Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Bora "Bora Bora Airlines"
»
wymiana oleju na... ;)
Wpis w blogu auta
Volkswagen Bora
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2164 razy
Data wydarzenia: 02.12.2010
wymiana oleju na... ;)
Kategoria: serwis
długo zastanawiałem się nad tym jakie oleum zalać teraz
jako, że przez ten rok miał Castrol Magnatec 10W40 i wszystko było w porządku (bez dolewki, mimo że nie miał zalanego na fulla tylko niecałą połowę zagięcia) to zdecydowałem się zalać go teraz syntetykiem Castrol Magnatec 5W40...
poczytałem trochę po necie, popytałem i wyrobiłem sobie własne zdanie na temat zmian oleju...
wszyscy pewnie znają ogólne "zasady" zalewania olejami syntetycznymi do 100-150kkm, powyżej to półsyntetyk, a przy 300kkm to już mineralny, co dla mnie jest bzdurą i może było stosowane w starych konstrukcjach i niektórzy nie zauważyli, że świat i konstrukcje silników poszedł trochę do przodu...
w serwisie VW usłyszałem, że mój silnik do końca powinien jeździć na syntetyku i mam zamiar mu to zapewnić
jako, że nikt nie jest nieomylny, ja również prorokiem nie jestem (choć niektórzy mają o tym inne zdanie
będę Was informował na bieżąco co się dzieje z samochodem w tym temacie
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

W Twoim przypadku Wigash myślę, że jeszcze nie jest za późno na powrót na syntetyk (o ile taki był wcześniej lany), tym bardziej, że masz przebieg ponad 100kkm mniejszy o mojego
Daj znać, czy po miesiącu jazdy na nowym oleju chodzi tak samo
a co do mojego przebiegu to na razie tylko tyle bo praca na miejscu była, ale teraz zapowiada się chyba trochę więcej
No. To tyle w temacie.
jakbym miał taki samochodzik jak Ty to też bym lał pełen syntetyk i szukał najlepszego, ale nie wykluczone, że będę musiał z powrotem półsyntetyk lać, więc nie ma co szaleć na razie
co do opinii o olejach to najgorszą opinię ma chyba Lotos, a znam poczciwego poldka'99, który od nowości jeździ na Lotosie syntetyku i przy 170tys (w tym 160tys na gazie, łącznie z odpalaniem, bo benzyny już ładne parę lat nie widział) silniczek chodzi jak ta lala, nie bierze oleju w ogóle, a kolor i konsystencja oleju przy zlewaniu jest taka sama jak nowego :D...czary mary jakieś
VW do 1,9 TDI na pompie rotacyjnej przewidział specyfikację VW 505.00 i to właśnie spełnia Catsrol Magnatec 5W40, więc nie widzę problemu
Visitor1230, mógłbyś się podzielić również spostrzeżeniami, i wyjaśnić dlaczego: "...castrola szczerze mowiac do siebie nie wlalbym." ?
W pelni sie z tym zgadzam. Takie obiegowe zasady stworzyli mechanicy starej daty. A mialo to miejsce bytu 20 lat temu, gdy na naszych drogach krolowaly poldki, kredensy, kaszlaki,jedynie slusznie ideologicznie dwusowy oraz cala reszta motoryzacji z zaprzyjaznionego bloku wschodniego. Stosowanie syntetyka lub nie ma kardynalne znaczenie jezeli chodzi o zuzycie silnika. Jezeli chodzi o same opory jakie stawia olej w przypadku nagrzanego silnika to nie ma to wiekszego znaczenia. W czasie mrozow juz tak. 10W40 przy wychlodzonym silniku to mniej wiecej mowiac kitowata sybstancja. 5W albo 0W jest o wiele bardziej plynny. Ulatwia rozruch, predzej zaczyna smarowac wszelkie elementy. Zwroc uwage jeszcze na to ze pelne syntetyki robi tak naprawde niewielu producentow. A castrola szczerze mowiac do siebie nie wlalbym. Napis "technologia syntetyczna" na butelce nie oznacza to ze jest to olej syntetyczny a tzw. hydroaktywny. To takie poprawione mineraly. Sprawdz norme VW dla oleju jaki masz wlac. oznaczeniea te to np 503 00. Sprawdz co masz w ksiazce i taki wlej.