Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 307 Peżocica » Wymiana oleju - nadszedł ten czas







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 307
  • przebieg 264 000 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2009
  • silnik 2.0 HDi 8V
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1060 razy
Data wydarzenia: 11.06.2014
Wymiana oleju - nadszedł ten czas
Kategoria: serwis
Ostatnie 20000 km, przejechałem w całkiem krótkim czasie (od listopada, więc czas pomyśleć o wymianie oleju.
Postanowiłem dodać ten wpis, ponieważ zawsze lany był do niego półsyntetyk Total 10W40, raz Castrol, również 10W40. Tylko jeden raz za moich czasów zalany był full syntetykiem, tuż po zakupie. W serwisie podczas ostatniej wymiany oleju zapytałem pana doradcę o to czy zmiana na syntetyczny nie wpłynie źle na silnik i na odwrót, czy będzie lepiej (zapewne byłoby), odpowiedział, że do takiego auta z dużym przebiegiem nie warto inwestować w syntetyk, więc zalano Total 10W40 (co dziwne powiedział mi, ze nawet 508, które są już po gwarancji zalewają półsyntetykiem - o zgrozo!!)
Prawdę mówiąc moja trzysta siódma nie pije oleju, nie gubi go i w ogóle jest sucha, więc chciałbym was zapytać czy warto zainwestować w olej syntetyczny i jakie polecacie.? :)
Dodano: 10 lat temu
20 tys i to jeszcze na pół syntetyku w dieslu to wg. mnie nie jest najlepszy pomysł. Ja tam zmieniam co 10 tys. i to pomimo stosowania oleju syntetycznego.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: jeśli tylko ktoś ma taki kaprys to czemu nie . Tyle że ten olej zalecany jest do aut gdzie krótko mówiąc "liczy się" moc.
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: To może od razu zalać Millers'em CFS 5w40 ? :)
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: Właśnie myślałem o motulu, dzięki za podpowiedzi :D
Dodano: 10 lat temu
Powiedz temu panu mechanikowi żeby się w łeb puknął. Rób płukankę i lej syntetyk. Tylko kup prawdziwy syntetyk [liqui moly, motul, valvoline] z grupy IV a nie jakiś hydrokrakowany[castrol, shell, mobil]. Ja obecnie klekotem śmigam na motul 8100, drogi ale warty swojej ceny.
Dodano: 10 lat temu
Olej syntetyczny bądź przynajmniej w technologii syntetycznej zapewnia najmniejsze zużycie silnika podczas zimnych startów oraz zapewnia stabilny film olejowy podczas pracy turbosprężarki. Z tych powodów warto lać "syntetyka". W chwili obecnej najkorzystniej zalać silnik olejem Shell Helix Ultra 5w40 - oferuje najwięcej w niskiej cenie. Najlepsze są oleje na bazie estrów, bo mają najmocniejszy film olejowy.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl