Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Cinquecento Cientek
»
Wymiana łańcucha rozrządu, zębatek i uszczelek.
Wpis w blogu auta
Fiat Cinquecento
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 26672 razy
Data wydarzenia: 25.01.2011
Wymiana łańcucha rozrządu, zębatek i uszczelek.
Kategoria: zmiany w aucie
Ostatnio te dzwonienie jakoś tak mi nie dawało spokoju, mechanik mi powiedział że to pewnie rozrząd, na necie pisali to samo, no to zajechałem po nowy komplet do wymiany - 65zł.
A że postanowiłem być fajny, to wymieniłem go sam.
Znalazłem świetną instrukcję dot. wymiany łańcucha rozrządu, napisana w sposób prosty, dużo zdjęć - no z taką instrukcją to tego nie można spierdolić.
Link: http://www.speedyshare.com/files/26490877/cc_700_rozrz_d.pdf
No to zabieramy się do wymiany, na pierwszy ogień: zderzak - i już pierwszy problem. Mianowicie żeby zdjąć zderzak, trzeba odkręcić dwie śruby u góry przy samej krawędzi maski, a cztery następne: za nadkolami. I z tymi nieszczęsnymi nadkolami był problem, bo dwie śruby po prostu nie dały się odkręcić – kręciły się w miejscu. Więc nadkola nie odkręcę, a do śrub dostałem się siła, odginając nieco nadkole i leżąc pod samochodem. Zabrało nam (pomagał mi znajomy) to półtorej godziny. Sam głupi, plastikowy zderzak - półtorej godziny.
Później poszło z górki:
- Lekko zablokowana śruba z alternatora, przez co nie można było go odchylić, dopiero po jakimś czasie się poddał.
- Zdjęcie pokrywy z łańcucha rozrządu, zaowocowało przypomnieniem sobie że jest tam olej i jest go dużo – połowę zdążyliśmy złapać do miski.
Łańcuch był szczerze w opłakanym stanie, wisiał jak kable na słupach w okresie letnim. Po założeniu nowego od razu było widać różnicę.
Dopiero jak zabraliśmy się za wymianę uszczelki która przychodzi do otworu w pokrywie, to zleciało nam kolejne pół godziny, za cholerę nie chciała wejść.
Dokładne wyczyszczenie z resztek silikonu i uszczelki, odtłuszczenie i oczyszczenie benzyną i można nakładać farbę (jako zamiennik silikonu samochodowego lub smaru), zwykłą emulsję do metalu która akurat była zielona więc całość całkiem zgrabnie wyglądała
Zakładamy pokrywę, przykręcamy śrubki… wróć! „Zapomniałem włożyć z powrotem sitko”, odkręcamy śrubki, ściągamy pokrywę, wkładamy sitko, zakładamy pokrywę i przykręcamy śrubki.
Wszystko założone, przykręcone, podłączone… czas na finał! Chwila zastanowienia czy wszystko jest przykręcone i podłączone, następuje przekręcenie kluczyka i silnik wydaje z siebie piękny i soczysty odgłos. Trochę go przegazowałem, posłuchałem tej poezji bez dzwoneczków i można zakładać zderzak
Mam teraz nadzieję, że nie spotkają mnie żadne wymiany w najbliższym roku
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Swoją drogą dziwne, że Fiat w tak niskobudżetowym aucie mógł zastosować łańcuch, a niektóre ekskluzywne bryczki mają silnik napędzany paskiem. PARANOJA!!!