Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan Note » ...tronic







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan Note
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1128 razy
...tronic
Kategoria: obserwacja
Jimny stoi w serwisie (na szczęście tylko na czynności eksploatacyjne), z konieczności karawan musi chwilowo pełnić rolę pojazdu służbowego. Korzystając z tego, że jadę sam (przy jeździe z żoną nie ma miejsca na eksperymenty, już po kilkudziesięciu sekundach dyskomfortu podnosi ona alarm) postanawiam sprawdzić,czy może jednak entuzjaści automatycznej klimatyzacji nie mają racji. Temp.zewnętrzna 20st.C,pełne słońce, nastawiam termostat na 21, dmuchawę i nawiewy na "auto" i w drogę. Od początku nie wygląda to najlepiej,dmuchawa wyje na wysokich obrotach (w tym modelu jest ona dość głośna), we wnętrzu szaleje lodowaty huragan. Chcę dać układowi szansę na stabilizację (i rehabilitację), wytrzymuję pół godziny, sytuacja nie zmienia się, dość więc tego - przejmuję stery : obroty dmuchawy na minimum, własny wybór nawiewów i nareszcie w kabinie panuje względna cisza i miły chłodek.
Być może w relatywnie tanich samochodach stosuje się proste i tanie, ale nie najskuteczniejsze rozwiązania techniczne (wiadoma,tanie mięso psy jedzą), Tu algorytm działania układu służy zapewnieniu komfortu termicznego dla głównego czujnika (co tam kierowca i pasażerowie), ten zaś umieszczono w kącie między przednią szybą a deską rozdzielczą, w tym miejscu jego właściwe schłodzenie może być niemożliwe ( przy silnym nasłonecznieniu , choć to dopiero wiosna i temperatura daleka od tropikalnej). Wydaję mi się ,że w tym przypadku tego rodzaju urządzenie zamontowano po to, by przyciągnąć tych, którzy tańszy, skuteczny i bardziej niezawodny (ale jakże "nieprestiżowy")manual traktują z pogardą, a w specyfikacji muszą mieć prawie wszystko w automacie . Takie czasy, niedługo dla niektórych nawet seks będzie niemożliwy bez elektropneumohydraulicznego urządzenia sterowanego (a jakże) elektronicznie i automatycznie.
Na zdjęciu rzeczony czujnik, a także dróg przebytych kurz.
Ostatnia aktualizacja: 01.05.2015 12:02:47
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: To oczywiste, że , zwłaszcza w czarnym samochodzie i w pełnym słońcu temperatura wnętrza jest dużo wyższa niż na zewnątrz, a w okolicy czujnika jeszcze wyższa.Automat zmuszał klimatyzację do jego (czujnika) schłodzenia, ale (nie wiem z jakich względów) nie dawała rady, stąd zaobserwowany efekt. Usiłuję ustalić powody tego stanu rzeczy, chociaż ręczne (z pominięciem automatyki) sterowanie układem daje pożądany efekt szybko i bez niemiłych wrażeń, pytanie tylko, po co w takim razie automat (zwłaszcza ,że obniża on, zamiast podwyższać komfort jazdy). Przycisku "soft" u mnie nie ma.
Dodano: 9 lat temu
Do wektor1: Jeśli temperatura powietrza na zewnątrz jest 20st. to nie oznacza, że w aucie nie jest dużo cieplej (chyba, że masz pomiar i wiedzę, że tak nie jest). Być może w aucie było 25st. i klimatronik chciał szybko temperaturę obniżyć! Jechałem ostatnio, tak to chyba był Peugeot 308 z 2010 roku, który miał właśnie automatyczną klimatyzację. Ale miał coś jeszcze! Mianowicie taki mały przycisk o nazwie Soft! Wciska się go właśnie w takich sytuacjach, kiedy trzeba zredukować efekt szybkiego schładzania wnętrza połączonego z denerwującym szumem dmuchawy! Myślę, że nowsze auta to już mają w standardzie, ja niestety w Cytrynie mam po staremu ;). Ale w Beetlu manual klima na prawdę całkiem przyzwoita, no i bez efektów! :)
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: "Econ" zależnie od auta czasami oznacza wyłącznie klimatyzacji. Przycisk" AC" to zazwyczaj w manualnych
Dodano: 9 lat temu
Do wektor1: Nie miałem zamiaru wychwalać Climatronic w vw.

Po prostu napisałem jak uważam, że klima manualna to lipa.
Nie skupiam sie na błędach bo nie pisałem to jako odpowiedz dla kolegi ale jako ogólny wywód.
O błędach w eksploatacji nie wypowiem się, automat działa a że długo schładza lub głośno chodzi to niestety sprawa danego modelu lub konkretnej klimatyzacji i jej sprawności


No i niestety jestem jej przeciwnikiem chociaż w jednym aucie taka miałem.

