Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes Klasa S 350
»
wymiana klockow hamulcowych -. tyl
Wpis w blogu auta
Mercedes Klasa S
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 7321 razy
Data wydarzenia: 19.07.2012
wymiana klockow hamulcowych -. tyl
Kategoria: serwis
Postanowilem troszke zaoszczedzic i wymienic klocki z pomoca syna w garazu.
Klocki BOSCH do w220 kupilem na Allegro za okolo 120 zl.
Po zdjeciu starych klockow z przerazeniem
Trzeba bylo kupic nastepne klocki ... oczywiscie tez na Allegro. Koszt nastepnych klockow tez okolo 120 zl.ALE TE BYLY JUZ DOBRE!
Zalozylismy nowe klocki , ale po uruchomieniu silnika (samocjod byl jeszcze podniesiony )pedal hamulca byl strasznie miekki co wskazywalo na zapowieczony uklad.
Musialem dokupic litr plynu hamulcowego - 130 SKR i zestaw do odpowieczania za 50 SKR.
Po przepuszczeniu litra plynu przez uklad pedal hamulca byl nadal bardzo miekki.
Postanowilismy opuscic samochod na kola i sprawdzic skutecznosc hamowania w jezdzie.
Okazalo sie , ze wszystko jest w jak najlepszym porzadku!!!
Kurza twarz! narobilismy sie przy tych hamulcach okrutnie ... hmmm.
Dwa podejscia i oba z atrakcjami.
Dodam , ze pomagali mi synowie ktorzy w swoich BMW wszystko co mozna robia sami, wiec znaja sie na takich drobnych przeciez serwisach.
Ale do czego zmierzam opisujac tak dokladnie ta wymiane.
Popelnilem kilka bledow - chcac zaoszczedzic kilka groszy , a moze chcac troszke samemu pomajstrowac przy samochodzie. Trzech facetow narobilo sie po pachy, nie mowiac o nerwach
Po pierwsze - powinienem sprawdzic dokladnie jakie klocki pasuja do mojego modelu i rocznika , a ja patrzylem tylko na w220
Po drugie - mozna bylo sprawdzic klocki po zdjeciu pierwszego kola ... my zdjelismy oba , nastepnie zdjelismy klocki ... i dopiero przy wyjeciu klockow z pudelka zobaczylismy, ze klocki sa inne
Po trzecie - nie wzialem pod uwage, ze pompujac plyn pedalem hamulca przy wylaczonym silniku pedal naciska sie bardzo twardo. Po wlaczeniu silnika wiadomo ,ze bedzie miekki... do tego w mercedesie pedal hamulca jest bardzo delikatny i nie trzeba go mocno cisnac aby skutecznie zahamowac.( dlatego wydawalo mi sie , ze system byl zapowietrzony - a nie byl)
Reasumujac ... powiedzialem sobie , ze juz nigdy wiecej nie bede tak oszczedzal!!!!!!!
W warsztacie zrobilbym to w 30 minut i zaplacil moze 200-300 SKR no i nie musialbym dokupywac plynu , zestawu do odpowieczania , no i dwoch kompletow klockow.
Teraz tylko sie z tego smieje!
Pozdrawiam wszystkich odwiedzajacych!
Dodam , ze na zdjeciu sa prawidlowe klocki .
Zdjecie wzialem z Allegro z innego ogloszenia , gdyz nie zrobilem zdjecia moich klockow.
Ostatnia aktualizacja: 01.10.2012 22:53:49
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

ja ostatnio przy wymianie klockow (no dobra, wymiana tarcz i jednym zaciskiem) przekrecilem przez przypadek gwint w zwrotnicy. zwykle taka robota zajmuje mi jakies 45 minut, a teraz skonczylo sie na wizycie u mechanika.