Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Persil » Wymiana płynu wspomagania kierownicy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Persil
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 8935 razy
Data wydarzenia: 07.02.2012
Wymiana płynu wspomagania kierownicy
Kategoria: inne
Wymieniłem płyn od wspomagania ponieważ zaworki na pompie mi brzęczały ...
Na początku było łatwo , znalazłem schemat przekładni kierowniczej i zaczęła się praca u kolegi na garażu.
Jak to początki zawsze z górki to zdjąć to rozkręcić.
Wszystko elegancko szło olej stary został spuszczony , o dziwo nie wyglądał źle jak na 12 letnie auto , no możliwe ze ktoś już to robił w tych Włoszech :)
Po skręceniu spowrotem wężyków z których spuszczaliśmy olej czas było wlać nowy .
Super pięknie wchodzi , tylko to odpowietrzanie trwało 3 h i nadal były bąbelki ,niestety człowiek młody i nie doświadczony jeszcze kręcił ta kierownicą "tam i nazot"
Uratował nas internet ze to tylko kilka razy trzeba i zostawić ze reszta sama sie zrobi podczas eksploatacji , tylko trzeba monitorować i w razie czego dolać troszkę jak zajdzie taka potrzeba .
Człowiek sie naklną namęczył a to taka prosta sprawa była , ale przynajmniej zapamięta na całe życie jak to poprawnie zrobić przynajmniej w tym aucie :)
Olej został kupiony w Niemcach o taki

Co prawda to auta wchodzi 1,2 dm3 ale zawsze sei przyda na czarną godzinę .
Dodano: 12 lat temu
U mnie poprawiło przed wymiana męczyła sie troche pompa , mechanik stweirdził zaphane zaworki , i poradził pierw płyn a jak nie pomoże to regeneracja pompy , wdl mnie warto wymienic bo koszt mały a zawsze mniejsze ryzyko ze przekładnia szczeli czy pompa
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: Czyli producent nie określa interwału, to samo SAAB i bmw przeszukałem serwisówki(te dla ASO), reszta do sprawdzenia. A "tylko" however nie zaszkodzi tego robić. No i lux. Będzie okazja to wymienię ten CHF 11S z ciekawości czy coś to zmieni.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Chrysler Group does not list a change interval for most power steering systems. However, some systems require services when the vehicle is operated under extreme driving conditions. For example, for 1998–2004 Chrysler Concorde, Chrysler LHS, Chrysler 300M, Dodge Intrepid and Eagle Vision (LH Body) severe service applications (see Owner’s Manual), replace the power steering fluid every 60,000 miles. Use Mopar Power Steering Fluid +4, Part No. 05166226AA meeting MS-9602. "
Dodano: 12 lat temu
Chrysler Group does not list a change interval for most power steering systems. However, some systems require services when the vehicle is operated under extreme driving conditions. For example, for 1998
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Dziś mi się nie chce ale jutro poszukam bo wydaje mi się, że w instrukcji serwisowej( czytaj dla ASO nie dla użytkowników)było też o wymianie płynu/oleju* w układzie wspomagania.
* jak kto woli [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: tak byłoby logicznie, ale obstawiam, że nie ma takiego zapisu w serwisówce czy instrukcji. Nie spotkałem się jeszcze z takim wpisem przez SAABa, chryslera, Jeepa, merca, bmw, fiata.
Samo poprawienie funkcjonowania układu przez wymianę samego płynu jest ciekawe, rozważam taką zabawę tylko dla samego sprawdzenia czy temu tu pomoże. Drogo to nie wygląda.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Nie chce mi się teraz szukać, ale skoro po pięciu latach olej należy wymienić to chyba nie ma większego znaczenia czy jest w ASB , w układzie wspomagania czy stoi w garażu w pojemniku?
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: Czyli jest w układzie wspomagania kierownicy opisane jako do regularnej wymiany czy "raczej jest do wymiany"?
Dodano: 12 lat temu
Do Persil: Wyluzuj troszkę zawsze jest czas na żarty [zlosnik], a żeby znów nie było OT[zlosnik] liqui moly robi dobrej jakości "płyny" pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Dla przykładu olej mopar atf4+ do automatycznych skrzyń biegów i układów wspomagania wymiana wg instrukcji serwisowowej Chrysler300M - wymiana co 45-60 tys. km lub co 60 miesięcy. Więc jeśli po pięciu latach użytkowania bez względu na przebieg należy wymienić go w ASB to raczej w układzie wspomagania też traci swoje właściwości.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Moze powiem tak , po rozmowie z moim ojcem on nigdy nie wymieniał płynu hamulcowego , wspomagania , skrzyni i auta jeździły u niego i nadal żyje , ja jednak jestem zdania ze jak kupie auto to jednak warto bo nie wiadomo co kto robił tym wozidełkiem kiedyś a tak drogo to nie wychodzi
A panów DaViNci,łysy1233 prosze o nie robienie OFF-topic , bo to nie czas i miejsce na pisanie takich głupot
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: śmiało, podaj interwały dla jakichś marek. to nie olej... to płyn hydrauliczny.
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233:
" alt=""/>
Dodano: 12 lat temu
Do DaViNci: Z kretem...[panna]
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: olej do wspomagania ma tak samo jak wiele innych "płynów" określoną żywotność i trzeba go co jakiś czas wymieniać [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Z domestosem? [rotfl]
Dodano: 12 lat temu
Człowiek uczy się całe życie. [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
Do Persil: a to ciekawostka. nigdy z żadnym wspomaganiem nie miałem nic nie halo to i nie ćwiczyłem takich sztuk w praktyce. wychodzi, że jednak ten płyn wymienia się.
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski:został wymieniony z powodu chałasujacej pampy a dokladnie zaworki na pompie przytkały sie , a po wymianie wszystko jest prawidłowo , wiec wymiana spelnila oczekiwany efekt
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: [rotfl] ja może się przejdę dziś w wymienione miejsce
Dodano: 12 lat temu
Do Persil: tylko się nie stresuj bo my żartujemy
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: płyn dostałem , był wcześniej stosowany w innym aucie i działa wszystko
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: z szkoły średniej mi on został :P
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Gdyby szedł na kloca, to miał by DomestosWCcleaner...

" alt=""/>
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Może i tak... Gdyby szedł się ogolić, to by miał nich-Gillette...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Może kolega miał pranie robione ?
Dodano: 12 lat temu
Serwisówka mówi cokolwiek o interwałach wymian? Chyba nie ma zaleceń co do wieku czy przebiegu wymian płynu wspomagania.
Dodano: 12 lat temu
Skąd wziąłeś pomysł na nick?
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: no o to pytam

Do Persil: no a jaki był sens kupowania dwóch różnych płynów, zawsze jest ryzyko że mogą się odseparować, skoro już kupowałeś to trzeba było dwa takie same kupić
Dodano: 12 lat temu
Do debrek3: oby dwa sa do ukl kierowniczego itp ino ten niebieski jest normalny a ten zółty z możliwością mieszania z każdym rodzajem płynu używanego do tego celu , przykladowo pisze na niebieskim ATF III a na zółtym ATF II/III , czyli mozna go mieszać z D2 i D3
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl