Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A4 Avant
»
Turbosprężarka - czyli jak obchodzić się z moim TDI-kiem
Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2174 razy
Data wydarzenia: 16.01.2011
Turbosprężarka - czyli jak obchodzić się z moim TDI-kiem
Kategoria: obserwacja
Ja mam przebieg rzędu 330 tys.km i w turbinie nic nie było ruszane od nowości.
Co do przebiegu to podaję real, a nie to co "zacny" sprzedający ustawił na szafie.
Niżej dwa z przykazań "Traktorzysty"
- czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
- pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
źródło:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5260.0;highlight=przykazania
dodano 23092014
Przy przebiegu 334tys wystąpiły pierwsze oznaki zapieczenia łopatek turbiny w moim audiku. Zima i niskie temperatury potęgują efekt i szybciej następowało "przeładowanie" i spadek mocy.
Krótko! Wywołałem wilka z lasu.
Czyszczenie turbiny wykonałem przy przebiegu 341tys.km
Od tamtej pory jest wszystko w porządku, a minęły już ponad trzy lata i aktualnie jest 420tys.km
Temat będę kontynuował, czyli JA TU JESZCZE WRÓCĘ!
Ostatnia aktualizacja: 23.09.2014 11:31:01
kograman
Dodano: 15 lat temu
Łoł ale zasmarowało. Szkoda że nie każdy stosuje się do tych przykazań, ale to już ich turbinki
Rafalgolf2
Dodano: 15 lat temu
Święte słowa turbinka to delikatna sprawa. Niektórzy zastanawiają się po co studzić turbodiesla po ostrej gonitwie a tu chodzi o to że turbo się potwornie grzeje a olej który je smaruje po zgaszeniu silnika czyli brak obiegu oleju po prostu spala się w turbo i niestety zakleja np. kierownice. Blu99 dokładnie wie o czym trzeba pisać
Pozdrawiam
silver_22
Dodano: 15 lat temu
Do mikam: Tak jest :D
mikam
Dodano: 15 lat temu
Jak dbasz tak masz....

Dodano: 15 lat temu
Piękna twórczość!
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
4
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
