Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 873 razy
Data wydarzenia: 04.05.2010
Trasa
Kategoria: obserwacja
Obroty do 3100, prędkość 110-120 km/h.
Zobaczymy jak będzie w mieście.
Do 3000 obrotów przyśpieszenie raczej słabe. Od 3000 do 4000 auto dobrze przyśpiesza. Wyższe obroty zostawiam na potem.
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Podczas trasy obroty były utrzymywane do 3100 (a nie ponad) trudno powiedzieć jaka była średnia ale napewno nizsza. Pomiar zużycia paliwa zmierzony dolaniem do pełna (od poprzedniego tankowania do pełna).
Oczywiście pierwsza kreska na wskaźniku spada po zużyciu benzyny w przewodzie, ale kreski w pomiarze zużycia nie mają nic do rzeczy.
W weekend będę robił tę trasę jaszcze raz więc pomiar będzie powtórzony na kolejnych ok 400 km.
Z tym "powolnym" znikaniem kresek na wskaźniku paliwa to jest tak, że jak wlejesz paliwo z "odpowietrzaniem" pod korek, czyli na full to zanim poziom paliwa w baku nie spadnie poniżej normalnego "odbicia" przy tankowaniu to wskaźnik będzie stał w miejscu dając fałszywy obraz poziomu spalania. To normalna rzecz. Zauważmy, że pod korerk wlejesz, o około 10 litrów benzyny ponad stan, a to jest jakieś m/w 160km więcej. Z tąd "zaniżony" wynik spalania.
Nie uwierzę, że silnik 1.4 kręcony ponad 3000tyś. obrotów i przy prędkośći 110/120 km/h spalił 4,6 l/100km. NIE MA SZANS.
Także bez zbędnego podniecenia...
Będąc szczery trochę mułowate na niskich obrotach. Zależy jeszcze do czego porównujesz, ale żeby dobrze odejść trzeba być na ok 4000 obrotów i więcej wtedy jest OK.
W moim Focusie 1.6 115 KM jest to samo, trzeba silnik trochę pokręcić żeby coś się działo.
W praktyce to w zupełności wystarcza więc się nie martw.
Praktyczna rada to nie jeździć z pełnym bakiem przy takim spalaniu nie ma sensu, a te litry ważą swoje.
Tak naprawdę auta typu Polo nie kupuje sie do slalomu między autami. Liczy się ekonomiczność będę bacznie porównywał 1.4 do 1.2 TSI. Patrząc po wpisach wszyscy jakoś trzymają te 105 KM na uwięzi.