Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes W124 » Walka o dobrą trakcję







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes W124
  • przebieg 338 000 km
  • rocznik 1993
  • silnik 2.5 D
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1890 razy
Data wydarzenia: 03.01.2013
Walka o dobrą trakcję
Kategoria: serwis
Auto ma swoje lata, aby doprowadzić go do bardzo dobrego stanu, konieczne były pewne inwestycje: remont przedniego zawieszenia ( pokasowanie wszystkich luzów + ustawienie geometrii), remont tylnego zawieszenia( poduszki, tuleje pływające, drążki zbieżności + ustawienie geometrii ). Najwięcej komplikacji było z tylnym zawieszeniem samopoziomującym "nivo", wymieniałem rurki doprowadzające olej, regulator poziomu i tzw "gruszki" - czyli akumulatory ciśnienia. Teraz czuć prawdziwy komfort Mercedesa ! Także właściwości jezdne są bardzo dobre, chociaż nastawy zawieszenie są zdecydowanie miękkie. W zakrętach radzi sobie bardzo dobrze.
Także ważna uwaga: jak ktoś narzeka ,że Mercedes 124 się źle prowadzi, to pewnie jego egzemplarz był mocno "przekoszony" w jakimś wypadku , albo w jego zawieszeniu jest " luz na luzie ".
Dodano: 12 lat temu
Poczytałem wszystkie wpisy. Widać, że kolega ma serce do swojego merolka. Ja również używam 124 lecz z silnikiem 113konnym. Gwarantuję, że wszystko co robi się dla dobra tych "limuzyn" jest dużo warte. One potrafią się odpłacić. Te auta mają duszę. Dobrze, że jestem już leciwy. Mam nadzieję że oboje doczekamy końca we wspólnocie. Nie wiem czy potrafiłbym znaleźć sobie dziś auto o takiej opinii wśród nowej generacji AUT!
Dodano: 13 lat temu
Do nivomat: Pytam, bo alfach też był zakładany nivomat, ale nie było większego problemu z przełożeniem normalnego zawieszenia. Dlatego że SW (kombi) wychodziły z dwoma rodzajami zawieszenia- nivo i na normalnych amortyzatorach.
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: Myślałem o usunięciu nivo, ale W124 jest za dużo komplikacji z taką operacją. Te kombiaki w serii miały nivo, nie ma wersji bez niva, gdybym zaadaptował zawieszenie z sedana, do wymiany były by nawet wahacze, a i tak całość była by za miękka jak na kombi. Kompletowanie innego zawieszenia - amortyzatorów i sprężyn( twardość, skok,długość, mocowania),to dłuższa zabawa i finansowo nic bym nie ugrał.
Dodano: 13 lat temu
Nie chciałeś całkowicie usunąć nivo i założyć normalnych amortyzatorów?
Dodano: 13 lat temu
Coś na temat tego modelu wiem, cóż jest to bardzo komfortowe auto lepszy chyba jest tylko okular i S klasa;)
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl