Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta FSO Polonez Pluszak
»
Wymiana uszczelki zespołu wtrysku
Wpis w blogu auta
FSO Polonez
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 6029 razy
Data wydarzenia: 13.03.2010
Wymiana uszczelki zespołu wtrysku
Kategoria: serwis
Auto było jezdne i normalnie dojechałem do domu. Objawy:
Bardzo głośne syczenie spod maski, słyszalne wyraźnie w kabinie. Syk ustawał po wkręceniu na obroty z czego wywnioskowałem - podciśnienie. To na początku + lekko zachwiany bieg jałowy. Jednak syk nasilał się. Wreszcie zaświecił się CHECK ENGINE, a obroty jałowe ustabilizowały się na około 1200 - wszedł w tryb awaryjny.
Z ciekawości podłączyłem poldka do laptopa: Błąd - przekroczony zakres regulacji obrotów biegu jałowego. Jasne i oczywiste.
Wymiana to 2 minuty, nie będę opisywał. Uszczelka zaznaczona strzałką na foto. Jest to uszczelka łącząca kolektor ssący z modułem wtrysku. Z rzeczy które warto wiedzieć:
1.Zespół wtryskowy przykręcony na torxy.
2.Kupić uszczelkę do 1.6 GLI Boscha a nie Abimexa, bo Abimex ma inną.
3.Po operacji zresetować adaptację komputera (nie chodzi o kasowanie błędów a o kasowanie pamięci block learn) gdyż im dłużej jechaliśmy na przedmuchanej uszczelce, tym bardziej komputer przesunie mapę wtrysku co powoduje zwiększone spalanie i dziwną pracę przez pewien czas po naprawie. Po resecie oczywiście programujemy obroty biegu jałowego.
Ostatnia aktualizacja: 14.03.2010 00:02:25
misiek_staszic
Dodano: 15 lat temu
Do kamillo1982: zasady pracy silników spalinowych nie zmieniły się, idea jest taka sama. A i układy wtryskowe przechodzą tylko kosmetykę związaną z chorymi wymaganiami ochrony środowiska, czyli kolejne normy EURO. A celem tego dziennika jest uświadomienie co poniektórym, iż takie proste naprawy jak uszczelka pod głowicą można zrobić samemu i nie ma się czego bać. A do pisania motywuję mnie kilka osób które oddają właśnie poldki i inne proste auta do mechaników i płacą krocie za pierdółki. Mało tego, większość bierze chore pieniądze, a jednocześnie odstawia fuszerkę "bo to tylko polonez", a potem mamy opinię że jest to awaryjny samochód i nie jest nic wart.
MiLyMaG
Dodano: 15 lat temu
ciagle to samo tylko wiecej rozkrecania i sciagania plastikow :-p
kamillo1982
Dodano: 15 lat temu
Wszystko ładnie pięknie opisane,uszczelka pod głowicą i wskazówki i tu uszczelka wtrysku,tak wszystko ok tylko jak by to było opisane na przykładzie jakiegoś auta z teraźniejszej epoki to może i komuś by się przydało.A takie auto naprawiało się samemu 10-20 lat temu,przy współczesnych autach tak łatwo nie jest....
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
36
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