Już więcej nie kupię.
Dodano: 9 lat temu
Do wektor1: Jeżeli klima w Note jest wyposażona w tryb ECO lub Comfort to ich włączenie powinno nieco "ostudzić" zapędy dmuchawy ;)
Dodano: 9 lat temu
Pisząc tego bloga chciałem osiągnąć dwa cele:
- liczyłem na to,że ktoś obyty w temacie wskaże mi ewentualne błędy w eksploatacji a także gdzie szukać, jeśli są, ewentualnych usterek (samochód jest jeszcze na gwarancji, a ASO jak to ono twierdzi, że wszystko działa prawidłowo,
-spodziewałem się agresywnego, z jedynie słusznego punktu widzenia komentarza (takie teksty zawsze bawią mnie do łez) i tu MaArek77 nie zawiódł - gratuluję Mu tej niezawodności.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Gratuluję bezkrytycznego entuzjazmu. Czytasz, jak widzę bez zrozumienia ,więc, nie spodziewając się po Tobie obiektywizmu wskażę twoje podstawowe błędy:
-na termostacie ustawia się, jak sądzę, oczekiwaną temperaturę wnętrza i taką (21 st.) nastawiłem,
-praca klimatyzacji była taka sama przez pół godziny mimo ,że temperatura zewnętrzna była nawet niższa niż wewnętrzna,
-dmuchawa nie zmuszana do biegu przez automat działa dość cicho i z wystarczającą w tych warunkach wydajnością,
- w innych moich pojazdach manualna klima dawała się regulować precyzyjnie i niekłopotliwie, dotyczy to też tej w note, gdy nie zdaję się na automat,
-nie musisz tłumaczyć jaką to temperaturę ustawia się i co wydobywa się z nawiewów , jest to wiedza ogólnie wszystkim dostępna,
- na koniec zaś jeśli jakiś produkt oceniasz jako tandetę to bacz, by o twojej ubóstwianej marce nie zaczęto dyskusji o sprawach daleko bardziej istotnych (TSI choćby). Pozdrawiam, życząc nieco pokory Wektor1
Dodano: 9 lat temu
Temat poruszany setki razy.
I nie chodzi tu o posiadanie wszystkiego w specyfikacji ale o komfort i wygodę.
Klima manualna ma same wady:

- nie wiadomo czy jak pokrętło jest na połowie skali to już chłodzi czy nie, ciągle kręci sie pokrętłem od temperatury, nie wspominając o dmuchawie

- nigdy nie wiadomo ile jest stopni w aucie, opinie że klimatyzacja szkodzi biorą sie z tego że manualna to zwykły nawiew zimnego powietrza. Nie wiadomo jaka jest temperatura stąd ludzie sa przeziębieni

- ludzie nie rozumieją że klimatyzacja to nie lodówka i służy do schłodzenia nagrzanego do przykładowo 50 stopni wnętrza auta stojącego na słońcu. Do schłodzenia do temperatury komfortowej czyli 20-22 stopnie a nie zmrożenia wnętrza.

- zarzut że po uruchomieniu climatronika wyje i chłodzi jak szalona jest bezzasadny i głupi. Każda klimatyzacja po włączeniu pracuje na wysokich obrotach aby jak najszybciej schłodzić wnętrze do komfortowej temperatury. No chyba że jak kolega woli dmuchawa na 1 bieg i temperatura na minimum pokrętłem i czekanie wieki az zacznie być znośnie

- kolejny augment ze Climatronic to bajer i ma dużo elektroniki i sie psuje. Akurat ja i moi znajomi maja auta 8-12 letnie i zadbane klimatyzacje elektroniczne nie przysparzały problemu nigdy. To lepiej mieć szyby na korbę bo sie nie zepsuje siłownik, za to linka pęknie.

- co do dmuchawy, może w tanich tandetnych autkach jak ten nissan w clomatroniku dmuchawa chodzi głośno ale u mnie w golfie i innych vw automatyczna klima ma 7 biegów i nawet na 4 chodzi cicho, a manualny schładzacz ma zazwyczaj 4 biegi a na trzecim już wyje jak głupi.
U mnie 5 bieg to włącza sie dość rzadko.

- i od razu żeby nie było że sie nie znam. Temperatura którą nastawiamy w Climatroniku to nie temperatura powietrza wylatującego z nawiewów ale taka która po upływie jakiegoś czasu (d minuty do 3 minut) powinna być osiągalna mniej więcej we wnętrzu auta. To jest komfort.

Także to sa herezje wszystko. Ja nastawiam 20-22 i włączam "Auto" i zapominam że mam jakąś klimatyzacje.

Czasami tylko zmieniam nawiew na szybę aby odparować czy zamykam przednie kratki aby mi zbytnio nie wiało w twarz
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl