 15 minut rozłączyłem akumulator i... bez zmian.
Co to może byc ??
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
53
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

U mnie w Polo po odpaleniu zimnego silnika obroty są identyczne jak przy zagrzanym silniku (ok. 900 rpm), bo ssanie pracuje do momentu, gdy silnik nie osiągnie 70*C. Z kolei w "Peżoku" na początku obroty oscylują w granicach 1200 obr/min, by po kilkudziesięciu sekundach spaść do ok. 800.
Chyba że nie chcesz od razu wymieniać tego czujnika a znasz się trochę na elektryce to miernik w rękę i sprawdzić rezystencje na czujniku
Ja na escorta też nie narzekałem, poza rdzą
Ale wracając do Vectry, to najlepiej jak wypowie sie ktoś, kto ma taka samą... i sie okaże... A można podmienić krokowca i wszystko się wyjaśni. Choć ja bym bardziej obstawiał automatyczne ssanie lub jakiś czujnik temp.
tam z czujnikiem temperatury
podającym dane do ECU.
(2pinowy)Może jest walnięty i dla tego
takie obroty.