Wpis w blogu auta
Renault Laguna
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1182 razy
Data wydarzenia: 05.02.2012
Trasa >400km
Kategoria: podróż
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
pozostawiono mi furtkę z możliwością pozostawienia auta, więc tak zrobiłem, OLX, dwa dni i auto sprzedane
1
komentarz
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
7
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Czy jeździsz na tyle ekonomicznie, by spodziewać się spalania poniżej normy dla takich aut i silników? Czy grzejesz silnik nim ruszysz (bo producent zaleca rozpoczęcie spokojnej jazdy bez zbędnej zwłoki zaraz po uruchomieniu silnika)? Czy gasisz auto stojąc długo na światłach? Czy jeździsz na niskich obrotach? Czy wyłączasz podgrzewanie foteli, klimatyzację, grzałkę nawiewu itp. dużej mocy odbiorniki stosowane zimą?
- podobne auta z podobnymi silnikami raczej nie palą 7l Pb
- wskazania komputera to żaden pomiar, zwłaszcza podczas jazdy na LPG
- jest wiele innych aspektów poza regulacją które wpływają na spalanie, a które pomijasz w swoich rozważaniach.
Najlepiej przeanalizuj inne dzienniki spalania Laguny 2.0T i podobnych aut to pewnie przestaniesz się dziwić i opierać na marketingowym optymizmie gazownika czy sprzedawcy auta, którzy przed sprzedażą zwykle mówią nam to - co chcemy usłyszeć
Dla Laguny II 2.0T ludzie raportują 8-11,5l benzyny i 9-12,5l LPG na 100km więc mieścisz się w normie. Chyba naiwnie byłoby wierzyć w gwarantowane przez sprzedawcę 7l Pb.
Mimo zapewnień gazownika o 10% LPG z tego co widzę też zwykle wychodzi 15-20% więcej a zimą dodatkowo nawet ~10%.
Obawiam się, że jeszcze bardziej się zdziwisz, gdy zorientujesz się, że niby jeżdżąc na LPG a spala Ci całkiem sporo benzyny
Tu masz ciekawy kalkulator - mniej optymistyczny od sprzedawcy i gazownika, który uwzględnia koszty Pb na rozruch i koszty serwisu LPG
A gdzie jeszcze kwestia stylu jazdy, ogumienia, stanu technicznego auta, jakości gazu, warunków na drodze itp. - z tego co widzę każde to temat rzeka, a Ty skupiasz się jedynie na regulacji LPG i chyba liczysz tam na jakiś cud.