Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan X-Trail "Toporek" » To już trzeci...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan X-Trail
  • przebieg 241 221 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.2 Di
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1703 razy
Data wydarzenia: 26.04.2016
To już trzeci...
Kategoria: inne
Witam :)
Wiadomo Polak lubi pić "czystą", cóż "Japończyk" najwidoczniej też - w czym pomaga mu ... filtr paliwa.
Mały i wcale nie drogi element, szybka wymiana...niby nic ale jej częstotliwość czasmi daje do myślenia. Od momentu zakupu mojego X-a wystarczała profilaktyczna zmiana praktycznie raz na rok...ale w tym roku już nie. Na przełomie 5 miesięcy dziś wymieniony został po raz 3-ci. Pierwszy raz bo auto coś zamulało no i paliwo okazało się nie ciekawe( a tankowane droższe), no zdarza się, potem po 3 miesiącach auto zrobiło niespodziankę i odmówiło palenia-filtr, wtryski... za***/ "nieprzeciętnie zanieczyszczone" dzięki czemu trochę portfel zdrenowało, o czym nawet wspomniałam we wpisach. No i dziś rano auto dało odczuć, że coś tam się dzieje, od razu wymiana filtra i znów spokój, od razu chodzi jak powinno. Niby ok ale na jak długo... do paliwa po poprzedniej wymianie dolewało się specyfiku pomagającego czyścić układ, według zaleceń; od początku tankuje się droższe paliwo, układ czyszczony był jakiś czas temu, nigdy nie jeżdżę na rezerwie. Z drugiej strony auto swoje lata ma, w końcu z 2002 roku, w baku mogło się trochę nazbierać. Podobno też tankując droższe paliwo w starszych autach przyczynia się do "odrywania" syfu nagromadzonego wcześniej-czy napewno... warto szukać innych przyczyn, czy mniej oktanów zafundować lub czyszczenie baku?
Macie podobne doświadczenia?

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2016 16:07:11
Dodano: 7 lat temu
Do wojtez: Witam i przepraszam, że tak późno odpisuje, ale tak z czasem ostatnio ciężko trochę. W obecnej chwili auto jak najlepiej się spisuje, żadnych niepokojących oznak nie zauważyłam, i oby tak zostało. U mnie jest wersja 136KM. Co do zaworu, nazwy mechanik nie podawał więc nie wiem czy o tym właśnie była mowa ale przy poprzednim pobycie u niego auta twierdził, że przeczyścił zawór odpowiedzialny za dawkowanie paliwa przy okazji jak wykręcił pompkę i też ją poczyścił, wspominał że bardzo często w pompce powstają opiłki i ją uszkadzają oraz zawór. Wspominał, że coś tam przy okazji ustawiał bo się przestawiło i twierdził, że miał przy tym wszystkim strasznie dużo roboty bo ciężki dostęp-więc chyba dużo wskazuje na to, że właśnie zrobił to o czym Pan pisze. Przy najbliższej okazji chyba się go spytam dokładnie czy to to :)
Bardzo dziękuję za informacje :) i za to, że chciało się Panu specialnie po to konto tu zakładać :)
Dodano: 7 lat temu
Droga Aniu,
Jak sytuacja z x-em, nadal ma takie objawy? Powiedz mi czy wiesz coś na temat zaworu/ów SCV, a konkretnie czy był już wymieniany? Xy w dieslu mają z tym problem tak samo jak z rozszczelniającym się intercoolerem. Po prostu trzeba to wymienić po pewnym czasie. Intercoolery najlepiej oddać do spawania. Natomiast zawory SCV, bo o tym tutaj mowa są wadliwe, niestety Nissan ani Denso nigdy się nie przyznało że to wada fabryczna. Objawami kończącego/padniętego zaworu SCV mogą byc: odczuwalny spadek mocy najczęściej do 3-3,5tys. obrotów, cięższe odpalanie - szczególnie zimą, czy nierówna praca silnika. Wymiana filtrów nie pomoże i szkoda tylko pieniążków. Jeżeli masz wersje z przed 2003 roku czyli 114KM to te zawory są 2 czerwony i zielony. 136KM ma już tylko jeden i nie pasuję od 114KM wersji ani odwrotnie. Znajdują się one przy pompie paliwa z tyłu silnika. Dostęp do tego to dramat, najlepiej rozkręcić całe podszybie i wynająć kogoś z gipkimi dłońmi. Mechanikiem nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam. Jeżeli macie w pobliżu ogarnietego mechanika od Nissanów to powinien wiedzieć o co chodzi. Możesz tez poszukać w sieci, pełno jest informacji na temat zaworów SCV w x trailach. Pozdrawiam
P.S. specjalnie założyłem tutaj konto żeby Ci pomóc, bo sam miałem z tym problem i kilka miesięcy szukałem przyczyny, bo nikt nie wiedział o co chodzi. Po wymianie auto jedzie jak powinno do dzisiaj :)
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: A 3 Maja? też kościelne, ale czy to czy te co wymieniłeś, to raczej pieniędzy nie dają tylko biorą
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Najbliżej ze świąt to jest Boże Ciało obecnie...
