Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-3 Anniversary
»
Wymiana wahacza, czyszczenie przepływomierza i geometria kół
Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5058 razy
Data wydarzenia: 19.12.2013
Wymiana wahacza, czyszczenie przepływomierza i geometria kół
Kategoria: inne
Zauważyłem, że pomimo wymiany prawego wahacza, auto zaczęło mi trochę ściągać w prawo. Udałem się na stację diagnostyczną i okazało się, że lewy wahacz też domaga się wymiany. Zamówiłem i wymieniłem. Okazało się, że tuleja była już zerwana czego, co ciekawe nie widać na diagnostyce (widoczny jest tylko luz).
Przy okazji wyczyściłem także profilaktycznie przepływomierz. Miło zdziwiłem się, że był bardzo czysty. Tak czy inaczej został jeszcze "popsikany" i przedmuchany dla pewności.
Dzień później udałem się na ustawienie zbieżności. Podjechałem do warsztatu z bardzo nowoczesnym sprzętem, określanym jako geometria 3D. Ponoć to jedyny warsztat na śląsku, który ma takie cacko.
Wszystko ustawione, auto jeździ teraz prosto, a kierownica działa bardzo precyzyjnie. Wcześniej jednak był odczuwalny luz, ale dopiero teraz widzę jak duży
Przy okazji życzę Wam radosnych Świąt i udanego roku 2014 - bez przykrych niespodzianek na drodze, która oby była zawsze jak najszersza
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MarcinGP
Cześć!
Udo złamałem, na tym cholernym, pedalskim rowerze się przewróciłem. Piach był na kostce brukowej i na zakręcie tylne koło spode mnie uciekło, a ja nie zdążyłem nogi wystawić ...
6
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
odkup z ubezpieczalni
Carrot
15
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
pozostawiono mi furtkę z możliwością pozostawienia auta, więc tak zrobiłem, OLX, dwa dni i auto sprzedane
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Jeśli zależy Ci na ekonomii, prędzej szedłbym w lpg niż diesla. Koszt paliwa taki sam, a kosztownych napraw zdecydowanie mniej. Tak czy inaczej silniki diesla 2.2 to dość stara konstrukcja, ale z tego co czytałem, daje radę. Oczywiście znacznie lepiej kupić saaba z silnikiem nowszej generacji, czyli fiatowski 1,9 JTD tylko teraz nie jestem pewien czy one były w saabach I generacji (1998-2002) - chyba nie. A to z kolei jest drugie pytanie bo może lepiej będzie jak skupisz się na saabie II gen. czyli od 2002 roku wzwyż. Oczywiście cały czas piszę o 9-3.
Saaby 9-5 w wersji kombi bardzo mi się podobają, ale niewiele wiem na ich temat (sedany wydają mi się wyjatkowo brzydkie). Oglądałem 2 egzemplarze i z pewnością są to mega wygodne pojazdy, świetnie wyposażone, duże, komfortowe i szybkie, szczególnie w mocniejszych jednostkach silnikowych. Zależy czy chcesz coś większego czy mniejszego.
Jeśli chodzi o silnik benzynowy w 9-3 to wydaje mi się, że ten który akurat ja posiadam jest optymalny. Ma turbinę i 185km co daje naprawdę duży komfort podróżowania przy powiedzmy znośnym spalaniu. Do wyboru masz jeszcze 205-konną wersję aero no i 235-konnego viggena (z tym że viggen jest praktycznie nieosiągalny). Poza tym jeśli zależy Ci na mocy to zawsze możesz sobie kupić nawet najsłabszą wersję z turbo (150km) i za bodaj 600zł zmapować elektronicznie silnik do dowolnej mocniejszej jednostki.
Reasumując: Muszisz zrobić to co ja przed zakupem czyli odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:
1. Jaka klasa samochodu (9-3 czy 9-5) no i która generacja (czyli jakim budżetem dysponujesz)
2. Jakie paliwo (diesel czy sama benzyna czy z lpg) czyli ile kilometrów zamierzasz robić tym samochodem i jak bardzo zależy Ci na ekonomii jazdy (uwzględniając koszty napraw newralgicznych elementów silnika).
3. Jaka moc. Warto też pamiętać, że przy mocniejszych jednostkach typu aero inne elementy też się bardziej zużywają bo przeciążenia na zawieszeniu są już ogromne przy mojej 185-konnej wersji. To się czuje pod nogami.
Jakbyś miał jakieś pytania dot. benzynowej 9-3 to służę. Zajrzyj sobie też na forum saabklubpolska bo to skarbnica wiedzy na temat tych samochodów.
Mam pytanko, rozglądam się za Saabem 9-3 i 9-5, chciałbym któregoś zakupić, co polecasz? Jaki silnik? 2.2 Tid do czegoś się nadaję? Bo czytałem o 3.0 Tid i to porażka, także nawet go nie patrzę. Jeżeli benzyna to tylko z turbo mnie interesuję osobiście 9-5 mi się bardziej podoba, czy sedan czy combi, ale i 9-3 też ma urok i klimat Chętnie posłucham właściciela.
Wymiana wahacza 50zł (sam wahacz prawie 300zł), zbieżność 100zł. Zapomniałem dodać, że w saabie nie ma możliwości regulacji tylnych kół bo są na sztywno przytwierdzone do belki. Ewentualne odhyły mogą wynikać np. ze zużycia piast. Tak czy inaczej u mnie są w normie.
A ile koszt wymiany wahacza oraz zbieżności ?