Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Lincoln Town Car Executive Series » Wymiana kolektora ssącego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Lincoln Town Car
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2343 razy
Data wydarzenia: 30.08.2012
Wymiana kolektora ssącego
Kategoria: awaria
Po wielodniowych poszukiwaniach udało mi się w końcu kupić kolektor w Rzeszowie. Nówka już z aluminiowym przodem, kompletem uszczelek i termostatem.
Ten już nie powinien pęknąć ;) Znalazłem też info że Ford prowadził w 2005 roku akcję serwisową i wymieniał kolektory właśnie tym modelu. Mój się niestety nie załapał chociaż w Polsce jest dopiero drugi rok.
Robota poszła szybko i sprawnie, jakieś 3 godzinki bez pośpiechu i z przerwami ;)
Lekko się wspomagałem tym linkiem:
http://www.autoclinix.com/Manifold.htm

Przy okazji przeczyściłem trochę przepustnicę i EGR.
Teraz wszystko szczelne i można bez obaw przygazować ;)

Dodano: 11 lat temu
I na spot gotowy :).
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: Ja do wymiany uszczelek pod pokrywami też musiałem mechanizm wycieraczek ściągać.. Nie wiem co oni mają z tymi wycieraczkami
Dodano: 11 lat temu
tak samo mialem w intrepidzie - trzeba bylo zdemontowac podszybie. kwestia wprawy :) ja zszedlem do 30 minut z demontazem i montazem kolektora. zdejmowalem go z 6 razy. za kazdym razem po skonczonej robocie mialem przedmuchy i troche czasu mi zeszlo zanim sie kapnalem, ze to przez rozwarstwiana uszczelke przy EGR.
Dodano: 11 lat temu
Do Egontar: mi zostały dwie śrubki ;) to tylko tak groźnie wygląda :) naprawde to pare śrubek do odkrecenia i przykrecenia
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: nad 8 garem jest taka stalowa łapa przykręcona jedną śrubą przez kolektor i trzema z tyłu do bloku. Żeby ją odkręcić musiałem zdjąć cały mechanizm wycieraczek
Dodano: 11 lat temu
Solidna robota, ale to robota nie dla mnie. Za dużo tych wszystkich przewodów, linek i rurek! Wiadro części by zostało po mojej robocie ;). Tym bardziej jestem pod wrażeniem [guru]
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: do których śrubek??? Samego mechanizmu wycieraczek? czy może o inne śrubki Ci chodzi?
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: no właśnie :) jedynie konieczność zdemontowania wycieraczek i podszybia mnie zdziwiła... ale inaczej nie dało się dostać do trzech śrubek
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: właśnie... wyciągnąłem... jak ja kocham tę prostotę:)
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: nie było potrzeby odłączać, wyciągnąłem wtryskiwacze i odsunąłem na bok. linek od przepustnicy też nie odłączałem
Dodano: 11 lat temu
Wszystko git. Mucha nie siada. Jak odłączyłeś przewody paliwowe? Ja je odłączałem uciętą opaską zaciskową
Dodano: 11 lat temu
Do deeptrip: obstawiam,że to nie tylko złudzenie;)
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: był walnięty koło termostatu (widać na foto jak silnik obrzygany) i z tyłu gdzie wchodzi wąż prawdopodobnie od nagrzewnicy tak że w głośności różnicy nie zauważyłem, za to mam wrażenie jak by silnik lepiej się wkręcał itp... ale to może tylko złudzenie ;)
Dodano: 11 lat temu
Jak szczelny (nowy) kolektor to i pewnie o niebo ciszej silnik pracuje?
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl