Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan Primera Złota P12 » Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan Primera
  • przebieg 85 000 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.8 i 16V
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5936 razy
Data wydarzenia: 29.10.2015
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód
Kategoria: serwis
Zgodnie z tym co obiecałem diagnoście - zresztą i tak było to w planie - zająłem się przednimi hamulcami w Primerze.Zakupiłem klocki TRW, miałem przetaczać tarcze ale wypatrzyłem w necie tarcze ATE zużyte raptem 0,2mm w świetnym stanie. Dałem 100 zł i jestem ogromnie zadowolony z zakupu :) No cóż po odkręceniu zacisków okazało się, ze klocki z prawej strony stoją dęba w zacisku - wybijałem je młotkiem . Z lewej strony też ciężkawo ale udało się wyjąć je bez użycia ciężkiego sprzętu. Jarzma i zaciski zostały porządnie oczyszczone a blaszki prowadzące klocki wypolerowane papierkiem wodnym w celu uzyskania pierwotnego blaski i ślizgu. Tam gdzie potrzeba użyłem specjalnego do tego ceru samu Boscha a dodatkowo uchyliłem gumowe osłony tłoczków i zapodałem specjalnej pasty na ich powierzchnie. Boschem przesmarowałem również prowadnice zacisku ale były w idealnym stanie i fabryczny smar był w dobrej formie. Przed założeniem tarcz oczyściłem jak najlepiej potrafiłem piastę, by zminimalizować ryzyko bicia . Nowe klocki TRW weszły jak w masełko. Teraz trochę o starych częściach. Tarcze oryginalne fabryczne zużyte 1mm czyli na dobrą sprawę drugie tyle było przed nimi. Nówka sztuka ma 28mm , graniczne zużycie to 26mm i tego się trzymajmy. Niestety poprzednia użytkowniczka tego samochodu, mało go używała i miała lekką nogę co sprawiło, ze klocki ustały i jedna tarcza wygląda jak wygląda. Klocki fabryczne Lucas Jurid po lewej stronie zużyte w połowie ,po prawej rdza z tarczy zjadła je praktycznie do zera. Dobra rada jest taka, żeby czasami użyć hamulca mocnej, depnąć z dużej prędkości, żeby to wszystko pracowało i tarcza się oczyszczała. Trzeba pamiętać o delikatnym eksploatowaniu nowych klocków przez 200-300km, dać im się dopasować do tarczy. Pedał hamulca stał bardziej wyczuwalny i hamowanie jest jakby to powiedzieć płynniejsze. Nie wiem jak to opisać ale hamuje się o niebo lepiej.
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2015 22:13:47
Dodano: 10 lat temu
Korzystna transakcja [up] Mi dla odmiany w Celinie się zapiekły po dłuższym postoju i z uwagi na to, że nie zauważyłem to dziś je "zagotowałem"... :-(
Dodano: 10 lat temu
Bezpieczeństwo Przede wszystkim
Dodano: 10 lat temu
Przy takiej ilości kilometrów to nic dziwnego.
:)
POZDRAWIAM
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl