Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Cinquecento Cientek
»
Wymiana łańcucha rozrządu, zębatek i uszczelek.
Wpis w blogu auta
Fiat Cinquecento
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 26641 razy
Data wydarzenia: 25.01.2011
Wymiana łańcucha rozrządu, zębatek i uszczelek.
Kategoria: zmiany w aucie
Ostatnio te dzwonienie jakoś tak mi nie dawało spokoju, mechanik mi powiedział że to pewnie rozrząd, na necie pisali to samo, no to zajechałem po nowy komplet do wymiany - 65zł.
A że postanowiłem być fajny, to wymieniłem go sam.
Znalazłem świetną instrukcję dot. wymiany łańcucha rozrządu, napisana w sposób prosty, dużo zdjęć - no z taką instrukcją to tego nie można spierdolić.
Link: http://www.speedyshare.com/files/26490877/cc_700_rozrz_d.pdf
No to zabieramy się do wymiany, na pierwszy ogień: zderzak - i już pierwszy problem. Mianowicie żeby zdjąć zderzak, trzeba odkręcić dwie śruby u góry przy samej krawędzi maski, a cztery następne: za nadkolami. I z tymi nieszczęsnymi nadkolami był problem, bo dwie śruby po prostu nie dały się odkręcić – kręciły się w miejscu. Więc nadkola nie odkręcę, a do śrub dostałem się siła, odginając nieco nadkole i leżąc pod samochodem. Zabrało nam (pomagał mi znajomy) to półtorej godziny. Sam głupi, plastikowy zderzak - półtorej godziny.
Później poszło z górki:
- Lekko zablokowana śruba z alternatora, przez co nie można było go odchylić, dopiero po jakimś czasie się poddał.
- Zdjęcie pokrywy z łańcucha rozrządu, zaowocowało przypomnieniem sobie że jest tam olej i jest go dużo – połowę zdążyliśmy złapać do miski.
Łańcuch był szczerze w opłakanym stanie, wisiał jak kable na słupach w okresie letnim. Po założeniu nowego od razu było widać różnicę.
Dopiero jak zabraliśmy się za wymianę uszczelki która przychodzi do otworu w pokrywie, to zleciało nam kolejne pół godziny, za cholerę nie chciała wejść.
Dokładne wyczyszczenie z resztek silikonu i uszczelki, odtłuszczenie i oczyszczenie benzyną i można nakładać farbę (jako zamiennik silikonu samochodowego lub smaru), zwykłą emulsję do metalu która akurat była zielona więc całość całkiem zgrabnie wyglądała
Zakładamy pokrywę, przykręcamy śrubki… wróć! „Zapomniałem włożyć z powrotem sitko”, odkręcamy śrubki, ściągamy pokrywę, wkładamy sitko, zakładamy pokrywę i przykręcamy śrubki.
Wszystko założone, przykręcone, podłączone… czas na finał! Chwila zastanowienia czy wszystko jest przykręcone i podłączone, następuje przekręcenie kluczyka i silnik wydaje z siebie piękny i soczysty odgłos. Trochę go przegazowałem, posłuchałem tej poezji bez dzwoneczków i można zakładać zderzak
Mam teraz nadzieję, że nie spotkają mnie żadne wymiany w najbliższym roku
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Swoją drogą dziwne, że Fiat w tak niskobudżetowym aucie mógł zastosować łańcuch, a niektóre ekskluzywne bryczki mają silnik napędzany paskiem. PARANOJA!!!