Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Kia Ceed SW Rodzinna Limuzyna
»
Wykres mocy i momentu obrotowego
Wpis w blogu auta
Kia Ceed
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 6733 razy
Data wydarzenia: 15.02.2011
Wykres mocy i momentu obrotowego
Kategoria: inne
DOHC (ang. Double Over Head Camshaft) oznacza podwójny wałek rozrządu w głowicy.
CVVT (ang. Continuous Variable Valve Timing) oznacza zmienne fazy rozrządu.
Ostatnia aktualizacja: 15.02.2011 13:51:12

Dodano: 15 lat temu
Sądząc po charakterystyce zewnętrznej musi całkiem przyzwoicie ciągnąć!
grzegorzd8
Dodano: 15 lat temu
Wiadomo nie od dzisiaj , że zmienne fazy rozrządu to genialny wynalazek. Miałem ten system w moim poprzednim aucie eksploatowanym przez 10 lat - Hondzie Accord z silnikiem DOHC 16 V 2,2i . Elastyczność i kultura pracy tych silników w szerokim zakresie obrotów jest nieosiągalna dla innych konstrukcji. Pozdrawiam

Dodano: 15 lat temu
Emisja CO2 trochę większa niż u mnie. Ale zapas mocy wyraźny...
benny86
Dodano: 15 lat temu
Patrząc na "suche" liczby można by narzekac że moment max dostępny dopiero powyżej 4200obr/min, ale wystarczy się przyjrzeć że ponad 90% tego momentu obrotowego jest dostępne już od 2tys obr/min. W praktyce oznacza to dobrą elastyczność i przyzwoite spalanie. Jak widać zwolennicy 8-zaworówek określajacy silniki z 16-zaworową głowicą jako "kosiarki" nie do końca wiedzą o czym mówią
-Marek-
Dodano: 15 lat temu
Ładnie spłaszczony wykres momentu, przydatna zaleta CVVT
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
