Wpis w blogu auta
Mazda MPV
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 3623 razy
Data wydarzenia: 08.11.2010
Wilgoć
Kategoria: awaria
rano Madzia odpaliła, pomknąłem do pracy tam postała 8 godzin w deszczu, bo taka aura.Po skończonej pracy, jak zwykle zadowolony(...nieee z pracy!), zasiadam...kluczyk...start...i ....sinik się kręci, ale nieeee odpala!.luz ..spoko...powtórka...kluczyk..zapłon i powtórka - kręci i nic...na desce zauważyłem że kontrolka(taka czerwona z kluczykiem)po przekręceniu nie zapala się, a zawsze się paliła na 2sekundy, ale teraz nie zaświeciła.Auto nie odczytało kluczyka, myślę sobie.Ok.- do domu po drugi kluczyk, powrót,historia się powtarza j.w....
Hm, dymek na płuco, chwila zastanowienia...ok...garnę po farelkę i dwa przedłużacze 20metrowe...maska w górę...farelka - hyc do środka , włącznik na maxa, maska w dół- grzejemy...kilka liści tytoniowych,20minut mija...kluczyk...zapłon...DZIAŁA!ZAPALIŁA!
Powrót do domu,na parking, spryskane cewki WD40, zobaczymy rano...zapali,nie zapali,zapali nie zapali...
Ostatnia aktualizacja: 14.11.2010 14:41:29
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

...dziś sytuacja się powtórzyła...NIE ZAPALIŁA.
Poszukałem w necie i znalazłem stronkę forum Mazdy po angielsku,gdzie ktoś miał już taki przypadek.W opisie było, aby sprawdzić działanie immobilisera poprzez test:
-przekręć kluczyk w pozycję startu silnika na ok 2sek.
-po czym cofnij kluczyk do pozycji ACC i odczekaj 2min, kontrolka ta czerwona z kluczykiem, powinna zacząć błyskać wskazując tym nr.kodu błędu..
Tak też uczyniłem, lecz kontrolka się nie zapaliła,więc przekręcam kluczyk i jest zapłon!Pali silnik!Pochodził troszkę i go zgasiłem, myślę sobie jet ok, ale spróbuję jeszcze raz...kluczyk do stacyjki...zapłon i...silnik kręci ale brak zapłonu.
Więc powtarzam poradę z netu i ...silnik pali,
trochę to dziwne - odpalam jak diesla(muszę trochę poczekać),
a chodzi jak benzyna...hmmm
Dzisiaj zawitałem do elektryka, mówię co się stało i możne to przewody od wysokiego napięci, kazał odpalić silniki i mówi że:
"idzie po trochę wilgoci",
po czym moim oczom ukazał się widok - mechanika z konewką ogrodową napełnioną woda, którą lał po przewodach WN, silnik pracował dalej równomiernie,nie zszedł z obrotów, nie przerywał, powiedział że wina leży po stronie immobilisera...