Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Saab 9-3 SC Vector JetBlack » Wymiana Paska Rozrządu po 120.000 km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Saab 9-3
  • przebieg 122 788 km
  • rocznik 2007
  • silnik 1.9 TiDS
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 12010 razy
Data wydarzenia: 20.04.2012
Wymiana Paska Rozrządu po 120.000 km
Kategoria: serwis
Po 4 latach i 9 miesiącach przekroczyłem 122tyś km. Nadszedł czas na wymianę paska rozrządu i towarzyszących jemu części. Przez ten cały prawie pięcioletni okres przeglądy robiłem w ASO i nie było to kosztowo tak źle i wyniosło łącznie z robocizną i materiałami ok 7tyś zł. Więc telefon o koszt usługi. Siedziałem już w Saabie i miałem ruszać spod domu i dobrze że nie ruszyłem. Zaniemówiłem a opadnięta szczęka leżała jeszcze na dywaniku kierowcy jeszcze przez parę minut. Ile: 1800-1900 zł za wymianę kompletu z pompą wodną!!!. Pozostawię to bez komentarza. Więc pozostało szukać alternatyw. Internet i zamówienie w sklepie i przy okazji warsztacie w Lublinie i przyszedł zestaw z dodatkowo zamówionym paskiem wieloklinowym. Pompa wody GRAF, Pasek rozrządu i pasek wieloklinowy DAYCO, rolka i napinacz RUVILLE. Całość z kosztami przesyłki 554zł. Teraz należało poszukać wykonawcy. Wybór padł na Stargard Szczeciński (ok 30km od domu). Zaprzyjaźniony kolega mojego teścia wykonał usługę w ok. 3,5h za 200zł w swoim warsztacie. Został mi 1tyś na paliwo na jakieś 5 tygodni. Z ciekawostek w zeszłym roku na przeglądzie w ASO (przy przebiegu ok 96tyskm) na moje pytanie o wymianę paska: można jeździć do 150tyśkm, w tym roku jak zadzwoniłem: 120tyśkm bo podobno GM zmienił wytyczne bo paski nie wytrzymywały tych 150tyś. Druga ciekawostka. Fabrycznie zamontowany pasek i pompa wodna oznaczona logiem LANCIA, napinacz jakiś Made in Japan, Rolka SKF, pasek wieloklinowy Contitech. Sądząc po wyglądzie starych części pewnie jeszcze by trochę wytrzymały, ale po co kusić. Teraz za jakieś 3tyś km czeka mnie mały przeglądzik z wymianą oleju, filtrów itp. i dalej jeździć. No i oczywiście spóźnione wiosenne SPA regenerujące z zewnątrz, bo jak dotąd nie było czasu na porządne mycie i woskowanie. W końcu będzie możliwość zrobienia nowych zdjęć.
Dodano: 12 lat temu
Mnie wymiana rozrządu w Astrze w ASO wyniosła tylko 400pln więcej niż w pierwszym lepszym garażu. Mam fakturę i gwarancję na 2lata.
Dodano: 12 lat temu
Co prawda widziałem takie silniki z przebiegami grubo ponad 160tyś km, i jakoś te paski w nich jeszcze się trzymały... Bardzo dobrze że nie czekałeś i zmieniłeś [up]
Dodano: 12 lat temu
Do bushido8:
Fakturę na robociznę dostałem. To nie jest garażowy mechanik tylko warsztat od lat, trzy stanowiska i parę samochodów się przewinęło.
Dodano: 12 lat temu
Do bugipitbull:
Nie do końca to wychodzi 300zł/godz pracy po prostu oni mają marzę na części z logo firmowym. Serwisuję i robię przeglądy co roku u nich i nie wychodzi tak źle. Za przegląd coroczny z wymianą wszystkich filtrów (powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, paliwa) wymianę oleju (syntetyk 5w30 4,5litra) płacę ok. 750zł. Na fakturze te 4,5 litra oleju akurat ostatnio był CastrolEdge wyniosło 210zł a w sklepie jakieś 180 bo bańki są 4 litrowe i litr trzeba dokupić. Ale w tym przypadku to przegięli z ceną. Ale na przegląd na początku czerwca pojadę do nich.
Dodano: 12 lat temu
Do bushido8:
Też tak myślę że następna wymiana będzie za jakieś 60kkm może 80kkm. Co do kosztów części to serwis dokłada jakieś 100% marży za to, że ta część jest w opakowaniu z logo GM. I stąd te ceny. Miałem przypadek przy wymianie żarnika ksenonu. Standardowy D2S Philipsa z naklejką GM z nr katalogowym i koszt w serwisie 320zł. A kupić normalnie go można za połowę ceny. A co do mechanika to nie był jakiś Pan Kazio czy Zdzisiu od starych polonezów i W123. Naprawdę mogę polecić. W rodzinie w Stargardzie jeżdżą 3 samochody które u niego były i są serwisowane i naprawiane od kilkunastu lat.
Dodano: 12 lat temu
Do wiesuaf: [up] [papa]
Dodano: 12 lat temu
Ach te serwisy , mają cos z głową 300zł za roboczo/h , ale my jesteśmy kreatywni ;) jak pokombinujesz , tysiak zostaje w kieszeni Bravo :) ....szerokości
Dodano: 12 lat temu
Oby długo i bezawaryjnie śmigał z drugiej strony za wymianę w ASO te 1800 zł może jeszcze jakiś rabat by dali to wcale nie jest jakaś kosmiczna cena , i najważniejsze dają gwarancje na wymianę i fakturę niekiedy nie warto oszczędzać na częściach i wymianie rozrządu bo można się nieprzyjemnie przejechać jak się wymieni u jakichś "domowych mechaników" i coś się stanie to wątpię że osoba pokryje koszty naprawy silnika .
Dodano: 12 lat temu
Do Serwises: oj wątpię że na 120 tys spokój ja bym nie ryzykował tak długo max 80 tyś na tych częściach .
Dodano: 12 lat temu
I już będziesz miał spokój na następne 120 tys.:)
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: Wręcz najważniejsza :D
Dodano: 12 lat temu
rozrząd ważna rzecz[up] ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl