Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Stilo MultiWagon W.O.L.F
»
Wymiana piasty tylniej
Wpis w blogu auta
Fiat Stilo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 12382 razy
Data wydarzenia: 14.08.2011
Wymiana piasty tylniej
Kategoria: serwis
Jako że nigdzie nie mogłem znaleźć dobrej piasty w rozsądnej kwocie, trafiłem na stronę www.rufus.pl i tam zakupiłem komplet SNR ( na pierwszy montaż ) o numerze R.158.56. Wspomnieć należy że zestaw ten montowany jest TYLKO w MultiWagonach w latach 2003-2004, dalsze roczniki to zestaw XTGB 41556 SNR ( co ciekawe tańszy ).
Wymiana stosunkowo prosta. Luzujemy solidnym kluczem nakrętkę centralną kluczem nasadkowym o rozmiarze 32, następnie ściągamy koło, odkręcamy zacisk i jarzmo hamulcowe, demontujemy tarczę hamulcową. Odkręcamy całkowicie nakrętkę centralną, następnie wyjmujemy całą piastę ( powinna wyjść bez kłopotu ). Na pieście znajdziemy dwie podkładki jedna na samym końcu łącząca piastę ze zwrotnicą ( można ją przeoczyć gdyż lubi się zardzewieć wraz ze zwrotnicą tworząc jedną całość, druga tuż za nakrętką centrującą. Obydwie te podkładki mają na celu ściśnięcie łożyska.
Wszystkie te części należy oczyścić szczotką drucianą, przesmarować płynnym smarem przed nałożeniem nowej piasty, warto zaopatrzyć się również w przyrząd do wkręcania tłoczków, jak wiemy z tyłu tłoczki chowa się ruchem obrotowym, tutaj też przesmarowanie ( najlepiej smarem do tłoczków ) powinno zabezpieczyć hamulce przed przegrzewaniem.
Polecam również zajrzeć do prowadnic i sprawdzić czystość pod gumowymi osłonkami.
Praca bardzo fajna i prosta, w przeciwieństwie do wymiany łożyska z przodu, o czym w następnym wątku
Ostatnia aktualizacja: 14.08.2011 15:20:17
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Warto dodać, że nową piastę zakręca się z określonym momentem (w wersji 3D moment ten wynosi 250Nm, tutaj będzie pewnie podobnie). Po zakręceniu warto zabezpieczyć śrubę pobijakiem w wyznaczonych miejscach
Pozdrawiam
Pozdrawiam