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Jak wszyscy tak mówią, to coś musi w tym być.
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Trzeba sprawdzić koniecznie bak,ja tankuję z tysiąclitrowego zbiornika za pośrednictwem plastykowych kanistrów i nic się nie dzieje.
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: O ceny jeszcze nie pytałam, czekam na Matki Boskiej Pieniężnej ;)
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Wiesz - można by podciągać mężowi z garażu zapas do traktorków he he bo no niestety gąsiorow do win u mnie brak
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: wiem, że się da ale to inny gaz, a u mnie stacji odpowiedniej nawet nie ma
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Ja bym sprawdził co jest w zbiorniku paliwa najpierw i ewentualnie dał go do czyszczenia lub wymiany (zależnie co tańsze)
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83:
To Ty musisz chyba tankować w gąsiory 50 litrowe, te od produkcji win, bo w butelki to byś się zamordowała
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: aa tez sie da :P no ale to działa już inaczej niz w benzynach :)
kiedys widzialem jak gosciu do tira tankował:D troche długo mu to trwało ;D
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Do mucko1: Tankować w butelki zacznę( tak na wszelki wypadek - czytaj uważnie-w butelki...nie z butelki ;) ), jak jeden gość z okolicy, mówi, że parwe razy naprawdę na tym dobrze wyszedł
Dodano: 8 lat temu
Do adam8731: Z tym bakiem sam sobie poradziłeś? Nie powiem w mniej wymagającym sprzęcie z mężem się bawiłam w czyszczenie, kilka kamyków do środka pomogło naprawdę sprawniej to przeprowadzić, ale w aucie to już chyba bym się nie odważyła. Boję się też że jak się odda do warsztatu to się nie postarają i niedokładnie zrobione też będzie przyczyną kolenych niespodzianek. Nieudolne czyszczenie może się okazać gorsze wskutkach?
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: No ja też tak myślę - tyle, że zastanawiam się czy jeszcze poczekać i najwyżej kolejne filtry wymieniać jeśli będzie trzeba czy czyścić np. bak. Sama raczej nie zrobie tego, a mechanik mówił że jeszcze poczekać. No i czy dalej dolewać do paliwa ten specyfik czy sobie darowac ?!
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Dizla...? Wtedy bym stacji szukała... :)
Dodano: 8 lat temu
A może zmień stację?
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Oglądałem parę razy listę czarną listę stacji na UOKiK i Orlenów tam niestety nie brakowało. Na paliwie jeszcze się nie przejechałem, chociaż głównie spalam LPG. Przynajmniej nie oszukują na ilości, bo gdzie nie podjadę, to wszędzie wchodzi tyle samo do pustego zbiornika, a na prywatnych stacjach cuda się dzieją pod tym względem.
Dodano: 8 lat temu
Przyczyn szukałbym na dnie zbiornika. Po wyczyszczeniu w Lanci mam spokój z filtrami. Wymieniam wedle zaleceń i wystarcza.
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: Coś za często te wymiany filtra. Myślę, że zasyfiony filtr to tylko efekt, a przyczyna leży gdzie indziej. Niestety nie znam się więc nie podpowiem Ci gdzie.
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: trza było zagazować:p nie miała byś bio dodatkow:P
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Oj w tych czasach nie wiadomo co jest patriotyczne-zależy po której stronie się jest ;) co do BP musiała bym specjalnie km nadrabiać, nawet sporo. Bardziej zaczynam się zastanawiać nad tym, czy to w układzie paliwowym nie dają o sobie znać nagromadzone śmieci. Te bio dodatki zwłaszcza potrafią narozrabiać. Jakiś czas temu w innym sprzęcie bak się czyściło-oj było tego tam...
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Jak już coś tam jest to i tak kiedyś da o sobie znać :(
Dodano: 8 lat temu
Do lila40: Kiedyś się na Orlenie "przejechałam" na jakości paliwa i mam uraz do tej stacji - o konkretną stację chodzi. Reszta na razie wydaje się ok.
Dodano: 8 lat temu
Do ANNA83: No tak, ale właśnie te dodatki lubią "porwać" dziadostwo, które gdzieś tam zalega w przepastnych zakamarkach silnika! :)
Dodano: 8 lat temu
Do darhad: Producenci najchętniej przewidują by częściej nabywać ich nowe modele ;)
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: I niech tak zostanie :)
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Ten dodatek dopiero od 2 miesięcy dodaje, podobno miał pomóc, w końcu cały układ w lutym był czyszczony bo trzeba było.
Dodano: 8 lat temu
Może dolewka tych dodatków coś spowodowało, bo ja choć mam Beetla z 2002 roku takich problemów nie mam. Filtr paliwa jak i inne wymieniam zgodne z harmonogramem czyli co 15 tys.km. Paliwo tylko z uznanych stacji, nie dodaję też ulepszaczy!
Dodano: 8 lat temu
U siebie na przestrzeni czasu nie zauważyłem...:)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
16 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
8 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl