Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra 1,4 8V GL » Wiosna - przegląd Asterki po zimie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 125 550 km
  • rocznik 1995
  • kupione używane w 2002
  • silnik 1.4 i
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 864 razy
Data wydarzenia: 01.04.2010
Wiosna - przegląd Asterki po zimie
Kategoria: serwis
Wiosna nadeszła, a więc nadszedł również czas na przegląd Asterki po zimie. Pierwsza sprawa: dokładne mycie. Tu niestety ujawniły się niechciane ogniska korozji w typowych dla Astry F miejscach. Co ciekawe korodują blachy, które były wymieniane przy okazji naprawy pokolizyjnej. Widać, że albo autoryzowany zakład blacharsko-lakierniczy Opla dał ciała, albo blachy, które montowali mimo że oryginalne to bez ocynku. Przydałoby się również umyć dokładnie podwozie ale jedyna myjnia do jakiej miałem zaufanie się zlikwidowała. Pozostaje wierzyć, że zabezpieczenie antykorozyjne podwozia jest nadal skuteczne. Druga sprawa: T-Cut. Co prawda głębokich rys nie udało się tym regeneratorem naprawić ale generalnie lakier pozbył się jakichś dziwnych przebarwień. Za kilka tygodni zabieg zostanie powtórzony. Trzecia sprawa: wymiana filtrów i usuwanie przecieków. Generalnie po wymianie filtra powietrza Asterka jakby nieco odżyła. Silnik startuje szybciej i sprawniej. Do wymiany poszła również uszczelka pod deklem, bo lało się z pod niej już bardzo mocno. Uszczelka zamocowana na REINZOSIL (ukłony w stronę forum autokącik.pl) i na razie zero wycieków. Przy okazji wymieniony został pasek alternatora (piszczeć nie piszczał ale rzeczywiście miał już dość) i mniej więcej umyty silnik w celu sprawdzenia czy nie cieknie jeszcze spod miski. Sprawa czwarta: przekładka kół.
Dodano: 15 lat temu
Niestety rdza lubi sobie pojeść... Ale jak zdusisz ja w zarodku i nie pozwolisz się rozpasać to nie będzie źle :) Ważne żeby kazdy zauważony bąbel od razu usuwać :)
Dodano: 15 lat temu
Do tenjedyny13: Wiem, że Opelki z rocznika jak mój nie miały blachy z ocynkiem. Weszła ona chyba do produkcji jak zaczęli Astrę w Gliwicach montować. Tak czy inaczej jak była naprawiana na 100% Astry wychodziły z ocynkowaną blachą. Skoro do naprawy użyto oryginalnych części to czemu blacha rdzewieje - była bez ocynku? Po drugiej stronie gdzie jest oryginalna blacha jest wszystko w porządku. Niestety moja Asterka jest po przejściach i aż się boję co się będzie dziać z blachami po ostatniej kolizji, które już nie są oryginalnymi częściami a zamiennikami.
Dodano: 15 lat temu
Jak to opel lubi go ruda ni ma jak ocynk :) 18 lat zero rdzy 20 pare lat zero rdzy
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl