Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Escort z końca XX wieku
»
Wymiana parownika LPG i hece ze spalaniem
Wpis w blogu auta
Ford Escort
Dodano: 16 lat temu
Blog odwiedzono 1249 razy
Data wydarzenia: 07.04.2009
Wymiana parownika LPG i hece ze spalaniem
Kategoria: zmiany w aucie
Poza tym, że gasł silnik na wolnych obrotach (co jest w końcu dość normalne, jeżeli nie dzieje się zbyt często), to gdy pochodził dłużej (kilkadziesiąt sekund) na wolnych obrotach (np. podczas czekania na czerwonym świetle) i dodałem gazu...zaczynał się dusić.
Trwało to zwykle kilkanaście sekund - niby krótko, ale wystarczająco długo aby denerwować kierowcę, który stał bezpośrednio za mną.
Po założeniu nowego parownika (Tomassetto, 280pln) objawy ustąpiły jak ręką odjął. Samochód niestety zaczął palić średnio 2x więcej. Gazownik powiedział, że to normalne i trzeba wyjeździć 1000km przed regulacją.
Po przejechanych 600 km miałem serdecznie dość spalania 15-17 litrów LPG. Pojechałem do regulacji. Okazało się, że układ sterujący jest tak nieznanej marki, że nie można się do niego wpiąć żadnym ze standardowych programów.
Sprawdziłem komplet posiadanych dokumentów - żadnej wzmianki o układzie sterującym. Byłem nawet w zakładzie, gdzie 7 lat temu instalacja była zakładana. Niestety jak wymieniali komputery to zaorali wszystkie dane posiadane wcześniej łącznie z bazą klientów oraz nieszczęsnym programem do mojego układu sterującego.
Nie miałem już chęci drążyć tego tematu - założono mi regulację ręczną (register) i mogę się cieszyć normalnym spalaniem LPG.
jarni
Dodano: 16 lat temu
To zdarzenie miało miejsce w kwietniu 2009. Wtedy jeszcze miałem spore rezerwy odnośnie LPG

Dodano: 16 lat temu
Powiem Ci, że masz nerwy do tego gazu. Ja na Twoim miejscu już dwa razy sprzedałbym najpierw elpegie a potem a potem auto i kupił diesla mając wszystkie problemy głęboko
A co do regulacji ręcznej to też śmieszna sprawa. Sam w Audi taką posiadam i wiem, że jak masz niechcący zwaloną sondę lambdę to masz objawy właśnie gaśnięcia na niskich obrotach duszenia i innych pierdół. Wyregulujesz regulacją że jest okej i nie gaśnie to zacznie pochłaniać 300% normy paliwa. Niech więc wszyscy wielbią wielkich twórców napędzania samochodów pierdzeniem
jarni
Dodano: 16 lat temu
Ręczna regulacja polega na odkręceniu/dokręceniu śruby np. o pół obrotu i obserwowaniu jak zachowuje się silnik i jak kształtuje się spalanie
ArturS
Dodano: 16 lat temu
Ręczna regulacja to tylko dla znawców
Ale że zaglądasz pod maskę więcej razy niż 10 polaków razem wziętych to luzik
Trzeba się wprawić w tajniki regulacji
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
