Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes Klasa E E320 CDI Elegance
»
Wymiana wentylatora chłodnicy
Wpis w blogu auta
Mercedes Klasa E
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 12660 razy
Data wydarzenia: 07.08.2013
Wymiana wentylatora chłodnicy
Kategoria: awaria
Po kilku tygodniach użytkowania samochodu w ciepły dzień wyskoczył mi błąd na zegarach "Coolant Visit Workshop", po podłączeniu pod Star Diagnosis i zrobieniu testów, okazało się że moduł wentylatora jest uszkodzony i nie reguluje pracy wentylatora w pełnym jego zakresie. Niestety w silnikach 3.2 cdi montowano zintegrowany wentylator wraz z modułem i nie można wymienić samego modułu.
Błąd wyskakiwał jedynie w dni gorące podczas jazdy w korkach.
Po przejrzeniu kilku tematów na forach internetowych postanowiłem sam wymienić wentylator. Nie była to skomplikowana operacja i każdy mechanik amator sobie z tym poradzi, cała operacja zajęła mi 1.5h.
Trzeba jedynie odkręcić 9 śrubek, zdjąć dwie spinki, odgiąć gumowy wąż u dołu wentylatora i odpiąć wtyczkę. Troszkę manipulowania i wentylator wychodzi górą bez problemu.
Po złożeniu wszystkiego, jazda próbna w korkach i błędu brak
poniżej kilka fotek
kruk_sk
Dodano: 10 lat temu
Do michal-q: tez fakt... co raz mniej jest takich aut w których można coś samemu porobić
michal-q
Dodano: 10 lat temu
Do kruk_sk: oszczędność swoją drogą, bardziej liczy się satysfakcja z samodzielnie wykonanej roboty
kruk_sk
Dodano: 10 lat temu
widzę ze masz tam tyle miejsca co ja w cordobie kawał świetnej roboty no i ile kasy zaoszczędziłeś...
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych