Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta FSO Polonez Pluszak » Wymiana uszczelki zespołu wtrysku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta FSO Polonez
  • przebieg 98 940 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.6 GLi
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 6029 razy
Data wydarzenia: 13.03.2010
Wymiana uszczelki zespołu wtrysku
Kategoria: serwis
Wreszcie :) Wydmuchało uszczelkę zespołu wtryskowego :) I wychodzi tu święta prawda, iż dwa razy na tej samej uszczelce skręcać tego nie można, nawet jeśli jest dobra. Czyściłem ostatnio regulator wolnych obrotów i smarowałem go (nic się nie działo, po prostu był brudny i mnie to denerwowało że taki usyfiony), aby ułatwić sobie zadanie wymontowałem cały wtrysk z samochodu. No i złożyłem na starej uszczelce, mam więc efekty.

Auto było jezdne i normalnie dojechałem do domu. Objawy:
Bardzo głośne syczenie spod maski, słyszalne wyraźnie w kabinie. Syk ustawał po wkręceniu na obroty z czego wywnioskowałem - podciśnienie. To na początku + lekko zachwiany bieg jałowy. Jednak syk nasilał się. Wreszcie zaświecił się CHECK ENGINE, a obroty jałowe ustabilizowały się na około 1200 - wszedł w tryb awaryjny.

Z ciekawości podłączyłem poldka do laptopa: Błąd - przekroczony zakres regulacji obrotów biegu jałowego. Jasne i oczywiste.

Wymiana to 2 minuty, nie będę opisywał. Uszczelka zaznaczona strzałką na foto. Jest to uszczelka łącząca kolektor ssący z modułem wtrysku. Z rzeczy które warto wiedzieć:
1.Zespół wtryskowy przykręcony na torxy.
2.Kupić uszczelkę do 1.6 GLI Boscha a nie Abimexa, bo Abimex ma inną.
3.Po operacji zresetować adaptację komputera (nie chodzi o kasowanie błędów a o kasowanie pamięci block learn) gdyż im dłużej jechaliśmy na przedmuchanej uszczelce, tym bardziej komputer przesunie mapę wtrysku co powoduje zwiększone spalanie i dziwną pracę przez pewien czas po naprawie. Po resecie oczywiście programujemy obroty biegu jałowego.
Ostatnia aktualizacja: 14.03.2010 00:02:25
Dodano: 15 lat temu
Do kamillo1982: zasady pracy silników spalinowych nie zmieniły się, idea jest taka sama. A i układy wtryskowe przechodzą tylko kosmetykę związaną z chorymi wymaganiami ochrony środowiska, czyli kolejne normy EURO. A celem tego dziennika jest uświadomienie co poniektórym, iż takie proste naprawy jak uszczelka pod głowicą można zrobić samemu i nie ma się czego bać. A do pisania motywuję mnie kilka osób które oddają właśnie poldki i inne proste auta do mechaników i płacą krocie za pierdółki. Mało tego, większość bierze chore pieniądze, a jednocześnie odstawia fuszerkę "bo to tylko polonez", a potem mamy opinię że jest to awaryjny samochód i nie jest nic wart.
Dodano: 15 lat temu
ciagle to samo tylko wiecej rozkrecania i sciagania plastikow :-p
Dodano: 15 lat temu
Wszystko ładnie pięknie opisane,uszczelka pod głowicą i wskazówki i tu uszczelka wtrysku,tak wszystko ok tylko jak by to było opisane na przykładzie jakiegoś auta z teraźniejszej epoki to może i komuś by się przydało.A takie auto naprawiało się samemu 10-20 lat temu,przy współczesnych autach tak łatwo nie jest....
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
36 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl