Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Goferatti
»
Wymiana przewodów hamulcowych i trochę problemów...
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 14409 razy
Data wydarzenia: 27.05.2011
Wymiana przewodów hamulcowych i trochę problemów...
Kategoria: awaria
Myślałem, że dużo kłopotów narobi wyginanie tej 3,5 metrowej rurki miedzianej, ale poszło zaskakująco dobrze i łatwo
Kłopoty zaczęły się, gdy ukręciły się odpowietrzniki w cylinderkach... Odkręciłem całą piastę, żeby mieć lepszy dostep i próbowałem rozwiercić, wydłubać resztki starego odpowietrznika, lecz nic z tego... Szybko zdecydowałem, że najlepszym wyjściem będzie zakup nowych cylinderków - nie są drogie, a będę mial pewność przy odpowietrzeniu i następnych ewentualnych naprawach.
Pierwsza próba wymontowania starych cylinderków skończyła się fiaskiem, śruby z prawej strony wyrobione, z lewej ja wyrobiłem(strasznie miękkie były) ;P. Znów szybka decyzja i kolejny raz wiertarko-wkrętarka w ruch, wiertła od najmniejszego do największego.
Pierwszy cylinderek zacząłem rozwiercać od strony bębna i kiepsko szło, jeden akumulator we wkrętarce rozładowany.
Zabrałem się więc od strony śrub, może będzie łatwiej i po kilkunastu minutach... w końcu się udało! :D
Drugą stronę zacząłem od razu od strony bębna i to był strzał w 10 - poszło dość szybko, kilkanaście minut walki z różnej wielkości wiertłami i zadziałało
Następny problem powstał przy próbie odkręcenia sztywnego przewodu od starego cylinderka, no cóż.
- jak już wybieram się do sklepu to od razu może kupię taki 50cm i będzie spokój? Tak też zrobiłem.
Wziąłem jeden z cylinderków oraz owy przewód i pojechałem do sklepu.
Do cylinderków i kawałka przewodu miedzianego doszedł, co jest chyba oczywiste - płyn hamulcowy(1 litr, DOT 4, firmy K2)
Montaż odbył się już bez kłopotów, cylinderki przykręcone, przewód okazał się trochę za krótki. Sprawdziłem później w programie i ma mieć 60, a nie 50cm, no cóż... ważne, że udało się zamontować, jak przegnije czy pęknie, zmieni się na właściwy
Na drugi dzień poprosiłem kolegę, aby przyjechał i pomógł mi odpowietrzyć układ hamulcowy, co też uczyniliśmy.
Jako, że w VW golfach II z bębnami z tyłu hamulce z pompą są połączone na krzyż, czyli prawy tył, z lewym przodem, lewy tył z prawym przodem - tak też należy odpowietrzać, pilnując poziomu płynu w zbiorniczku
Obyło się bez problemów, jako że dość niedawno były wymieniane przewody z przodu, to odpowietrzniki nie zdążyły skorodować i odkręciły się bez problemów.
Oficjalnie temat tylnych przewodów zamknięty, została do zrobienia tuleja wahacza i uszczelniacze zaworowe - te drugie będę wymieniał raczej po I sesji egzaminacyjnej w szkole, czyli po tym weekendzie. Postaram się zrobić z tego fotorelację
Z tuleją to samo, ale przed wymianą pojadę w końcu dokończyć ten przegląd...
Swoją drogą 26 maja minęła 2 rocznica, gdy w posiadaniu mam Goferattiego, myślę żeby zrobić jakieś podsumowanie w postaci dziennika pokładowego. Koszty i rodzaje napraw, paliwa itp...
Zobaczy się jeszcze
Ostatnia aktualizacja: 01.06.2011 17:39:10
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Zwłaszcza układ hamulcowy w starszych autach jest strasznie złośliwy, nigdy nie wiadomo co się ukręci i co będzie trzeba dodatkowo kupić i zmienić...